تقویم نمایشگاه‌های بین المللی

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1396/05/11

اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی در چیست؟

برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی یکی از نمودهای صنعتی شدن در کشورهای مختلف به حساب می‌آید. اهداف و سیاست‌های مختلفی به واسطه برپایی نمایشگاه‌های بین المللی در شهرهای مختلف کشور دنبال می شوند که دستیابی به آن‌ها می تواند گامی مهم در راستای پیشرفت تکنولوژی و بهبود اقتصاد در منطقه ما بردارد. از عمده کارهایی که نمایشگاه‌های بین المللی در یک منطقه انجام می‌دهند، معرفی توان و پتانسیل های صنعتی آن ناحیه به خارج از مرزهای کشور است. این امکان ضمن نشان دادن این مسائل، با تبدیل توان بالقوه در صنعت‌های مختلف، امکان رشد و شکوفایی آن‌ها را نیز فراهم می‌کند. آورده دیگری که نمایشگاه‌های بین المللی برای صنایع مختلف دارند، وارد کردن دانش و تکنولوژی های برتر در زمینه های صنعت از خارج مرزهای کشور است. این ویژگی موجب می‌شود تا کودک نوپای صنعت در ایران کم کم راه رفتن را بیاموزد و به بزرگسالی توانمند تبدیل شود، ضمن این که نمایشگاه‌های بین المللی سهم عمده‌ای در بهبود توان تولیدی صنایع مختلف نیز ایفا می‌نمایند.

قدمت نمایشگاه‌های بین المللی در غرب و دنیای صنعتی پیشرفته آن بیش از 150 سال است، در حالی که این امکان تنها حدود 40 سال است که در ایران و به صورت عمده در تهران پیگیری می‌شود.

تقویم نمایشگاه‌های بین المللی

آیا تهران برای برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی امکانات لازم را دارد؟

تهران پایتخت ایران است و از جنبه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... مهم ترین شهر کشور پهناور ایران به حساب می‌آید. با توجه به تمرکز عمده مراکز صنعتی، تجاری و اقتصادی ایران در شهر تهران، بسیاری از بازرگانان و کارشناسان اهل فن در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها ترجیح می دهند تا رویدادهای مختلف را که اکثراً به صورت نمایشگاه‌ها و خصوصاً نمایشگاه‌های بین المللی هستند، در این شهر برگزار کنند. در گذشته نمایشگاه‌های بین المللی در تهران در محل دائم برگزاری نمایشگاه‌ها اتفاق می‌افتاد. به دلیل گسترش این نمایشگاه‌ها و افزایش متقاضیان برای شرکت در آن‌ها، این مکان دیگر پاسخگوی نیازها نبود؛ بنابراین، مسئولان شهری تصمیم گرفتند تا با ساخت مکانی که اختصاصاً برای برگزاری نمایشگاه‌ها استفاده می‌شد، تهران و شمال غربی آن را برای همیشه از شر ترافیک‌های سنگین که بیشتر آن‌ها ماحصل برگزاری نمایشگاه‌های مختلف بودند، راحت کنند. در حال حاضر حدود دو سال است که عمده نمایشگاه‌های بین المللی که در شهر تهران برگزار می‌شوند، به شهر آفتاب واقع در اتوبان تهران قم منتقل شده اند. این مکان بسیار وسیع هنوز جای زیادی برای کار دارد، اما فضای باز و امکانات موجود در آن پتانسیل‌های زیادی برای برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی در خود دارد. شهر آفتاب البته هنوز راه بسیار طولانی برای رسیدن به استاندارد محل‌های برگزاری در دنیا دارد که امید است این موضوع با توجه دقیق و مسئولانه دست اندرکاران خیلی زود به نتیجه های لازم برسد.

نمایشگاه‌های بین المللی در سال جاری

نمایشگاه‌های بین المللی در سال جاری در چه تاریخ‌هایی برگزار می‌شوند؟

نمایشگاه‌های بین المللی بسیار زیادی در طول سال در ایران برگزار می شود که توجه دقیق و برنامه ریزی اصولی برای آن‌ها در نهایت نتایج بسیار خوبی را برای صنعت و تکنولوژی کشور ایران به بار می‌آورد. از مهم ترین این رویدادها می توان به نمایشگاه های مختلف در زمینه تکنولوژی، خودرو، صنایع پوشاک، غذا، صنایع مختلف وابسته به ساختمان و بسیاری دیگر اشاره کرد. برای داشتن اطلاعات دقیق در زمینه تاریخ و محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی در ایران باید به وبسایت‌ مخصوص نمایشگاه‌ها در ایران مراجعه نمایید. در این صفحات می‌توانید علاوه بر مکان و زمان، در مورد نحوه شرکت در نمایشگاه، اطلاعات سایر شرکت کنندگان، اسپانسر نمایشگاه و مجریان آن نیز اطلاعاتی را به دست بیاورید.

شرکت مهندسی رایکاسازان اوج متخصص در زمینه طراحی، ساخت و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی در سبک‌ها و مدل‌های مختلف است. این شرکت تخصصی با استفاده از توان کارشناسان طراح و فنی خود ضمن پیاده‌سازی سلیقه‌های مشتریان، خروجی بسیار خوبی از کار ساخت غرفه‌های نمایشگاهی را به متقاضیان و مشتریان خود ارائه می‌دهد. با رایکاسازان در اوج زیبایی و برتری غرفه‌های نمایشگاهی قرار بگیرید.   ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

سایر مقالات
غرفه آرایی نمایشگاهی چیست؟
غرفه آرایی نمایشگاهی چیست؟
در غرفه آرایی نمایشگاه باید تا حد ممکن تلاش شود تا همه چیر به بهترین نحو در جای خود قرار گیرد.بنابراین طراح غرفه وظیفه دارد تا جایی که ممکن است بهترین طرح را برای غرفه ارائه دهد. 
ادامه مطلب
نحوه بازاریابی در غرفه نمایشگاهی
نحوه بازاریابی در غرفه نمایشگاهی
غرفه نمایشگاهی عاملی مهم برای بازاریابی و تبلیغات بهتر خواهد بود. توجه در امر ساخت و دکور غرفه نمایشگاهی می تواند امری مهم در جلب توجه بازدید کنندگان باشد.
ادامه مطلب
بهترین روش غرفه سازی نمایشگاهی
بهترین روش غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی در این عصر مورد توجه بسیاری از شرکت های بازرگانی و تجاری قرار گرفته است.و از این طریق توانسته اند در تبلیغ محصولات و کالاهای خود موفق شوند. غرفه سازی نمایشگاهی با امکانات و طراحی خاص خود دارای قیمت های متفاوتی می باشد.


ادامه مطلب
طراحی و دکوراسیون غرفه ی نمایشگاهی
طراحی و دکوراسیون غرفه ی نمایشگاهی
دکوراسیون نمایشگاهی با ایجاد محیطی مناسب و فضای مطلوب نمایانگر محیط اداری و شغل شما خواهد بود. طراحی و دکوراسیون داخلی برای هر محیطی لازم و ضروری است و سبب ایجاد زیبایی، نظم و فضایی مطلوب برای کسب و کار شما خواهد شد.
ادامه مطلب