با طراحی غرفه نمایشگاهی زیبا به موفقیت نزدیک شوید

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/06/31

بی شک یکی از مهم ترین بخش های هر نمایشگاهی را غرفه های آن نمایشگاه تشکیل می دهند، غرفه سازی نمایشگاهی هنری است که به ساخت یک غرفه زیبا، مدرن و پسندیده منجر می شود. غرفه سازی دارای نکات فراوان و مراحل متعددی می باشد، شما می توانید با داشتن یک غرفه زیبا در نمایشگاه به موفقیت های بسیار زیادی برسید. در ادامه با اصول زیبا سازی و همین طور اصول اولیه غرفه سازی بیشتر آشنا می شویم.

غرفه نمایشگاهی چیست؟

یک غرفه نمایشگاهی زیبا در واقع ابزاری است که باعث می شود تا برنامه های شما و همین طور محصولاتتان بیشتر به چشم بیاید. شاید در نگاه اول بسیاری از افراد این تفکر را داشته باشند که داشتن محصولاتی با کیفیت به تنهایی می تواند باعث جذب مشتری شود و مشتری ها بیشتر به کیفیت می نگرند، در حالی که چنین نیست و تجربه ثابت کرده است که بازدید کنندگانی که به نمایشگاه می آیند در اولین قدم وارد غرفه هایی می شوند که شکل ظاهری زیباتر و مشتری پسند تری را دارد. برای غرفه سازی به صورت زیبا باید چندین نکته را همواره به یاد داشته باشید که در ادامه با این نکات آشنا می شویم.

ساخت غرفه های نمایشگاهی

تاثیر ماندگاری غرفه شما در ذهن بازدید کنندگان

بی شک مهم ترین عامل موفقیت شما در یک نمایشگاه را می توان غرفه شما دانست، این جمله شاید تعجب بسیاری از افراد را بر انگیزد ولی وقتی به شرکت های بزرگ می نگرید متوجه می شوید که این شرکت ها قبل از هر نمایشگاهی به دنبال این هستند که غرفه سازی خود را به شکل خاصی انجام دهند تا بازدید کنندگان آن ها افزایش پیدا کند. در واقع غرفه مرحله اولیه جذب مشتری است، هنگامی که بازدید کنندگان از دیدن غرفه شما لذت ببرند وارد غرفه خواهند شد و شما در این مرحله می توانید به معرفی محصولات خود بپردازید، در حالی که اگر غرفه زیبایی را نداشته باشید در همان مرحله اولیه ممکن است بازدیدکنندگان به سادگی از کنار غرفه شما بگذرند و توجهی به آن نکنند.

غرفه نمایشگاهی وسایل منزل

اصول غرفه سازی نمایشگاهی

در غرفه سازی نمایشگاهی همواره باید چند نکته را به خاطر داشته باشید، اولین نکته این است که غرفه شما یک انبار نیست که فقط قرار باشد تعدادی محصول را به هر شکلی درون آن قرار دهید، بنابراین در طراحی غرفه نمایشگاهی همواره باید سلیقه و ذوق و شوق داشته باشید، دومین نکته این است که باید به غرفه سازی به عنوان یک هنر بنگرید و برای غرفه سازی باید از هنرمندان این رشته کمک بگیرید، معمولا افراد کمی هستند که توانایی طراحی یک غرفه نمایشگاهی زیبا را دارند، غرفه سازی زیبا نیازمند تخصص می باشد که شما می توانید با تماس با ما به راحتی در این باره مشاوره بگیرید و با کمی هزینه غرفه خود را به بهترین شکل تزئین کنید. در غرفه سازی همواره باید چابک باشید و بتوانید خیلی سریع ایده های مختلف را از ذهن خود بگذرانید، چیدمان را خیلی سریع تغییر دهید و کارهای بسیار زیادی را در زمان کمی انجام دهید تا بتوانید از میان ایده های مختلفتان بهترین ایده را برای طراحی غرفه نمایشگاهی خود انتخاب کنید. 

غرفه سازی نمایشگاهی تجهیزات نظامی

ایده نو مهم ترین عامل در غرفه سازی

یکی از مهم ترین عواملی که در طراحی یک غرفه تاثیر دارد داشتن یک ایده نو می باشد، در بسیاری از مواقع غرفه هایی که در نمایشگاه ها با استفاده از ایده های نو ساخته شده اند بدون توجه به نوع محصول شان بیشترین بازدید کننده را دارا هستند. ایده های تکراری معمولا بازدید کنندگان را خسته می کند، در سال های اخیر بسیاری از غرفه ها به سبب پر بازدید بودن در دوره های قبلی تکرار شده اند که همین عامل باعث خستگی مفرط بازدیدکنندگان شده است، بنابراین شما می توانید با داشتن یک ایده نو از بسیاری از این غرفه ها پیشی بگیرید.

غرفه سازی نمایشگاهی

کمک از افراد با تجربه در زمینه غرفه سازی

غرفه سازی همواره مشکلات بسیار زیادی را دارا بوده است، اگر در هنگام غرفه سازی از تجربه افرادی که قبلا در این زمینه فعالیت داشته اند استفاده کنید خیلی سریع تر می توانید این مشکلات را حل کنید و در نتیجه زمان کمتری را صرف آن ها خواهید کرد و در نتیجه زمان بیشتری دارید تا بر روی ایده اصلی خود فکر کنید و آن را پیاده کنید، به همین علت است که بسیاری از افراد همواره از تجربه افراد با تجربه تر استفاده می کنند.

نکاتی مهم برای طراحی غرفه نمایشگاهی

یکی از مهم ترین نکاتی که همواره باید به آن دقت کنید این است شخصی که  طراحی غرفه را به عهده گرفته است باید درگیر کارهای عملی و اجرایی شود تا با ریزه کاری های طرحش آشنا شود، این کار باعث می شود تا در حین انجام ریزه کاری ها طرح ایده های جدید تری به ذهنش برسد و در نتیجه غرفه شما زیباتر شود. یکی دیگر از نکات بسیار مهم در طراحی یک غرفه زیبا این است که همیشه لازم نیست که طرح های شلوغ را برای غرفه خود استفاده کنید، گاهی اوقات استفاده کردن از طرح های خلوت که باعث ایجاد آرامش در بازدید کننده می شوند، می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش بازدید کننده های شما داشته باشد.

سایر مقالات
بهترین روش غرفه سازی نمایشگاهی
بهترین روش غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی در این عصر مورد توجه بسیاری از شرکت های بازرگانی و تجاری قرار گرفته است.و از این طریق توانسته اند در تبلیغ محصولات و کالاهای خود موفق شوند. غرفه سازی نمایشگاهی با امکانات و طراحی خاص خود دارای قیمت های متفاوتی می باشد.


ادامه مطلب
ویژگی های انتخاب فرد مناسب برای میزبانی غرفه نمایشگاهی
ویژگی های انتخاب فرد مناسب برای میزبانی غرفه نمایشگاهی
ظاهر آراسته و مرتب میزبان غرفه در میزان افزایش توجه مشتریان تاثیر گذار می‌ باشد. میزبان غرفه باید خلاق، قدرتمند و دارای اطلاعات کافی باشد.
ادامه مطلب
چگونگی غرفه سازی در نمایشگاه بین‌المللی تهران
چگونگی غرفه سازی در نمایشگاه بین‌المللی تهران
هر ساله حداقل سی نمایشگاه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برقرار می‌شود که هزاران شرکت‌کننده دارند. شرکت‌های غرفه سازی با داشتن آرشیوهایی که تعدادی طرح پایه‌ای به شکل تری دی مکس در آنها است، کار خود را پیش می‌برند و با یک تغییر عکس و نام کار را به مشتری تحویل می‌دهند.
ادامه مطلب
تقویم نمایشگاه‌های بین المللی
تقویم نمایشگاه‌های بین المللی
برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی یکی از نمودهای صنعتی شدن در کشورهای مختلف به حساب می‌آید. اهداف و سیاست‌های مختلفی به واسطه برپایی نمایشگاه‌های بین المللی در شهرهای مختلف کشور دنبال می شوند که دستیابی به آن‌ها می تواند گامی مهم در راستای پیشرفت تکنولوژی و بهبود اقتصاد در منطقه ما بردارد.
ادامه مطلب