هر آنچه که باید در زمینه غرفه سازی نمایشگاهی در نظر گرفت

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/05/29

نمایشگاه های داخلی و خارجی مختلفی که در سطح کشور برگزار می شوند، نقش بسیار مهمی در پیشرفت شرکت ها دارند. شرکت های مختلف در تلاش هستند تا با شرکت در این نمایشگاه، شهرت برند خود را افزایش دهند. بنابراین غرفه سازی نمایشگاهی یکی از عوامل مهمی است که نقش بسیار زیادی در موفقیت شرکت ها و برندهای مختلف داشته است. شرکت ها در تلاش هستند تا با آگاهی از اصول غرفه سازی نمایشگاهی و استخدام افراد با تجربه، کار غرفه سازی نمایشگاهی خود را به نحو احسنت انجام دهند. در اینجا به بررسی اهمیت غرفه سازی، طراح، طراحی و چیدمان در رسیدن به اهداف خود می پردازیم.  

اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی در پیشرفت و توسعه

غرفه یکی از مکان هایی است که به عنوان معرف شرکت مربوطه عمل می کند و نقش بسیار مهمی در موفقیت دارد. بنابراین باید در تلاش باشیم تا طراحی و کارهای چیدمان غرفه ما به نحوی انجام گیرد که دربرگیرنده تمام اهداف ما از شرکت در نمایشگاه باشد. آگاهی از اصول و نکات غرفه سازی نمایشگاهی، به ما کمک می کند تا تمامی ویژگی های غرفه های نمایشگاهی از قبیل موقعیت مکانی مناسب، هماهنگی با محصولات، طراحی بی نظیر، جذابیت بالا و همچنین موفقیت در انتقال پیام را برآورده کنیم. برپایی نمایشگاه های داخلی و خارجی می تواند به عنوان فرصتی برای معرفی ما به دیگر شرکت ها و به خصوص جهان باشد. از اینرو با غرفه سازی نمایشگاهی می توانید محصولات جدید خود را معرفی کنید و آن ها را به نمایش بگذارید، سرمایه گذاران جدید را تحت تاثیر قرار دهید، اعتبار و قدرت برند خود را به نمایش بگذارید و در نهایت باعث پیشرفت خود باشید.

هر آنچه که باید در زمینه غرفه سازی نمایشگاهی در نظر گرفت-رایکا سازان
اصول غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی دارای اصول خاصی می باشد که این اصول با توجه به نیازها و همچنین اهدافی که غرفه مورد نظر دارد، به صورت دقیق مشخص می شود. اصول غرفه سازی نمایشگاهی مشخص می کنند که چطور باید فضای موجود را برای بخش های مختلف غرفه تقسیم بندی کنید. این تقسیم بندی ها مربوط به بخش های اطلاع رسانی، بخش نمایش کالاها، بخش نمایش تصویری، بخش راهنمایی و مذاکره، بخش آموزشی، بخش انبار و قسمت مبلمان اداری و گفتگو می شود. طراحان با خلاقیت، ایده ها و نوآوری های خود را با بررسی تمامی جوانب مطرح می کنند. ما با دانش کافی به اصول غرفه سازی نمایشگاهی، رویای شما را در تبدیل شدن به یک برند معتبر و نام آشنا برآورده خواهیم کرد.

هر آنچه که باید در زمینه غرفه سازی نمایشگاهی در نظر گرفت-رایکا سازان
انتخاب طراحان حرفه ای برای غرفه سازی نمایشگاهی

انتخاب یک طراح ماهر و باتجربه جهت پشیبرد اهداف شما، یکی از مهم ترین عامل های موفقیت می باشد. بنابراین همیشه سعی کنید طراحی را برای غرفه سازی نمایشگاهی خود انتخاب کنید که دارای سلیقه باشد و از خلاقیت بالایی برخوردار باشد. طراح اصولا باید با فضا و ابعاد نمایشگاه آشنایی داشته باشد. این فرد با داشتن تجربه ای عالی در زمینه غرفه سازی نمایشگاهی، می تواند اصول زیبایی، بازاریابی، جذابیت و فروش را به راحتی در عملیات طراحی غرفه خود در نظر بگیرد و اجرا کند. طراح باید بتواند برای تمام اجزا و کالاهایی که قرار است در نمایشگاه به نمایش گذاشته شود، محلی تعبیه کند. بنابراین فراموش نکنید که طراح باید نسبت به تمامی جزئیات کار آگاهی داشته باشد. توجه به جزئیات در طی روند کار، باعث می شود کار غرفه سازی نمایشگاهی بدون هیچ مشکلی به پایان رسد.

هر آنچه که باید در زمینه غرفه سازی نمایشگاهی در نظر گرفت-رایکا سازان
نقش چیدمان در غرفه سازی نمایشگاهی

به منظور موفقیت در کار باید استانداردهایی را در زمینه غرفه سازی نمایشگاهی رعایت کنیم تا به هدف مورد نظر خود دست پیدا کنیم. بررسی و توجه به نکات فنی یکی از اصول و استانداردهای اصلی در غرفه سازی می باشد. از اینرو شما باید عواملی نظیر نورپردازی، فصل برگذاری، ارتفاع سقف، متراژ فضا، مسیر ورود و خروج، رطوبت و غیره را در نظر بگیرید. باید غرفه خود را طوری طراحی کنید که در کنار غرفه های دیگر برجسته باشد و طراحی آن متمایز از غرفه های محاور باشد. دکوراسیون وچیدمان غرفه ها باید طوری انجام شود که کالای مورد فروش کانون توجه قرار گیرد. سعی کنید غرفه خود را در نهایت سادگی، شیک نگه دارید؛ بنابراین هر چیزی که باعث می شود غرفه سازی نمایشگاهی شما شلوغ شود را از دستور کار حذف کنید. هماهنگی و هارمونی در فضا را فراموش نکنید.

هر آنچه که باید در زمینه غرفه سازی نمایشگاهی در نظر گرفت-رایکا سازان
نکاتی که در غرفه نمایشگاهی نباید فراموش کرد

عوامل تاثیرگذار بسیاری در موفقیت و استفاده کارآمد از غرفه های نمایشگاهی وجود دارد؛ از اینرو در زمینه غرفه سازی نمایشگاهی باید نکاتی را رعایت کرد تا به موفقیت روز افزون دست یابیم. غرفه شما به عنوان یک رابط مستقیم با مشتری در نمایشگاه عمل می کند. بنابراین باید سعی کنید جذابیت غرفه نمایشگاه خود را افزایش دهید. این جذابیت با مواردی از قبیل هارمونی، رنگ بندی، لوگوی شرکت، ابعاد و فضا و غیره پر رنگ می شود. غرفه شما به عنوان تبلیغات شرکت عمل می کند؛ بنابراین سعی کنید با مشورت و همکاری با شرکت های غرفه سازی نمایشگاهی معتبر و با تجربه همچون ما، این کار را به نحو احسنت انجام دهید. رایکا سازان به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنید و جایگاه ویژه ای در بازار جهانی پیدا کنید.

سایر مقالات
نمایشگاه شیرینی و شکلات
نمایشگاه شیرینی و شکلات
صنایع غذایی بی‌شک مهم‌ترین صنعت دنیا است، چرا که به صورت مستقیم با جان و سلامتی مردم ارتباط دارد. این صنایع علاوه بر اینکه تأمین کننده سلامتی نیروی کار در جامعه است، تا حدود زیادی نیز می‌تواند برای کشورها ارزآوری داشته باشد.
ادامه مطلب
اهمیت دکوراسیون نمایشگاهی استاندارد در جذب مشتری
اهمیت دکوراسیون نمایشگاهی استاندارد در جذب مشتری
آیا می دانید اهمیت دکوراسیون نمایشگاهی در جذب مشتری بسیار زیاد است؟ هر ساله در شهرهای مختلف یک سری نمایشگاه برگزار می شود که حجم زیادی از مشتریان را به سمت خود می کشاند به این ترتیب وجود یک دکوراسیون نمایشگاهی مدرن و شیک سبب می شود که حس مثبتی در مشتریان ایجاد شود اعتبار به خرید افزایش یابد.
ادامه مطلب
انواع کف سازی برای غرفه های نمایشگاهی
انواع کف سازی برای غرفه های نمایشگاهی
 می توان از کف سازی متناسب با فضای غرفه نمایشگاهی بهره گرفت. کف سازی مناسب فضای غرفه نمایشگاهی می تواند به تمایز غرفه نمایشگاهی شما کمک کند
ادامه مطلب
دیزاین های برتر در غرفه سازی نمایشگاه بین المللی
دیزاین های برتر در غرفه سازی نمایشگاه بین المللی
برخی از غرفه های بین المللی جذاب، به صورت کاملا خلاقانه طراحی و پیاده سازی می شوند؛ به طوری که حس کنجکاوی بازدیدکننده را برانگیخته می نماید. 
ادامه مطلب