قوانینی که در نمایشگاه ها برای غرفه سازی باید رعایت شود

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1396/01/27

برگزاری غرفه در نمایشگاه های مختلف، می تواند تاثیر به سزایی در سیر صعودی کسب و کار یک مجموعه تجاری-صنعتی داشته باشد. بسیاری از مجموعه های هدفمند برای ارتقاء و درخشش خود به حضور در انواع نمایشگاه ها روی می آورند. آن چیزی که در این میان باید به آن توجه شود، این است که حضور در نمایشگاه ها و اخذ غرفه، قوانین و شرایط خاصی دارد که متقاضیان پس از تبعیت از این اصول، امکان حضور خواهند داشت. ما در این مقاله برخی از قوانین مهم و کاربردی برای برپایی غرفه های نمایشگاهی را اعلام خواهیم کرد؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

قوانین نمایشگاه ها

قوانین برپایی غرفه

  • آن چه که مسئولان برپایی غرفه باید در نخستین گام بدانند این است که ساخت و پیاده سازی نمایشگاه، پیش از تائید ستاد برگزاری امکان پذیر نخواهد بود. لذا هرچه زودتر باید به منظور دریافت تائیدیه اقدام نمایند.
  • در گام بعدی می بایست نقشه های اجرایی غرفه ها به ستاد برگزاری نمایشگاه، تحویل داده شود. بدین ترتیب، غرفه داران باید حداکثر 20 روز پیش از برپایی نمایشگاه، نقشه های خود را به ستاد برگزاری ارائه دهند و سپس فرم هایی را در همین خصوص، از مسئولان ستاد برگزاری نمایشگاه تحویل بگیرند و در رابطه با تکمیل و تحویل آن ها اقدام نمایند.
  • حداقل متراژی که برای برپایی غرفه های خودساز در نظر گرفته شده است، 24 متر مربع است که غرفه سازان باید به این اصل دقت ویژه داشته باشند. در این میان، متقاضیانی که برای پیاده سازی غرفه خود به ارتفاعی بالغ بر 2/5 متر احتیاج داشته باشند، باید نقشه غرفه مورد نظر خود را به بخش فنی ستاد برگزاری نمایشگاه ارسال نمایند تا در صورت تائید طرح، به مرحله پیاده سازی برسند.
  • کلیه امورات مرتبط به ساخت و پیاده سازی غرفه ها، باید دست کم دو روز پیش از افتتاح نمایشگاه به اتمام رسد.
  • متقاضیانی که درخواست غرفه به همراه تجهیزات را به ستاد برگزاری داده اند، باید 1 روز پیش از افتتاح نمایشگاه جهت راه اندازی غرفه خود اقدام نمایند.
  • ورود مصالح ساختمانی برای پیاده سازی غرفه ها ممنوع است. از همین رو، غرفه داران باید از به همراه داشتن سیمان، اجر، گچ و... در زمان پیاده سازی غرفه ها امتناع ورزند.
  • ورود ماشین های سنگین و یا دودزا به درون سالن های برگزاری ممنوع اعلام شده است؛ از همین رو غرفه داران نمی توانند برای حمل و نقل  محصولات سنگین خود از چنین وسایل نقلیه ای استفاده کنند.
  • پس از پیاده سازی طرح اولیه غرفه، نوبت به جانمایی عناصر درونی آن می رسد. غرفه باید به گونه ای چیدمان شود که اجزا و اشیا در بخش های متفاوت غرفه جای داده شوند و هرکدام تنها در یک بخش جایگذاری نشوند. زمان چیدمان نیز 1 روز پیش از افتتاح غرفه می باشد.
  • نورپردازی یکی از بخش های مهم در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی می باشد. غرفه داران می توانند برای نورپردازی غرفه های خود از لامپ های کم مصرف و یا گازی استفاده نمایند. برای برق کشی غرفه نیز می بایست از کابل های رشته ای مسی استفاده شود.

نکته: در صورت استفاده غرفه داران از لامپ های گازی باید ترانس هم به همراه داشته باشند.

  • کلیه وسایل و ابزار اضافی اعم از: جعبه، صندوق و... که در زمان چیدمان  غرفه استفاده شده است، باید پیش از افتتاح نمایشگاه از محوطه خارج شود. در صورتی که غرفه داران به این قانون بی توجه باشند، از سوی ستاد برگزاری نمایشگاه با آنها برخورد خواهد شد.
  • پیمانکار ساخت غرفه ها موظف است در زمان ساخت و جمع آوری غرفه ها به کلیه اصول ایمنی مرتبط پایبند باشد. در صورتی که در زمان ساخت و یا جمع آوری غرفه، اسیبی متوجه افراد رهگذر و یا ساکن در غرفه های همجوار شود، مسئولیت ان بر عهده پیمانکار مربوطه خواهد بود که در همین راستا،  مسئول فنی و  مسئول ستاد اجرایی نمایشگاه در تعیین خسارت وارده نقش خواهند داشت.
  • غرفه داران موظف اند حداکثر تا 24 ساعت پس از پایان زمان نمایشگاه، نسبت به جمع آوری غرفه خود اقدام نمایند. در غیر این صورت ستاد اجرایی نسبت به جمع آوری اقدام می نماید و هزینه حاصله را از غرفه دار اخذ می کند.
سایر مقالات
تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز برای غرفه های نمایشگاهی کدام اند
تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز برای غرفه های نمایشگاهی کدام اند
برای داشتن یک غرفه نمایشگاهی خوب باید بهترین تجهیزات نمایشگاهی را نیز داشته باشید .می توانید بهترین تجهیزات نمایشگاهی را از رایکا سازان تهیه کنید
ادامه مطلب
تاثیر تجهیزات نمایشگاهی مدرن در جذب مخاطب
تاثیر تجهیزات نمایشگاهی مدرن در جذب مخاطب
تجهیزات نمایشگاهی مدرن یکی از موثرترین عوامل در جذب مخاطب در نمایشگاه است.طراحی مینیمال بااستفاده از تجهیزات نمایشگاهی مدرن از پرکاربردترین سبک ها می باشد.
ادامه مطلب
اهمیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی در غرفه نمایشگاه
اهمیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی در غرفه نمایشگاه
کارگاه‏‌های آموزشی از اثربخش‏‌ترین انواع آموزش هستند. به همین دلیل است که شرکت‌ها به برگزاری کارگاه‌ها در غرفه نمایشگاه روی آورده‌اند. ایجاد ارتباط صحیح بین موضوع مورد بحث و شرکت‌کنندگان موجب می‌شود مخاطبان از زمانی که برای آموزش می‏‌گذارند لذت ببرند. از ویژگی‌های اصلی برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌توان به هم‌زمان بودن بخش‌های نظری با فعالیت‌های عملی اشاره کرد که نتیجه آن همراهی فعال شرکت‌کنندگان است.
ادامه مطلب
استاندارد های مهم در غرفه سازی نمایشگاهی
استاندارد های مهم در غرفه سازی نمایشگاهی
برای غرفه سازی نمایشگاهی باید اصول و قوانین به طور دقیق رعایت شود. اصول غرفه سازی نمایشگاهی به رنگ آمیزی فضا و رعایت هارمونی بسیار اهمیت می دهد.
ادامه مطلب