طراحی های مختلف دکوراسیون نمایشگاهی

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/04/06

یکی از صنعت های به روز و مدرن امروزی، طراحی داخلی غرفه ها و مراکز تجاری است. دکوراسیون نمایشگاهی خوب به شرایط جذاب غرفه کمک می کند و متناسب با شرایط محصولات گوناگون طراحی می شود. تناسب رنگ پس زمینه و دکور و انتخاب پوشش های مناسب برای کف و دیوار باعث جلب نظر مشتری می شود. استفاده از ایده های خلاقانه به جذابیت هر چه بیشتر غرفه کمک می کند. در این مقاله نکاتی راجع به دکوراسیون نمایشگاهی بیان می کنیم.

دکوراسیون نمایشگاهی  
دکوراسیون نمایشگاهی از جمله موارد مهم در جلب توجه بازدیدکنندگان به محصولات شرکت می باشد. انتخاب وسایل متناسب با فضا مهمترین قسمت طراحی دکوراسیون غرفه است. طراح کار بلد در امر طراحی غرفه به شما کمک می کند. تغییر در دکوراسیون نمایشگاهی از جمله مهمترین عوامل ایجاد یک طراحی خوب است. به عنوان مثال قرار دادن نمونه های برتر در جلوی غرفه از جمله موارد تأثیر گذار در طراحی می باشد. قرار دادن مبل یا صندلی های راحتی در غرفه می تواند برای استراحت و گفتگوهای تجاری مناسب باشد. سیستم سرمایشی و گرمایشی نمایشگاه باید به اندازه کافی قوی باشد تا توان کنترل دمای محیط بزرگ را داشته باشد. وجود حوض کوچک به همراه آبنما به زیبایی نمایشگاه کمک زیادی می کند. همچنین قرار دادن باغچه های کوچک و مینیاتوری نیز به ایجاد فضای شاد و جذاب کمک می کند. طراحی محیط بیرونی غرفه نیز باید حس و حال خاصی مرتبط با محصولات را به بازدیدکنندگان ارائه دهد. ارائه دکورهای مدرن و به روز با توجه به شرایط کالا به جلب توجه بازدیدکنندگان کمک می کند.

غرفه سازی نمایشگاهی 

طراحی های مختلف دکوراسیون نمایشگاهی

دکوراسیون نمایشگاهی به شیوه ها و سبک های مختلفی انجام می شود. در واقع سبک های دکوراسیون نمایشگاهی مواردی عمومی هستند که با توجه به سلیقه شما باعث تغییراتی در جزییات می شود. شما با توجه به انتخاب سبک مورد نظر باید اولویت های طراحیتان را مشخص کنید. اولویت های هر فرد متناسب با سلیقه او می تواند راحتی، ظرافت، زیبایی و نظم را شامل شود. سبک های مختلف دکوراسیون نمایشگاهی با توجه به شرایط روز می تواند به صورت مدرن یا کلاسیک باشد. طراحی کلاسیک دکوراسیون از جمله مدل های قدیمی می باشد که امروزه جایگاهی در بین جوانان ندارد. اما مدل های مدرن از جمله مدل هایی هستند که دارای جذابیت ها و زیبایی های خاصی می باشند.

تناسب رنگ در دکوراسیون نمایشگاهی

در انتخاب رنگ دکوراسیون نمایشگاهی، بیشترین دقت را صرف کنید. شاید مهمترین قسمت طراحی دکوراسیون نمایشگاهی،  انتخاب تم رنگی مناسب باشد. انتخاب رنگ نامناسب می تواند روند کلی طراحی را به هم بریزد. رنگ دیوارها و دکور را متناسب با شرایط هر غرفه متفاوت انتخاب کنید. از جمله پوشش های پر کاربرد در طراحی غرفه ها می توان به کاغذ دیواری، رنگ های روغنی، سنگ های تزیینی و بتن های مخصوص اشاره کرد. هارمونی بین رنگ های دیوار و دکور از جمله مهمترین قسمت های یک طراحی داخلی مناسب است. ترکیب رنگ های روشن و تیره یکی از انتخاب های متداول بین مردم می باشد. البته باید دقت کرد تا هر یک از ترکیب رنگ ها دارای ویژگی هایی است که باید متناسب با دکور و شرایط محیطی باشد. استفاده از ویترین های چوبی و ایجاد شکل هایی جذاب از خصوصیات یک دکوراسیون نمایشگاهی مناسب می باشد.

غرفه نمایشگاهی 

 

 

نورپردازی مناسب دکوراسیون نمایشگاهی

 نورپردازی در نمایشگاه های تجاری از جمله مهم ترین موارد در دکوراسیون نمایشگاهی می باشد. طراحی نورپردازی به دو روش نورپردازی محصولات و نورپردازی دکوراسیون انجام می شود. علم نورپردازی امروزه یکی مهمترین عوامل دیده شدن و جذابیت یک برند می باشد. استفاده از لامپ های پر نور در طراحی نورپردازی سقف، باید متناسب با روش نورپردازی محل نشست باشد. اما در روش نورپردازی دکوراسیون، تمرکز نور پردازی باید بر روی دکور و محیط اطراف آن باشد. همچنین لامپ های هالوژن، سقفی و توکار نیز گزینه های مناسبی برای این مدل نورپردازی است. هدف از تفاوت میان دو روش نورپردازی، ایجاد تضاد طراحی می باشد که باعث جلب توجه بازدید کننده می شود.  

غرفه سازی   

 

 

نکات مهم در دکوراسیون نمایشگاهی

انتخاب یک طراحی مناسب برای دکوراسیون نمایشگاهی و تناسب آن با برند مورد فروش در غرفه، اهمیت ویژه ای دارد. جلب توجه و ایجاد جاذبه برای بازدیدکنندگان نمایشگاه، بیش از هر موضوعی در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی اهمیت دارد. غرفه ها باید متناسب با شرایط برند و شرکت مورد نظر طراحی شوند. استفاده از دکور زیبا با وسایل لوکس اما فاقد روح و طراحی مناسب، به هیچ عنوان قابل قبول نمی باشد. جایگاه مناسب و ایجاد تناسب رنگ از دیگر نکات مهم دکوراسیون داخلی نمایشگاهی است. مبلمان و میزهای گفتگو را در جای مناسب قرار دهید و در انتخاب رنگ آن ها عجله نکنید. در دکوراسیون نمایشگاهی سعی کنید از ایده های نو استفاده کنید تا طراحی شما تازگی داشته باشد. مبل ها را در فاصله مناسب و با تعداد محدود در غرفه قرار دهید و سعی کنید محصولات در معرض نمایش را در ارتفاع مناسب قرار دهید. این ارتفاع مناسب باعث می شود بازدیدکننده بدون مشکل محصولات را ببیند. در دکوراسیون نمایشگاهی وجود کافه و رستوران های کوچک از جمله بهترین انتخاب برای استراحت بازدیدکنندگان می باشد. سپردن دکوراسیون داخلی نمایشگاه به شرکت های با تجربه و متخصص در این زمینه به طراحی جذاب تر غرفه شما کمک می کند.

سایر مقالات
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل( HOFEX )
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل( HOFEX )

نمایشگاه مکانی مهم برای عرضه و معرفی خدمات شرکت‌ها و سازمان‌ها است. در میان نمایشگاه‌هایی که در تهران برگزار می‌شود، نمایشگاه هافکس (HOFEX) یا نمایشگاه مبلمان منزل تهران از مهم‌‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها در صنعت مبلمان در کشور است.

ادامه مطلب
اهمیت دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
اهمیت دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
برای تمام افراد با هر کسب و کاری مهم است که وقتی در نمایشگاهی شرکت می‌کنند، دستاورد و نتایج دلچسبی بگیرند. هم به دلیل هزینه‌هایی که بابت آن صرف می‌کنند و هم به خاطر زحمات و زمانی که برای آن می‌گذارند.
ادامه مطلب
آشنایی با اهمیت غرفه آرایی نمایشگاهی
آشنایی با اهمیت غرفه آرایی نمایشگاهی
غرفه آرایی نمایشگاهی یکی از مهم ترین عوامل بر جذب بازدید کننده می باشد که در ادامه درباره فاکتورهای موثر در غرفه آرایی نمایشگاهی خوب بیشتر خواهیم گفت.
ادامه مطلب
غرفه نمایشگاهی جزیره ای و کاربرد آن
غرفه نمایشگاهی جزیره ای و کاربرد آن
هنگامی که شما قصد دارید در یک نمایشگاه شرکت کنید،گزینه های زیادی برای نحوه شرکت در نمایشگاه و جایگزینی غرفه مورد نظر شما وجود دارد،غرفه های فضای باز،غرفه های مدولار،غرفه های سفارشی در قسمت ورودی های درب های سالن های نمایشگاهی و البته غرفه هایی که در وسط سالن ها به عنوان جزیزه واگذار می شوند
ادامه مطلب