نحوه بازاریابی در غرفه نمایشگاهی

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/07/28

غرفه  نمایشگاهی یکی از مهمترین ابزارهای موثر تبلیغات است که امروزه به اولویت بازاریابی در مشاغل تبدیل شده است. خرید از نمایشگاهی زیبا می‌تواند برای هر فردی بسیار خوشایند باشد. از اینرو اگر به دنبال رونق کسب و کار خود هستید بهتر است در ساخت و انتخاب غرفه نمایشگاهی تمام توان خود را به کار ببرید.

اهمیت طراحی غرفه نمایشگاهی

استفاده از خلاقیت در ساخت غرفه نمایشگاهی یکی از دلایل جذابیت فضای عرضه محصولات  می‌باشد. هر غرفه داری در حال حاضر می داند که برای جذب مشتری بیشتر ابتدا باید غرفه نمایشگاهی زیبا و خیره کننده ای داشته باشد تا هر فردی را جذب کند و موجب شود خرید و فروش محصولات داخل غرفه افزایش پیدا کند. یکی از تولید کنند گان مطرح کشور در زمینه غرفه نمایشگاهی شرکت رایکا سازان است، که با استفاده از عناصر و اجزاء مانند رنگ، فرم و نور با توجه به فعالیت اشخاص در غرفه می تواند تاثیر بسیاری در روند افزایش فروش محصولات و خدمات داخل غرفه داشته باشد.

طراحی غرفه نمایشگاهی-رایکاسازان

استفاده از رنگ در غرفه نمایشگاهی

مهمترین نکته در جذابیت غرفه نمایشگاهی و بازاریابی بهتر در این مکان ها، استفاده از عناصری مانند رنگ می باشد. ترکیب رنگ و استفاده از رنگ های متناسب با کاربرد غرفه نمایشگاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است. رنگ غالب در ساخت غرفه نمایشگاهی رنگ سفید است، البته استفاده از دیگر رنگ‌ ها می‌تواند حس یکنواختی و کسالت را از بین ببرد و موجب جذابیت بیشتر غرفه شود.

استفاده از رنگ کرم و رنگ های گرم می‌تواند در کنار رنگ خاکستری موجب جذب بازدید کنندگان بیشتری شود. یکی دیگر از موارد جذب مشتری استفاده از رنگ های تیره است که مناسب برای افرادی  است که می‌خواهند غرفه متمایز تر از بقیه داشته باشند. توجه داشته باشید که استفاده از این رنگ های تیره بر روی دیواره های غرفه نمایشگاهی می تواند موجب ایجاد دیواره های تاریک و در نتیجه درخشندگی آثار داخل غرفه شود.

رنگ غرفه نمایشگاهی-رایکاسازان

کف سازی در غرفه نمایشگاهی

مرحله اول غرفه سازی ساخت زیر سازی بنا یا کف سازی غرفه می باشد که این کف سازی بستری مناسب برای سوار شدن غرفه روی آن است و معمولا سکویی به مساحت نقشه غرفه ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر از سطح زمین ارتفاع دارد. در کف سازی غرفه علاوه بر زیبایی بصری که ایجاد می‌شود حریم غرفه نیز مشخص می شود، اولین ابزار خودکار برای ورود و خروج بازدیدکنندگان می باشد؛ و همچنین از کف سازی می توان به عنوان شاخصی برای تراز کردن و هموار کردن غرفه استفاده کرد. یکی از قدیمی ترین روش های کف سازی استفاده از پالت های چوبی است که البته هنوز هم از آن استفاده می شود؛ اما پیشرفته ترین محصولات در زمینه کف سازی، سکوهای پیش ساخته است که قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارد، و به دلیل دقیق بودن و استوار بودن کف سازی از این طریق بسیار مورد استفاده غرفه سازان قرار می گیرد.

طراحی غرفه نمایشگاهی-رایکاسازان

تقسیم بندی فضای غرفه نمایشگاهی

با توجه به اهمیت بازاریابی در غرفه نمایشگاهی می توان عامل مهم دیگری را که در ساخت غرفه نمایشگاهی ایفای نقش می کند، تقسیم بندی فضای غرفه دانست. زیرا این تقسیم بندی سبب می شود تا بازدیدکنندگان توجه بیشتری به غرفه شما داشته باشند و در ساعت شلوغی نمایشگاه تمایل بیشتری برای حضور از خود نشان دهند.  با توجه به اهمیت این تقسیم بندی، بهتر است که آن را به تیم و شرکتی باتجربه که مسئولیت ساخت غرفه را بر عهده داشته است، واگذار نمایید؛ زیرا علاوه بر سلیقه و ذوقی که باید در ساخت فضاها به کار رود، دقت زیادی نیز برای ساخت این فضا ها لازم است. در بعضی غرفه های نمایشگاهی دیده می شود که فضای غرفه تبدیل به انبار انبوه از وسایل و محصولات جهت معرفی شده است که این موجب از بین رفتن آرامش خریدار و حتی فروشنده می شود.

مهمترین فضاهای غرفه شامل فضای خوشامدگویی و اطلاع رسانی، فضای ارائه و معرفی محصولات، فضایی برای تبلیغات و قرار گرفتن استندها، فضای مناسب برای گفت و گو و مذاکره و کنفرانس، فضایی برای قرارگیری مبلمان و نشستن بازدیدکنندگان، فضایی برای پذیرایی و ارائه خدمات، فضای مناسب جهت انبار کردن محصولات، فضایی برای آموزش و تعلیم مخاطبان و فضایی برای آموزش و تعلیم مخاطبان می باشد.

طراحی غرفه نمایشگاهی-رایکاسازان

نکات مهم در ساخت غرفه نمایشگاهی

نحوه بازاریابی در غرفه نمایشگاهی به گونه‌ای است که موجب می شود افراد زیادی قادر به درک بهتر محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما شوند؛ زیرا اگر ساخت غرفه نمایشگاهی به دست افرادی توانمند و باتجربه باشد در همان ابتدای امر در ساخت غرفه نمایشگاهی به گونه ای عمل می کنند که تناسب زیادی بین نوع غرفه و فعالیت شرکت به وجود بیاید و هماهنگی کاملی بین اجزای غرفه و طراحی آن وجود داشته باشد. نکته دیگر در هنگام انتخاب غرفه های نمایشگاه، توجه به وضعیت مکانی غرفه و جذابیت بالای آن می باشد. قواعدی که در ساخت غرفه بسیار حائز اهمیت است این است که باید شرایط لازم برای حضور بازدیدکنندگان ایجاد شود و همچنین فضای مناسبی برای انجام مذاکرات با مشتری وجود داشته باشد تا حریم هایی در غرفه برای مراجعه کنند گان وجود داشته باشد. استفاده از مبلمان مناسب نیز می‌تواند تاثیر زیادی در نحوه بازاریابی داشته باشد.

سایر مقالات
در طراحی دکوراسیون اداری به چه اصولی دقت کنیم
در طراحی دکوراسیون اداری به چه اصولی دقت کنیم
طراحی دکوراسیون داخلی دامنه بسیار وسیعی دارد و با توجه به نیازها و سلایق کارفرمایان، انواع مختلفی را شامل می شود. برای طراحی دکوراسیون اداری باید به اصول مختلفی توجه شود.
ادامه مطلب
غرفه سازی در فضای باز
غرفه سازی در فضای باز
غرفه‌ها یکی از ابزارهای قدرتمند برای نمایش کسب و کار در محیط های تجاری و نمایشگاه ها به حساب می آیند. اگر در ساخت غرفه‌ها با بهره گیری از اصول پیش برویم و ضوابط را به درستی رعایت کنیم، نتایج خوبی در نهایت به دست می آید. غرفه‌های نمایشگاهی انواع مختلفی دارند.
ادامه مطلب
طراحی دکوراسیون فروشگاهی شغل پردرآمد
طراحی دکوراسیون فروشگاهی شغل پردرآمد
دکوراسیون فروشگاهی هنری بسیار جالب و درآمدزا می باشد که فروشگاه شما را به مکانی مناسب برای خریداران و مشتریان تبدیل می کند. با پرداخت قیمت دکوراسیون فروشگاهی می توانید فروشگاه خود را به قدری زیبا طراحی کنید که مشتریان را مجذوب خود کند
ادامه مطلب
توضیحاتی در مورد گرید غرفه سازی
توضیحاتی در مورد گرید غرفه سازی
گرید غرفه سازی باعث شده است تا غرفه سازان از بهترین دیزاین ها استفاده کنند. گرید غرفه سازی دارای رتبه های گوناگونی است که برترین آن A می باشد.
ادامه مطلب