توضیحاتی در مورد طراحی غرفه نمایشگاه

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/06/31

شرکت‌های بسیاری با استفاده از غرفه نمایشگاهی محصولات و برند خود را در معرض بازدید عموم افراد قرار می‌دهند، زیرا این روش بسیار مؤثری در جذب مشتریان به‌سوی خود است. طراحی غرفه نمایشگاه اهمیت به سزایی در جذب بازدیدکنندگان و در نتیجه بالا رفتن درصد فروش محصولات دارد. به همین دلیل بایستی در طراحی غرفه نمایشگاه بسیار دقت کرد و با در نظر داشتن تمامی نکات طراحی و دکوراسیون ایده آلی را ارائه کرد.

غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی در سال‌های اخیر بسیار پررونق شده است و افراد بسیاری طرفدار آن می‌باشند زیرا از این طریق می‌توان محصولات و کالاهای خود را به خوبی تبلیغ و به فروش رساند. برای داشتن غرفه نمایشگاهی بایستی به طراحی غرفه نمایشگاه خود اهمیت بسیاری داد، زیرا این موضوع در جذب مشتری و جلب‌ توجه آنها تاثیر به سزایی دارد. اندازه غرفه نمایشگاهی در غرفه سازی اهمیت بسیاری دارد، زیرا هر چقدر غرفه شما بزرگ باشد درصد تاثیرگذاری شما در ذهن مشتریان و بازدیدکنندگان افزایش می‌یابد. در سال‌های اخیر به دلیل بیشتر شدن درخواست افراد برای داشتن غرفه‌های بزرگ، نمایشگاه‌ها نیز بزرگ‌شده است. علاوه بر اندازه موارد بسیار دیگری نیز در طراحی غرفه نمایشگاه مهم می‌باشد.

غرفه سازی نمایشگاهی

اهمیت غرفه آرایی نمایشگاهی

همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم غرفه آرایی نمایشگاهی در داشتن فروش خوب و ماندگار بودن در ذهن بازدیدکنندگان تاثیر به سزایی دارد. به شما توصیه می‌کنیم قبل از شروع طراحی غرفه نمایشگاهی خود یک سری از نمونه کارها و عکس غرفه سازی های انجام‌ شده را مشاهده نمایید. دیدن نمونه کارهای طراحی غرفه نمایشگاه به شما کمک بسیاری می‌کند و شما می‌توانید طراحی و دکوراسیون ایده آل و مناسبی برای غرفه خود در نظر بگیرید و آن را نیز عملی نمایید. اولین نکته در زمان طراحی غرفه بررسی دقیق پلان غرفه سازی نمایشگاهی می‌باشد. در قدم اول بایستی اطلاعات دقیق از سالن محل غرفه سازی در دست داشت. پلان غرفه و موقعیت غرفه، ارتفاع سالن نمایشگاه، نوع نورپردازی سالن نمایشگاهی، راه‌های بارگیری و تخلیه بار سالن، همگی مواردی از این اطلاعات می‌باشد. در طراحی غرفه نمایشگاه به فضای برای تبادل اطلاعات غرفه نیز بایستی توجه نمود زیرا این مورد فرصت بسیار مناسبی برای کارکنان غرفه شما ایجاد می‌کند تا با بازدیدکنندگان و مشتریان ارتباط برقرار نمایند و افراد را به محصولات و برند شما بیشتر جذب کند.

اهمیت غرفه آرایی نمایشگاه

شیوه‌های طراحی غرفه نمایشگاهی

در طراحی غرفه نمایشگاه از نوع بین‌المللی استفاده می‌شود؛ که این شیوه اهمیت بسیاری در جذب مشتری دارد. غرفه داران نمایشگاه‌های بین‌المللی حساسیت بسیاری در غرفه آرایی و طراحی غرفه‌هایشان نشان می‌دهند، زیرا طرح انتخاب‌ شده برای غرفه‌های یک نمایشگاه بایستی علاوه بر دارا بودن نشانه‌های ملیتی و فرهنگ آن کشور، با سلیقه افراد سایر کشورها نیز آن‌چنان بیگانه نباشد. داشتن یک غرفه مناسب و کاملاً استاندارد، شامل یک مجموعه اعم از نورپردازی مناسب، هارمونی رنگ‌های انتخابی و طراحی و دکوراسیون متفاوت‌ تر از دیگر غرفه‌های نمایشگاه می‌باشد. داشتن یک غرفه آرایی مناسب در واقع باید در وهله اول در ظاهر خود به رسالت آن غرفه اشاره کرده باشد. برای مثال ترکیب رنگ بدنه با آرم مورد نظر هماهنگی داشته باشد. اگر شما به رنگ‌سازمانی مجموعه خود در طراحی غرفه نمایشگاه اهمیت بدهید به مرور زمان توسط رنگ‌ سازمانی خود به یک برند تبدیل خواهید شد که برای عملی شدن این موضع بایستی یک رنگ مناسب و مشخصی داشته باشید. همچنین در طراحی غرفه نمایشگاه بایستی قوانین و مقررات لازم را رعایت کرد که به این موضوع در بخش بعدی اشاره و توضیح داده‌ایم.

غرفه سازی نمایشگاه غذا

قوانین و مقررات طراحی غرفه نمایشگاه

از قوانین و مقررات طراحی غرفه نمایشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- در تمامی نمایشگاه‌ها مجری برگزاری بایستی 20 روز مانده به شروع نمایشگاه اسامی تمامی شرکت‌کنندگان را همراه با جانمایی غرفه‌ها و معرفی‌نامه از نماینده فنی به‌ دست طراحان برساند.

2- مدیریت طراحی غرفه برای نظارت بر فعالیت‌های غرفه بندی بهتر است نماینده‌ای را معرفی نماید تا نظارت را بر عهده بگیرد و تمامی امور نظارت و نحوه انجام امور مجری به عهده این نمایند باشد.

3- مجری بایستی برای انجام غرفه بندی و اجرای کف از مدیریت طراحی و غرفه بندی تاییدیه لازم را دریافت کند زیرا در غیر این صورت سالن به مجری تحویل داده نخواهد شد.

قوانین طراحی غرفه نمایشگاهی

تاثیر طراحی غرفه نمایشگاه بر اجرای آن

به طراحی غرفه نمایشگاه بایستی بسیار توجه کرد و اهمیت داد؛ زیرا این موضوع را هر چقدر جدی بگیرید و در طراحی غرفه نمایشگاه ماهرانه عمل نمایید در ذهن مخاطب تان جاودانه خواهید شد. برخی از شرکت‌ها نمی‌توانند محصولات خود را در غرفه‌های نمایشگاهی در معرض بازدید عموم افراد قرار دهند و این فرصت طلایی را از دست می‌دهند. توصیه ما به این شرکت‌ها این است که با طراحی مناسب این ضعف خود را پوشش دهند. استفاده از باجه‌های اطلاع‌رسانی می‌تواند یک راه حل مناسب برای این شرکت‌ها باشد و می‌توان با استفاده از آن برای ارائه کاتالوگ و بروشور و دیگر موارد اطلاع‌رسانی بهره‌مند شد.

سایر مقالات
اهداف داشتن غرفه نمایشگاهی چیست
اهداف داشتن غرفه نمایشگاهی چیست
داشتن غرفه نمایشگاهی فرصتی جهت معرفی کار و محصولات شما به دیگران است. شما می توانید با داشتن غرفه نمایشگاهی با دیگر رقبا به رقابت بپردازید.
ادامه مطلب
بهترین روش غرفه سازی نمایشگاهی
بهترین روش غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی در این عصر مورد توجه بسیاری از شرکت های بازرگانی و تجاری قرار گرفته است.و از این طریق توانسته اند در تبلیغ محصولات و کالاهای خود موفق شوند. غرفه سازی نمایشگاهی با امکانات و طراحی خاص خود دارای قیمت های متفاوتی می باشد.


ادامه مطلب
طراحی و دکوراسیون غرفه ی نمایشگاهی
طراحی و دکوراسیون غرفه ی نمایشگاهی
دکوراسیون نمایشگاهی با ایجاد محیطی مناسب و فضای مطلوب نمایانگر محیط اداری و شغل شما خواهد بود. طراحی و دکوراسیون داخلی برای هر محیطی لازم و ضروری است و سبب ایجاد زیبایی، نظم و فضایی مطلوب برای کسب و کار شما خواهد شد.
ادامه مطلب
اطلاعات مورد نیاز در زمینه طراحی غرفه نمایشگاه اختصاصی
اطلاعات مورد نیاز در زمینه طراحی غرفه نمایشگاه اختصاصی
در این مقاله اطلاعات لازم در زمینه طراحی غرفه نمایشگاه تخصصی را در اختیار شما قرار می دهیم و نکات قابل توجه برای غرفه نمایشگاه تخصصی را بیان خواهیم کرد .
ادامه مطلب