طراحی و دکوراسیون غرفه ی نمایشگاهی

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/04/06

دکوراسیون نمایشگاهی با ایجاد محیطی مناسب و فضای مطلوب نمایانگر محیط اداری و شغل شما خواهد بود. طراحی و دکوراسیون داخلی برای هر محیطی لازم و ضروری است و سبب ایجاد زیبایی، نظم و فضایی مطلوب برای کسب و کار شما خواهد شد. فاکتور های بسیاری در طراحی و دکوراسیون یک فضا نقش کلیدی دارد و رعایت این فاکتور ها سبب ایجاد فضای مطلوب و ایده آل خواهد شد. در ادامه همراه ما باشید تا به موضوع تاثیر طراحی و دکوراسیون نمایشگاهی در کسب و کار شما بپردازیم: 

غرفه سازی نمایشگاهی

طراحی غرفه و دکوراسیون نمایشگاهی

شرکت در همایش و نمایشگاه به منظور ارائه و معرفی خدمات برای هر کسب و کاری لازم و ضروری است. سالانه نمایشگاه های مختلفی در حوزه های متنوع برگزار می شود و شرکت ها، کارخانه ها و به طور کلی کسب و کار ها خدمات خود را در غرفه های نمایشگاه ارائه می دهند. طراحی غرفه و دکوراسیون نمایشگاهی نقش اساسی و مهمی را در جلوه ی شغل و کار شما ایفا می کند و نماینده ابعاد کوچک کسب و کار شما می باشد؛ بنابراین فضای مناسب، طراحی و دکوراسیون زیبا برای غرفه ی نمایشگاهی شما لازم و ضروری است. فضای ظاهری یک غرفه سبب جلب توجه و نظر بینندگان و افراد حاضر در نمایشگاه خواهد شد و حتی رونق در کسب و کار شما را به دنبال خواهد داشت. پس از اهمیت دکوراسیون نمایشگاهی غافل نباشید. شما می توانید طراحی و دکوراسیونی دقیق، مناسب و جذاب غرفه نمایشگاهی خود را به متخصصان این حوزه بسپارید.

غرفه نمایشگاهی

نکات ضروری در طراحی و دکوراسیون نمایشگاهی

اگر به دنبال جذب بازدیدکنندگان به سمت غرفه ی نمایشگاه خود هستید، لازم است که اصول طراحی صحیح و تناسب را در فضای غرفه ی خود رعایت کنید. در ادامه به ذکر نکاتی در رابطه با طراحی و دکوراسیون نمایشگاهی خواهیم پرداخت:

غرفه نمایشگاهی کسب و کار شما، فضای کوچکی برای ارائه و معرفی خدمات شغل شما است. فضای غرفه را با انبار اشتباه نگیرید و برای طراحی صحیح و مدرن آن بکوشید. 

خلاقانه طراحی کنید! سعی کنید غرفه نمایشگاهی خود را با سبکی نو و مدرن طراحی کرده و در عین سادگی دکوراسیونی جذاب و متفاوت را داشته باشید.

استفاده از لوگو و برند شرکت و تجارت خود را فراموش نکنید و با ایده های جدید و نوآوری لوگو و برند تجاری خود را به نمایش بگذارید.

اگر در کسب و کار شما امکان قرارداد با بازدیدکنندگان وجود دارد، فضای مناسب و شیکی را جهت نشیمن و جلسات عقد قرار داد اییجاد کنید.

خود را جای بازدیدکننده قرار دهید و از دور به غرفه ی خود نگاه کنید، دکوراسیون نمایشگاهی باید به گونه ای باشد که در یک نگاه کسب و کار شما را معرفی کند.

غرفه سازی رایکاسازان

اصول و عناصر مهم در دکوراسیون نمایشگاهی

عوامل بسیاری در طراحی و دکوراسیون یک غرفه ی نمایشگاهی دخیل است. رعایت این اصول می تواند فضای ایده آلی را در نمایشگاه برای شما ایجاد کند و سبب جذب نظر بازدیدکنندگان نمایشگاه خواهد شد. نور کافی، قفسه بندی مناسب، فضای کافی، چیدمان متناسب و... از دیگر عناصر ضروری در طراحی و دکوراسیون نمایشگاهی است. در ادامه به معرفی فاکتور های حائز اهمیت در طراحی داخلی و دکوراسیون نمایشگاهی خواهیم پرداخت:

نورپردازی در دکوراسیون غرفه:

یکی از فاکتور های اساسی در طراحی غرفه، نور و نورپردازی مناسب و کافی است. فضای تاریک و نور کم، محصولات و کالای موجود در غرفه شما را به خوبی نمایش نخواهد داد. استفاده از نور پردازی مناسب و چراغ های تزئینی یا آباژور ها علاوه بر روشنایی کافی، بر زیبایی فضای داخلی غرفه شما می افزاید. 

تناسب میان محصولات و غرفه:

سعی کنید غرفه خود را متناسب با نوع محصولات کسب و کار طراحی کنید. با توجه به نوع شغل و کالایی که ارائه می دهید، فضا، رنگ و چیدمان صحیح را برای غرفه خود در نظر بگیرید. برای مثال در طراحی غرفه محصولات کودکان از رنگ های جذاب استفاده کنید.

استحکام غرفه:

در طراحی و دکوراسیون نمایشگاهی، علاوه بر عناصر و فاکتورهای زیباشناسی، استحکام و مقاومت غرفه نیز حائز اهمیت است. مقاومت کافی غرفه حتی با وجود محدود بودن طول دوره ی نمایشگاه نیز لازم و ضروری است. بنابراین برای دیوار های کاذب، سقف و کف پوش خود از مصالح مرغوب استفاده کنید.

 توجه به نظم غرفه: غرفه خود را شلوغ نکنید و فراموش نکنید که چیدمان منظم و طراحی ساده و شیک بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. نظم و چیدمان صحیح سبب خواهد شد که پرسنل و بازدیدکنندگان احساس راحتی کنند و سردرگم نشوند.

هارمونی در طراحی غرفه:

هارمونی بین اجزای یک غرفه و رنگ بندی مناسب کف پوش، سقف و دیوار را فراموش نکنید و فراموش نکنید که معمولا رنگ های گرم در طراحی و دکوراسیون نمایشگاهی سبب جذب بازدیدکنندگان بیشتری خواهد شد.

استفاده از عناصر طبیعی

استفاده از گل و گل آرایی مناسب سبب ایجاد نشاط و زیبایی بیشتر فضای غرفه نمایشگاه شما خواهد شد. پارتیشن های چوبی نیز به همراه طراحی داخلی چوبی سبب ایجاد تازگی و زیبایی می شود و ایده ای خلاقانه در طراحی و دکوراسیون غرفه نمایشگاهی می باشد.

سایر مقالات
چند نکته رفتاری در غرفه نمایشگاهی
چند نکته رفتاری در غرفه نمایشگاهی
همان طور که می دانید با بهره گیری از غرفه ها، می توان به دستاوردهای گسترده تری برای محصولات و یا خدمات  خود دست یافت. اینکه طراحی غرفه مورد نظر تا چه میزان با محصولات ارائه شده در آن همخوانی دارد و تا چه حد در این طراحی از ابتکار و نوآوری استفاده شده است، نکات مهمی است که قطعا بر بیشتر دیده شدن محصول و خدمات تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.
ادامه مطلب
عوامل موثر در قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی
عوامل موثر در قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی
قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی تحت تأثیر عوامل گوناگونی خواهد بود. نوع طراحی، میزان پیچیدگی کار و سبک از عوامل تأثیرگذار بر قیمت اجرای غرفه نمایشگاهی هستند.
ادامه مطلب
تمامی راه های جذب مشتری در غرفه های نمایشگاهی
تمامی راه های جذب مشتری در غرفه های نمایشگاهی
جذب مشتری در غرفه های نمایشگاهی با روش های بسیاری امکان پذیر خواهد بود که با جذب مشتری در غرفه های نمایشگاهی میزان فروش نیز بالا خواهد رفت.
ادامه مطلب
مراحل ساخت و طراحی غرفه نمایشگاهی چگونه است
مراحل ساخت و طراحی غرفه نمایشگاهی چگونه است
طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی اغلب به بازه زمانی مشخصی نیاز دارد. آشنایی با مراحل طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی می تواند روند موفقیت را تسریع بخشد.
ادامه مطلب