اهمیت طراحی دکوراسیون نمایشگاهی در استفاده بهینه از فضا

ناشر : غرفه سازی رایکاسازان
تاریخ : 1397/09/26

طراحی دکوراسیون نمایشگاهی در استفاده بهینه از فضا بسیار با اهمیت بوده و همین مهم بودن باعث شده است که بسیاری از غرفه داران از طراحی دکوراسیون داخلی نمایشگاهی استفاده کنند. اما برای این که با اهمیت این موضوع آشنا شوید، شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کنیم.

طراحی دکوراسیون نمایشگاهی  

یکی از انواع طراحی دکوراسیون، طراحی دکوراسیون داخلی نمایشگاه و غرفه سازی می باشد. در وهله اول شاید این طور تصور شود که این کار اهمیت چندانی ندارد و بدون یک طراحی هم می توان یک نمایشگاه را برپا کرد. بله درست است یک نمایشگاه بدون یک طراحی می تواند برگزار شود، اما آیا کارایی لازم را دارد؟ آیا می تواند اهداف برگزاری نمایشگاه را به درستی تامین کند؟ آیا جذابیت خاصی برای مشتری و بازدید کننده دارد؟ همه این ها سوالاتی است که شاید فکر کنید آنچنان مهم نیست، اما ما به شما می گوییم که طراحی دکوراسیون نمایشگاهی از چه اهمیت بالایی برخوردار است. مخصوصا نقشی که طراحی دکوراسیون نمایشگاهی در استفاده بهینه از فضا دارد یکی از مهمترین دلایل استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. البته دلایل دیگری هم وجود دارد که در ادامه درباره همه موارد صحبت خواهیم کرد. طراحی دکوراسیون نمایشگاهی شامل دو بخش اصلی می شود. اولین نوع طراحی، طراحی دکوراسیون کلی فضای نمایشگاه و دیگر نوع طراحی، طراحی هر یک از غرفه ها می باشد.

اهمیت طراحی دکوراسیون نمایشگاهی در استفاده بهینه از فضا

در این بخش می خواهیم درباره اهمیت طراحی دکوراسیون نمایشگاهی در استفاده بهینه از فضا صحبت کنیم. همانطور که مستحضر هستید یکی از اصلی ترین دلایل روی آوردن افراد به طراحی دکوراسیون، استفاده بهینه از فضا می باشد. این بهبود فضا خود باعث اتفاقات بهتر دیگری نیز می شود. از جمله این موارد می توان به افزایش زیبایی و جذابیت غرفه برای جذب مشتریان، افزایش ظرفیت بیشتر کالاها، محصولات و حتی دیگر غرفه ها، ایجاد نظم و هماهنگی و حس سرزندگی در محیط و بهبود عملکرد افراد اشاره کرد. اگر از یک طراحی مناسب برای طراحی نمایشگاه استفاده نکنید، نمی توانید به راحتی به اهدافی که از برگزاری نمایشگاه دارید، دست پیدا کنید. اما برای این که بیشتر درباره هر یک از نتایج بهینه سازی فضا بدانید، همچنان با ما همراه باشید. 

غرفه نمایشگاهی

بهینه سازی فضا و افزایش ظرفیت بیشتر نمایشگاه

یکی از نتایجی از طراحی دکوراسیون نمایشگاهی در استفاده بهینه از فضا ایجاد می شود، فضا ظرفیت و فضا می باشد. اگر بدانید که چه نیازمندی هایی دارید و چه میزان فضا را برای ایجاد غرفه خود احتیاج دارید، حتما می توانید با یک طراحی دکوراسیون غرفه مناسب از حداقل فضایی که دارید، بیشتر استفاده را ببرید. حتی شما با این کار می توانید ظرفیت کلی نمایشگاه را نیز افزایش داده و از فضای اضافی برای افزایش تعداد غرفه ها یا دیگر بخش ها استفاده کنید که در نهایت باعث بهره وری بالای نمایشگاه می شود. 

دکوراسیون فروشگاهی

ایجاد نظم و زیبایی بیشتر با بهینه سازی فضا در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی

نظم و هماهنگی که خود باعث افزایش زیبایی بیشتر محیط می شود، از دیگر دلایل اهمیت بالای طراحی دکوراسیون نمایشگاهی در استفاده بهینه از فضا می باشد. طبیعتا شما در زندگی با این موضوع مواجه شده اید که هر چه فضای بیشتری در اختیار دارید و تمام اشیا در جای مناسب خود قرار گرفته اند، نظم و انضباط بیشتری را احساس می کنید و حس بهتری به شما دست پیدا می کند. معمولا طراحی دکوراسیون مدرن این حس را بیشتر به افراد القا می کند. همین حس خوب باعث ایجاد حس زیبایی و افزایش جذابیت فضای کاری و غرفه تان می شود و در نهایت باعث می شود تا افراد بیشتری از غرفه و نمایشگاه شما بازدید داشته باشند که قطعا برای شما بسیار خوب است و علاوه بر آنها خودتان نیز که در این غرفه مشغول به کار هستید نیز احساس بهتری داشته و به تدریج بهره وری و کارایی تان نیز افزایش پیدا می کند. در نتیجه شاهد بهبود عملکرد کارکنان در نمایشگاه خواهیم بود. 

غرفه نمایشگاهی

 
سایر مقالات
نمایشگاه الکامپ
نمایشگاه الکامپ
در تهران بزرگ و در کل کشور در طی یک سال نمایشگاه‌های بسیاری برگزار می‌شود. یکی از این نمایشگاه‌ها که سال‌ها است اجرا می‌شود و طرف داران زیادی نیز دارد، نمایشگاه الکامپ است. نمایشگاه الکامپ در واقع بزرگ‌ترین رویدادی است که در عرصه صنایع الکترونیک و کامپیوتر اتفاق می‌افتد.
ادامه مطلب
بررسی قوانین غرفه سازی نمایشگاهی
بررسی قوانین غرفه سازی نمایشگاهی

آیا از جدیدترین طرح هایی که برای غرفه سازی نمایشگاهی استفاده می شود مطلع هستید؟ آیا می دانید چرا یک سری از غرفه ها دارای مشتری بیشتری هستند اما غرفه های دیگر اغلب خلوت بوده و بازدیدکننده ندارند؟ رعایت اصول غرفه سازی نمایشگاهی بسیار مهم است به طوری که اگر از متدهای صحیحی در این مسیر استفاده شود قطعا به نتیجه دلخواه خواهیم رسید.


ادامه مطلب
طراحی غرفه‌های نمایشگاهی
طراحی غرفه‌های نمایشگاهی
ساخت غرفه‌های نمایشگاهی از نقطه نظرات مختلفی دارای اهمیت هستند. بررسی این نقطه نظرات در نهایت به صاحبان کسب و کار این ایده را می دهد که آیا آنها به ساخت غرفه نمایشگاهی نیاز دارند
ادامه مطلب
عوامل موثر در قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی
عوامل موثر در قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی
قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی تحت تأثیر عوامل گوناگونی خواهد بود. نوع طراحی، میزان پیچیدگی کار و سبک از عوامل تأثیرگذار بر قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی هستند.
ادامه مطلب