اصول پایه ای غرفه سازی و طراحی غرفه

ناشر : غرفه سازی رایکاسازان
تاریخ : 1397/09/24

غرفه سازی و طراحی غرفه از مهمترین گام های برگزاری یک نمایشگاه می باشد که شما می توانید با پیاده کردن یک سری اصول پایه ای در غرفه سازی و طراحی غرفه بهترین و شیک ترین غرفه خود را طراحی کنید و به نوعی بهترین تبلیغ را برای شرکت و یا برند خود داشته باشید.

غرفه سازی و طراحی غرفه

امروزه شاهد برگزاری انواع مختلف نمایشگاه های داخلی و خارجی در سطح کشور و جهان هستیم. اولین موردی که در هنگام شنیدن نمایشگاه به ذهن افراد خطور می کند غرفه سازی و طراحی غرفه می باشد. غرفه سازی و طراحی غرفه از مهمترین بخش های راه اندازی یک نمایشگاه می باشد. همانطور که مشاهده می کنید در تمامی نمایشگاه ها تعداد بسیار زیادی غرفه در کنار هم و موازی با یکدیگر قرار گرفته اند که در هر یک از این غرفه ها محصول منحصر به فردی به نمایش گذاشته شده است.

اگر شما نیز قصد شرکت در یک نمایشگاه با محصول مرتبط با تولید خود را دارید در وهله اول بایستی در مورد چگونگی غرفه سازی و طراحی غرفه اطلاعاتی را بدست آورید و یا اینکه می توانید غرفه سازی و طراحی غرفه را به دست افراد فعال در این زمینه بسپارید که بی شک در کمترین زمان بهترین و مستحکم ترین غرفه را برای به نمایش گذاشتن محصولات شما تهیه و آماده خواهند کرد.

غرفه سازی و طراحی غرفه

اصول پایه ای غرفه سازی و طراحی غرفه

در ساخت و تهیه غرفه های نمایشگاهی از یک سری اصول پایه ای استفاده می شود که این اصول نقش و سهم بسزایی را در جذاب به نظر رسیدن غرفه و محصولات شما خواهد داشت. اصول پایه ای غرفه سازی و طراحی غرفه عبارتند از:

1- نحوه چیدمان محصولات: شما بایستی به نحوه چیدمان و تناسب محصولات نظم خاصی را داشته باشید تا به نظر ببینده و مشتریان جذاب بیاید و آنها را با سردرگمی مواجه نکند.

2- طراحی غرفه: می توانید از وسایل تزئینی متناسب با محصول مورد معرفی خود غرفه را طراحی و تزیین کنید. غرفه سازی و طراحی غرفه شیک می تواند مشتریان زیادی را به سوی شما جذب کند.

3- توجه به جزئیات غرفه: محیط و فضای متعلق به غرفه معمولا متوسط و کوچک می باشد که از بیرون و از دید مشتریان تیزبین تمام جزئیات حتی کوچکترین جزئیات نیز قابل رویت می باشد. بنابراین سعی کنید به کوچکترین جزئیات نیز دقت کنید.

4- استفاده از وسیله های بصری: برای تبلیغ محصول مورد نظر خود می توانید فیلم و تبلیغات مناسبی را در ال سی دی های بزرگ نمایش دهید که بی شک بسیار موثر واقع خواهد شد.

غرفه سازی و طراحی غرفه

نقش نورپردازی در غرفه سازی و طراحی غرفه

نورپردازی یکی دیگر از مهمترین اصول پایه ای در غرفه سازی و طراحی غرفه می باشد که حتما بایستی در طراحی غرفه خود به آن توجه کنید. سعی داشته باشید از رنگ نورهای بسیار موثر و جلب کننده استفاده کنید تا محصولات به نمایش گذاشته شما را زیباتر و جذاب تر نشان دهد. برای مثال اگر محصول غرفه شما در مورد پارچه باشد می توانید برای زیباتر به نظر رسیدن محصولات از نورپردازی بسیار نورانی تری استفاده کنید، البته میزان نور مصرف شده نبایستی در حدی باشد که چشم مشتریان و مراجعه کنندگان را اذیت کند.

غرفه سازی و طراحی غرفه

نقش رنگ بندی محصولات در غرفه سازی و طراحی غرفه

از دیگر اصول پایه ای بسیار مهم و بحث برانگیز در غرفه سازی و طراحی غرفه رنگ بندی غرفه می باشد که عدم توجه به این اصول ممکن است تمام هزینه ها و زحمات شما را هدر دهد. شما بایستی با توجه به نوع محصول و کاربرد محصول خود از بهترین و مناسب ترین رنگ آمیزی و ترکیب رنگ استفاده کنید. برای جذب توجه مشتریان و مراجعه کنندگان می توانید از رنگ های پر شور و شوق و روشن همانند زرد و قرمز استفاده کنید. این مقاله در مورد رعایت اصول پایه ای در غرفه سازی و طراحی غرفه نمایشگاهی می باشد که می توانید این اصول را در طراحی غرفه نمایشگاهی خود پیاده کنید. 

سایر مقالات
اجاره تجهیزات نمایشگاهی
اجاره تجهیزات نمایشگاهی
با استفاده از یکی از خدمات شرکت های غرفه سازی و تجهیزات نمایشگاهی به اجاره تجهیزات نمایشگاهی مورد سلیقه خود روی آورید.
ادامه مطلب
نکاتی برای طراحی دکوراسیون نمایشگاهی
نکاتی برای طراحی دکوراسیون نمایشگاهی
با توجه به رشد و گسترش برپایی نمایشگاه‌های مختلف در سال‌های اخیر و به منظور ارائه‌ی محصولات مختلف و متنوع، توجه به طراحی دکوراسیون نمایشگاهی از سوی طراحان و غرفه داران بیشتر از گذشته شده است. طراحی دکوراسیون نمایشگاهی، مجموعه عملیاتی است که به منظور برپایی موقت مکانی برای تبلیغات، نمایش و ارائه‌ی کالا برپا می‌شود
ادامه مطلب
دیزاین های برتر در غرفه سازی نمایشگاه بین المللی
دیزاین های برتر در غرفه سازی نمایشگاه بین المللی
برخی از غرفه های بین المللی جذاب، به صورت کاملا خلاقانه طراحی و پیاده سازی می شوند؛ به طوری که حس کنجکاوی بازدیدکننده را برانگیخته می نماید. 
ادامه مطلب
قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی بر چه اساسی تعیین می شود ؟
قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی بر چه اساسی تعیین می شود ؟
هزینه های مرتبط با نوع کسب و کارتان که شما به سادگی نمی توانید از آنها اجتناب کنید. این که آیا شما در یک رویداد بزرگ یا کوچک شرکت می کنید،
ادامه مطلب