عوامل موثر در قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/07/28

یکی از دغدغه های مهمی که اغلب غرفه داران برای شرکت در نمایشگاه دارند، قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی خواهد بود. اما هیچ گاه نمی توان برای ایجاد یک غرفه نمایشگاهی هزینه های قطعی را در نظر گرفت، چرا که قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی به عوامل متعددی بستگی دارد. به طور مثال نوع سبکی که غرفه دار در طراحی می پسندد و یا سادگی و پیچیدگی طرح می تواند این قیمت را کاهش یا افزایش دهد. در این میان عوامل تأثیر گذار دیگری نیز وجود دارد که در این بخش به طور اجمالی به بررسی برخی از آن ها می پردازیم.

فضای غرفه نمایشگاهی

یکی از عوامل موثر بر قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی را می توان فضایی که قرار است با توجه به آن غرفه را طراحی کرد و ساخت، دانست. چرا که هر چه این فضا بزرگتر و گسترده تر باشد، طبعاً به متریال بیشتری برای ساخت غرفه نمایشگاهی نیاز دارد. از طرفی دیگر میزان انرژی و زمانی که برای ساخت غرفه های بزرگتر صرف می شود بیشتر از غرفه های نمایشگاهی کوچک است به همین دلیل می توان گفت قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی در فضاهای بزرگ می تواند به نسبت فضا، نیروی کار، انرژی و همچنین متریال صرف شده بیشتر باشد. در این راستا و با توجه به فضاهای نسبتاً کمی که در اختیار غرفه سازان قرار می گیرد و هزینه اجاره بالایی که برای آن پرداخت می شود، بهتر است با افراد باتجربه و کارآزموده در زمینه اجرای غرفه نمایشگاهی خود در ارتباط باشید تا علاوه بر استفاده بهینه از فضا شما را از پرداخت هزینه های گزاف معاف کنند.

غرفه نمایشگاهی-رایکاسازان

قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی با توجه به نوع طرح

نوع طرح انتخابی برای اجرا و طراحی غرفه نمایشگاهی از دیگر مواردی است که می تواند قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی را دستخوش تغییر کند. در واقع اگر طرح انتخابی از سوی مشتری ساده باشد، قطعاً هزینه های کمتری را در پی خواهد داشت اما اگر این طرح پیچیدگی های خاص خود را داشته و برای اجرای آن نیاز به صرف زمان، انرژی و همچنین متریال بیشتری باشد، طبعاً مشتری را ملزم به پرداخت هزینه های بیشتری خواهد کرد. اما در این مورد نیز لازم است بدانید علاوه بر توجه به تعرفه اجرای غرفه نمایشگاهی با توجه به بودجه مالی خود، از طرح هایی استفاده کنید که اهداف شرکت و تبلیغاتتان را به مخاطبان منتقل کند، چرا که لزوماً استفاده از طرح های پیچیده در اجرای غرفه نمایشگاهی و پرداخت هزینه های بالا برای این کار دلیلی بر جذاب بودن کار نهایی نخواهد بود.

غرفه نمایشگاهی-رایکاسازان

نورپردازی از دیگر عوامل موثر بر قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی

یکی از موارد مهمی که می تواند در جذابیت غرفه نمایشگاهی نقش موثری ایفا کند، استفاده از نورپردازی است. اما همین سیستم نورپردازی و پیاده سازی آن می تواند در قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی نقش بسزایی داشته باشد. لذا تجهیزاتی که برای نورپردازی در غرفه مورد استفاده قرار می گیرد هر چه بیشتر و پیچیده تر باشد قطعاً هزینه بیشتری برای مشتری در پی خواهد داشت و در عین حال سیستم نورپردازی ساده می تواند با هزینه های کمتری در غرفه پیاده سازی و اجرا شود. از طرفی دیگر نورپردازی در مکان های کوچک طبعاً با کاهش قیمت همراه است و در فضاهای بزرگتر افزایش قیمت را به دنبال خواهد داشت.

غرفه نمایشگاهی-رایکاسازان

مواد مصرفی در ساخت غرفه نمایشگاهی

از دیگر عوامل موثر بر قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی کیفیت و جنس مواد مصرفی برای ساخت غرفه خواهد بود. متریالی که برای دیوار ها، سقف، کف و دیگر عوامل دکوراتیو در غرفه نمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد می تواند عاملی مهم در افزایش یا کاهی قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی باشد. به طور مثال استفاده از کناف باکیفیت و مرغوب برای زیباسازی سقف غرفه، استفاده از چوب و ام دی اف برای دیوار ها و دیگر قسمت های غرفه، استفاده از انواع شیشه، آینه و... هزینه های بیشتری را در پی خواهد داشت. علاوه بر نوع جنس و کیفیت آن که سبب افزایش قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی می شود؛ هزینه های دیگری از قبیل آن ،هزینه برش این مواد، حمل و نقل آن ها و همچنین مونتاژ کردنشان نیز می تواند متفاوت باشد.

غرفه نمایشگاهی-رایکاسازان

اجرای غرفه نمایشگاهی توسط افراد مجرب

با توجه به تمامی مواردی که پیشتر ذکر شد، به جرات می توان گفت مهم ترین عامل افزایش یا کاهش قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی استفاده از افراد مجرب و کاردان در این زمینه است. چرا که اگر طراحی و اجرای شما توسط افرادی انجام شود که در این زمینه کارآزموده و باتجربه هستند قطعاً می توانند با استفاده بهینه از فضا و همچنین با توجه به هدف تبلیغاتی شما بهترین غرفه را ساخته و نظر مشتریان را جلب نمایند. این در حالی است که کمک گرفتن از افراد ناشی برای ساخت غرفه نمایشگاهی می تواند همان هزینه های کم را برایتان چندین برابر کرده و حتی ممکن است کارایی و جذابیت لازم را هم نداشته باشد. چرا که یک تیم مجرب طراح و اجرای غرفه نمایشگاهی می تواند نیاز مشتری، سلیقه او و اهداف تبلیغاتی اش را به خوبی شناخته و با سرعت و دقت بیشتری کار را پیش ببرد. از آنجایی که این افراد با مشکلات موجود در کار و حرفه خود به خوبی آشنایی دارند، از مشکلات و ضررهای احتمالی کار جلوگیری نموده و تا حد امکان قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی را برای غرفه داران کاهش داده و آن ها را از ضررهای مالی باز می دارند.

سایر مقالات
آشنایی با انواع غرفه سازی نمایشگاهی
آشنایی با انواع غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی نمایشگاهی یکی از تاثیر گذار ترین روش های جذب مشتری در نمایشگاه ها می باشد که درباره انواع غرفه سازی نمایشگاهی به شما عزیزان توضیح خواهیم داد.
ادامه مطلب
طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی چگونه انجام می گیرد؟
طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی چگونه انجام می گیرد؟
نمایشگاه ها و نمایشگاه های تجاری، بستر مناسبی برای نمایش محصولات و خدمات کسب و کارشما می باشد. شرکت در یک رویداد نمایشگاهی به عنوان یک فرصت ایده آل برای تعامل شرکت ها و هم چنین تعامل مستقیم با مشتریان شرکت باید در نظر گرفته شود و هم چنین به عنوان یک پشتیبان کامل در ساخت یک نام تجاری به حساب آیند.
ادامه مطلب
اهمیت طراحی دکوراسیون نمایشگاهی در استفاده بهینه از فضا
اهمیت طراحی دکوراسیون نمایشگاهی در استفاده بهینه از فضا
این مقاله در مورد طراحی دکوراسیون نمایشگاهی ارائه شده است. شما در این مقاله با اهمیت طراحی دکوراسیون نمایشگاهی در استفاده بهینه از فضا آشنا خواهید شد.
ادامه مطلب
ساخت غرفه نمایشگاهی و اهمیت آن در برند شدن
ساخت غرفه نمایشگاهی و اهمیت آن در برند شدن

غرفه نمایشگاهی تا حدود زیادی برای شناخت برندهای جدیدی که به بازار می آیند، مفید است. معمولاً بسیاری از افراد ایده پرداز اهمیت ساخت غرفه های نمایشگاهی و نقش آن ها در برند شدن یک محصول را به خوبی می دانند. تبلیغات از طریق غرفه نمایشگاهی جزء دسته ی بزرگی از تبلیغات محیطی به شمار می آیند . با ساخت غرفه نمایشگاهی زییا، چشم های تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به سمت برند خود جلب کنید.

ادامه مطلب