اولین نمایشگاه بین المللی تخصصی نوشیدنی های گرم ، صنایع و تجهیزات وابسته

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ انتشار : 1396/12/12

درباره نمایشگاه 

چرا این نمایشگاه:

1- آشنایی با دستاوردهای نوین عرصه تولید، عرضه و فروش نوشیدنی های گرم

2- لزوم فرآوری بهینه برگ های سبز تازه چای برای کاهش ضایعات و افزایش بهره وری تولید چای در کشور

3- ضرورت تبادل تجربیات، افکار و کنش بینارشته‌ای در زمینه‌ های پژوهشی، علمی، تولیدی، اجرایی و بازرگانی

4- ایجاد زمینه تشویق و ترغیب سرمایه گذاران و بازرگانان داخلی و خارجی جهت ورود به عرصه‌ی نوشیدنی های گرم

5- لزوم بهره گیری از فناوری و تجهیزات و صنایع نوین در تولید چای، قهوه و دمنوش

6- تشویق گروه مخاطبان هدف به مصرف آگاهانه‌ی فرآورده های چای ارگانیک ایرانی، قهوه و دمنوش

مفاهیم کلیدی نمایشگاه:
نوشیدنی گرم: در بر گیرنده‌ی پهنه‌ی گسترده‌ای از نوشیدنی‌هایی است که از ترکیب آب جوش با اجزاء تشکیل دهنده گیاهان دارویی، برگ‌های گیاهی و دانه های فرآوری شده و سایر افزودنی ها و طعم دهنده تولید می شود.

چای: چای سیاه و چای سبز نوعی محصولی است که از برگ گیاهی به نام "Camellia sinensis" (کاملیا سیننسیس) تهیه می‌شود. امروزه مصرف چای، یکی از اجزای جدایی ناپذیر زندگی عادی مردم در ایران است. اما سابقه مصرف چای در ایران، کمتر از دو قرن است. 
 
قهوه: این نوشیدنی از دانه‌های بو داده و آسیاب شدهٔ گیاه قهوه به دست می‌آید. گیاه قهوه بومی مناطق نیمه‌گرمسیری آفریقا و برخی از جزایر جنوب و جنوب شرق آسیا است، این گیاه از آفریقا به سایر نقاط جهان پراکنده شد و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور کشت می‌شود که در درجهٔ اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقا است، هنگام رسیدن میوهٔ گیاه قهوه، دانه‌های قهوه را برداشت، پردازش و در نهایت خشک می‌کنند. دانه‌های قهوهٔ خشک شده به درجات مختلف بو داده می‌شوند، بسته به عطر و طعم مورد نظر، درجه‌بندی‌های مختلفی برای این محصول در نظر گرفته شده است، قهوه کمی اسیدی است و می‌تواند به علت داشتن کافئین بالا موجب تحریک انسان گردد.

دَم‌نوش: نوشیدنی ساخته شده از گیاهان یا گیاهان دارویی است و در آن جزیی از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه، پوستِ میوه یا اجزای دیگر گیاهان دارویی که قابل حل در آب هستند به صورت خشک یا تازه مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر دم‌نوش‌ها فاقد کافئین هستند. گرفتن عصاره‌ی این گیاهان یا دم کردن به وسیلهٔ آب متداول‌ترین روش برای تهیه دمنوش است. دم‌نوش‌ها نیز همانند داروهای گیاهی باید با آگاهی و پس از اطلاع از سازوکار آن‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

طعم دهنده ها: اسانس یا طعم دهنده عبارت است از ترکیباتی که بو و طعم خوش‌آیندی دارند و در تولید محصولات غذایی و نوشیدنی ها به کار برده می‌شود.

معرفی مرکز نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب

مجموعه نمایشگاهی بین المللی شهرآفتابدر جنوب شهر تهران بزرگ و در زمینی به مساحت 275 هکتار در مجاورت حرم مطهر امام خمینی (ره) و به فاصله اندکی از فرودگاه امام خمینی (ره) در مسیر اتوبان تهران - قم واقع شده و دارای یك ورودی شرقی از طریق اتوبان تهران – قم و یك ورودی از كمربندی شهرآفتاب است. این مجموعه توسط شرکت آلمانی GMP که طراحی مرکز نمایشگاهی فرانکفورت را برعهده داشته، طراحی شده و در سال 1395 فاز نخست آن به بهره برداری رسیده است.

این مجموعه از چهار بخش اصلی نمایشگاه ها، مركز تجارت، مركز اقامتی و بخش خدمات و پشتیبانی تشكیل شده است .

1-بخش نمایشگاهی

این بخش شامل سالنهای نمایشگاه ، سالن ملل و نمایشگاه های روباز می باشد.

1-1 سالنهای نمایشگاهی:
این بخش در شمال سایت سازمان یافته است. سالن های نمایشگاهی به مساحت تقریبی 12 هزار مترمربع و در سه تیپ طراحی شده اند. یك سالن بزرگ (سه قلو) به مساحت 25 هزار مترمربع ، چهار سالن متوسط (2 قلو) هركدام به مساحت 15 هزار مترمربع و چهار سالن كوچك هركدام به مساحت 8 هزار مترمربع . این سالنها محل اصلی غرفه های نمایشگاهی است. هرکدام از سالنها فضایی یکپارچه و بزرگ است که با سقفی عظیم و زیبا فضایی منحصر به فرد و فاخر را پدید آورده است.

2-1 سالن ملل :
این ساختمان در بخش نمایشگاهی در شمال سایت در 2 طبقه با زیر بنای ساختمانی 8 هزار مترمربع و به ارتفاع 24 متر ساخته می شود. بدنه ها و ستونهای این ساختمان از جنس بتنی و شیشه و سقف آن با پوشش سازه فضا كار اجرا می گردد. ساختمان ملل بعنوان هال اصلی ورودی مجموعه نمایشگاه است و با الهام از تالار تاریخی صد ستون پرسپولیس در شیراز طراحی شده است. این ساختمان ابتدای ورود بازدیدکنندگان به سالنهای نمایشگاهی محسوب می شود و نقطه ثقل کاربریهای نمایشگاهی محسوب می گردد.

3-1 سالن های غشایی:
این بخش به مساحت تقریبی 32 هزار مترمربع شامل فضایی باز است که در برخی از نمایشگاهها کاربرد دارد.

2- مرکز تجارت
ساختمان مرکز تجارت 1و2 هریک با زیربنایی حدود 76 هزار مترمربع و در پهنه های جنوبی سایت پیش بینی شده است.  مرکز تجارت به عنوان نمایشگاه دائمی برخی از برگزار کنندگان (برندهای مشهور) و مکانی برای سازماندهی و پاسخگویی پس از هر نمایشگاه در نظر گرفته شده است و شامل فضاهایی از قبیل نمایشگاههای تجاری – مدیریت خدمات تجاری – نمایندگی ها – دفاتر بازرگانی – پارکینگ های اختصاصی و ... می باشد.
3-  مرکز اقامتی
مراکز اقامتی با مساحت تقریبی160 هزار متر مربع در پهنه جنوبی سایت شامل دو هتل پنج ستاره 350 اتاقه و یک هتل آپارتمان با امکانات و فضاهای جانبی مناسب می باشد که محل اسکان برگزار کنندگان نمایشگاه و بازدیدکنندگان خواهد بود. همچنین به منظور رونق بیشتر مرکز تجارت ، این بخش، امور مرکز تجارت را تسهیل خواهد نمود.
4-  بخش خدمات و پشتیبانی
این بخش شامل چند کاربری مهم به شرح ذیل می باشد.
1-4 ساختمان ورودی جنوبی ، اداری و سمینار:
در این ساختمان بازدیدكنندگان بعد از عبور از دروازه های كنترل ورود و خروج ، به سمت سالن ملل هدایت می شوند . مدیریت اداری مجموعه نمایشگاه در این ساختمان مستقر شده و ضمن سازماندهی فعالیت های نمایشگاه ، امکان ملاقات های تجاری و سمینارهای کوچک را فراهم می آورد همچنین این ساختمان نیازهای خدماتی و رفاهی کارمندان نمایشگاه را برآورده می سازد. ساختمان ورودی جنوبی ، اداری و سمینار با متراژ حدود 37 هزار مترمربع در شمال میدان مركزی مجموعه مابین سالن ملل و میدان در راستای شمالی جنوبی قرار دارد.
2-4 ساختمان همایش :
در اغلب نمایشگاهها ، برگزاری همایشهای بزرگ ، اصلی ترین دستاورد علمی آن محسوب می گردد. سالن همایش ساختمانی است جهت برگزاری سمینارها ، سخنرانی ها و مراسم ویژه. این ساختمان در منتهی الیه غربی محور گودال باغچه و در تراز سالن های نمایشگاهی قرار گرفته است مساحت تقریبی آن 32 هزار متر مربع است كه دارای دسترسی نزدیكی به رینگ پیرامونی سواره و پد هلی كوپتر می باشد.

3-4 ساختمانهای خدمات جنبی:
ساختمانهای خدمات جنبی به تعداد 8 عدد و در طرفین سالن های نمایشگاهی قرار دارند. هر كدام از ساختمانهای جنبی حدود 2 هزار مترمربع شامل فضاهای خدماتی همچون نمازخانه ، رستوران ، چایخانه و سرویسهای بهداشتی می باشد که نیازهای خدماتی بازدیدکنندگان را برطرف می سازد.
4-4 پارکینگها:
این پارکینگها با ظرفیت 11 هزار اتومبیل نیاز بازدیدکنندگان برای پارک اتومبیل را به صورت کامل برطرف می سازد.
5-4 ایستگاه وسایل نقلیه عمومی:
این ایستگاهها مجاور هردو ورودی اصلی مجموعه بوده و امکان تردد بازدیدکنندگان با وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی را فراهم می سازند.
6-4 ایستگاه مترو:
این ایستگاه اختصاصی در ورودی شرقی مجموعه واقع شده و امکان تردد بازدیدکنندگان را از خطوط متروی تهران و بالعکس فراهم می سازد و به عنوان اصلی ترین مبدأ تردد مجموعه در نظر گرفته می شود.
7-4 محور چهار باغ:
محور چهارباغ به عنوان شاهراه اصلی مجموعه ، مسیر تردد تفکیک شده سواره و پیاده در مجموعه است که با اتصال دو ورودی مجموعه ، قسمت جنوبی مجموعه (مراکز تجاری و اقامتی) را از قسمت شمالی (بخش نمایشگاهی و خدماتی) جدا نموده و در مرکز ثقل خود با یک میدانگاهی بزرگ ، ورود به بخش نمایشگاهی را تعریف می سازد . این محور با برخورداری از فضای سبز و آبنماهای ویژه ، ضمن ایجاد یک جلوه بصری زیبا در سایت مجموعه ، مسیر اصلی توزیع جمعیت در پروژه می باشد و استخوان بندی هندسی مجموعه محسوب می گردد. ورودی شهر آفتاب با بهره‌برداری از الگوی باغ‌های ایرانی به طول ۱.۵ کیلومتر و عرض ۹۰ متر ساخته شده که در محوریت آن یک آبراهه سنتی ایرانی و در اطراف آن نیز چندین نوار فضای سبز طراحی شده است. چهار باغ ایرانی شهر آفتاب در ادامه به میدانی با آب نمایی به قطر ۲۰۰ متر منتهی می‌شود. در اطراف این میدان نیز فضای سبز قابل توجهی است.
8-4 محور گودال باغچه:
این محور به عنوان یک مسیر فرعی تردد ، بازدیدکنندگان را درون بخش نمایشگاهی هدایت می نماید و با اتصال به دو ورودی فرعی شرقی و غربی ، امکان جابجایی افراد را بین بخشهای اصلی نمایشگاه (سالن ها) فراهم می سازد . این مسیر نیز دارای جلوه های بدیع باغسازی ایرانی بوده و فضایی دلپذیر را در قلب نمایشگاه بوجود می آورد.
9-4 رواق ها:
اغلب فضای تردد عابرین پیاده در کل مجموعه و به ویژه در محور چهارباغ و گودال باغچه از داخل رواقهایی است که با سازه ای نسبتاً سبک ، مسیر پیاده را مشخص نموده است و عبور و مرور عابرین را تسهیل می نماید . به دلیل بزرگی مجموعه و مسیرهای طولانی پیاده ، این رواقها امکان تردد آسان افراد پیاده را فراهم می سازد.
10-4 مسجد:
میدانگاهی اصلی مجموعه که در محور چهارباغ قرار دارد از یک سو به ورودی نمایشگاه و از سوی دیگر به مسجد ختم می شود. مسجد مجموعه با هویتی مستقل در نقطه عطف پروژه قرار دارد و دسترسی به آن برای همگان آسان خواهد بود.
11-4 ساختمان های خدماتی و تأسیساتی:
این ساختمانها به عنوان تأمین کننده نیاز نمایشگاه در بخشهای خدمات جنبی و تأسیساتی مجموعه در مساحتی بالغ بر 50 هزار متر مربع طراحی و ساخته می شوند که شامل موتورخانه های اصلی و فرعی ، پستهای برق ، ایستگاه تقلیل فشار گاز ، منابع آب ، تصفیه خانه فاضلاب و همچنین خدماتی شامل گمرک ، انبارها ، ساختمان های مدیریت و حراست ، آتش نشانی ، مهدکودک و مرکز اورژانس می باشد که کاربری پروژه را تکمیل می سازد. این ساختمانها در دو محدوده مشخص و به صورت خطی در سایت جانمایی شده اند.

روش های دسترسی به شهر آفتاب

خودروی شخصی:

برای رسیدن به نمایشگاه شهر آفتاب باید وارد آزادراه خلیج فارس شد. اتوبان های امام علی، چمران و آیت الله سعیدی در نهایت به آزادراه خلیج فارس می رسند. شهر آفتاب درست در در ضلع روبه روی حرم مطهر قرار گرفته است و شهر آفتاب یک پارکینگ اختصاصی برای خودروهایی دارد که قرار است به نمایشگاه بیایند و اگر مسافر شهر آفتاب هستید، نیازی نیست در عوارضی پولی پرداخت کنید.

مترو:

برای رسیدن به شهر آفتاب باید وارد خط قرمز رنگ بشوید. این خط از متروی تهران را به نام خط یک می شناسند. اینجا همان خط مترویی است که ایستگاه کهریزک را به ایستگاه تجریش وصل می کند. ایستگاه شهر آفتاب هم یکی از ایستگاه های جدید متروی تهران است که همزمان با بهره برداری از مجموعه نمایشگاهی، مسافرگیری می کند. 
تاکسی:

در هر نقطه از تهران که باشید، با استفاده از تاکسی سرویس های مختلف و در زمانی به نسبت اندک میتوانید به شهر آفتاب برسید.

نمایشگاه شهر آفتاب چه امتیازاتی دارد؟

ایستگاه بزرگ و اختصاصی مترو

ارائه خدمات بانکی با استقرار بانک شهر و دستگاه های خودپرداز

پارکینگ های متعدد در نمایشگاه با گنجایش 11 هزار خودرو

عدم محدودیت ترافیکی بار جهت انتقال تجهیزات و ماشین آلات

نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام خمینی و امکانات اقامتی فرودگاه

ارائه کامل تاسیسات مورد نیاز غرفه داران جهت راه اندازی ماشین آلات و دستگاه ها

فضای سبز با مساحتی بالغ بر 40 هکتار

استقرار فروشگاه شهروند

map address

شما می‌توانید با اطمینان همه امور مربوط به طراحی، ساخت و اجرای غرفه سازی خود را به شرکت رایکا سازان بسپارید و مطمئن باشید کارشناسان این شرکت با داشتن سال‌ها تجربه و کمک به شرکت‌ کنندگان در نمایشگاه بین المللی تخصصی نوشیدنی های گرم، صنایع و تجهیزات وابسته، در سال‌های گذشته بهترین پیشنهادات را به شما ارائه خواهند داد.