نکات مهم در مورد غرفه سازی نمایشگاهی

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/05/29

غرفه سازی نمایشگاهی یکی از فعالیت هایی است که در حال حاضر توسط افراد متخصص و در قالب شرکت های معتبر به ویژه در شهرهای بزرگ انجام می گیرد. امروزه در سراسر کشور و در طول سال نمایشگاه های بزرگ و کوچک در حوزه های مختلف دایر می شود که یکی از فعالیت های جانبی آن غرفه سازی می باشد. از طریق غرفه سازی نمایشگاهی هر شرکت تولیدی و خدماتی می تواند محصولات خود را به بهترین شکل در معرض دید خریدار قرار دهد.

غرفه سازی نمایشگاهی

امروزه بسیاری از شرکت های تجاری برای ارائه محصولات خود از نمایشگاه های تخصصی بهره می برند که موقعیتی ایده آل برای تبلیغات مؤثر و جلب نظر مشتری می باشند. برای فعالیت در نمایشگاه های تخصصی مهم ترین اصل، بهره گیری از غرفه نمایشگاهی است که علاوه بر قرار دادن محصول و خدمات در معرض دید، پاسخگوی نیاز مشتری نیز باشد. از این رو در حال حاضر شرکت های مختلف با بهره گیری از متخصصین و کارشناسان در این حوزه اقدام به ارائه خدمات مربوط به غرفه سازی نمایشگاهی متناسب با طرح های روز و با نرخ مناسب می نمایند.

در توضیح مراحل غرفه سازی نمایشگاهی می توان گفت که اطلاعات لازم در زمینه فضای موجود و نوع تبلیغ و ... از طرف مشتری در اختیار فعالان در این حوزه قرار می گیرد. پس از بررسی های اولیه و طراحی کار با توجه به نوع مصالح مورد استفاده، قیمت کار برآورد می شود. در صورت پذیرش طرح اصلی و قیمت خدمات عرضه شده، کار توسط نیروهای متخصص و با بهره گیری از فناوری های روز به بهترین نحو ممکن انجام می گیرد.

نکات مهم در مورد غرفه سازی نمایشگاهی-رایکا سازان
نکات مهم در غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی یک کار کاملاً حرفه ای و تخصصی است که باعث ارائه راحت محصول و خدمات به بازدید کننده می گردد و فضایی مناسب برای تبلیغات فراهم می آورد. برای فعالیت در حوزه غرفه سازی برای نمایشگاه و کسب رضایت مشتری نکات مهمی مدنظر شاغلان در این حوزه قرار دارد که سبب ارائه بهترین خدمات و کسب رضایت طرفین می گردد. در زیر به برخی از این نکات اشاره می شود:

بهره گیری از طرح های مدرن غرفه سازی نمایشگاهی

یکی از مهم ترین نکات در غرفه سازی نمایشگاهی استفاده از طرح های به روز و مدرن می باشد که در عین سادگی و زیبایی، سرشار از نوآوری و خلاقیت باشد. طراحی یک غرفه باید به گونه ای باشد که در کوتاه ترین زمان بازدید کننده را جذب نموده و بتواند نیازهای فرد را از نظر بصری تأمین کند. قرار دادن محصول مورد نظر در دید مخاطب و دسترسی فرد به این محصولات، یکی از نکات مهم در طراحی یک غرفه است که باید مدنظر قرار داد. از آنجایی که نمایشگاه ها معمولاً پر ازدحام می باشد طراحی غرفه ها باید به گونه ای باشد که مشتری به راحتی امکان ورود و خروج داشته باشد.

نکات مهم در مورد غرفه سازی نمایشگاهی-رایکا سازان
نوع مصالح مورد استفاده در غرفه سازی نمایشگاهی

یکی از موارد مهم در غرفه سازی مخصوصاً غرفه های نمایشگاه ها، استفاده از مصالح مناسب و استاندارد می باشد که در تعیین قیمت نهایی پروژه نیز موثر است. در حال حاضر متناسب با فضای موجود برای غرفه سازی از انواع مصالح سبک و سنگین استفاده می گردد که از پرمصرف ترین آنها انواع ام دی اف، نئوپان، مصالح فولادی و های گلس می باشد. در انتخاب نوع مصالح مورد استفاده یکی از موارد مهم، محصولاتی است که قرار است در غرفه به نمایش گذاشته شود.

نکات مهم در مورد غرفه سازی نمایشگاهی-رایکا سازان
عوامل مؤثر در تعیین قیمت غرفه سازی نمایشگاهی

در زمینه تعیین قیمت غرفه سازی نمایشگاهی عوامل مختلفی دخیل می باشد که از مهم ترین آن ها نوع طراحی فضای مورد نظر است. ماکت یا طرح غرفه یک نمایشگاه با توجه به فضای موجود در نظر گرفته می شود و بالطبع در تعیین قیمت نهایی کار موثر می باشد. در کنار طرح غرفه باید مصالح مورد استفاده در ساخت و آماده سازی را نیز در نظر گرفت که تأثیر قابل توجهی در کاهش و افزایش نرخ نهایی دارد. در حوزه غرفه سازی از دستگاه های مدرن و پیشرفته نیز استفاده می شود که هزینه های خاصی را در بردارد.

بهره گیری از افراد متخصص که دارای تجربه کافی در حوزه غرفه نمایشگاهی هستند یکی از ملاک های اصلی فعالان در این حوزه می باشد. این افراد با بالا بردن سطح دانش خود در حوزه طراحی داخلی و با بهره گیری از قوه خلاقیت، بهترین طرح ها را به راحتی و زیبایی در فضاهای مختلف پیاده می کنند.

عوامل مختلف دیگری در تعیین نرخ غرفه سازی نمایشگاهی مدنظر قرار می گیرد که از آن میان می شود به نورپردازی غرفه های نمایشگاهی اشاره کرد. از آنجا که نمایشگاه ها معمولاً در فضاهای بسته برگزار می گردد، نورپردازی آن مخصوصاً در هنگام شب از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. نورپردازی غرفه های نمایشگاهی باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیباسازی فضا، سبب جلب توجه مشتری گردد. یک نورپردازی خوب به رؤیت بهتر بخش های غرفه و محصولات عرضه شده در آن کمک می کند.

از موارد مهم و رقابتی بین فعالان در حوزه غرفه سازی نمایشگاهی که در جلب نظر مشتری تاثیرگذار می باشد، زمان تحویل کار است. از این رو مؤسسات فعال در حوزه غرفه سازی نمایشگاهی از بهترین کارشناسان و متخصصین در این حوزه کمک گرفته و با تحویل کار در کوتاه ترین زمان ممکن سعی در جلب نظر و رضایت مشتری دارند.

نکات مهم در مورد غرفه سازی نمایشگاهی-رایکا سازان

سایر مقالات
ساخت غرفه‌های نمایشگاهی
ساخت غرفه‌های نمایشگاهی
غرفه‌های نمایشگاه مکانی برای نشان دادن کالا و یا خدمات ارائه شده از سوی یک کسب و کار هستند و به دلیل درگیر کردن قوای بصری افراد می‌توانند به یکی از مهم‌ترین نقاط تبلیغاتی یک کسب و کار تبدیل شوند.
ادامه مطلب
ابعاد مناسب غرفه سازی در نمایشگاه بین‌المللی تهران
ابعاد مناسب غرفه سازی در نمایشگاه بین‌المللی تهران

وقتی در یک نمایشگاه شرکت می‌کنید، ظاهر غرفه اهمیت خاصی دارد. اینکه اندازه غرفه چقدر باشد، به نوع فعالیت و اهداف شما به شرکت در نمایشگاه بستگی دارد. این طور نیست که بزرگ بودن غرفه برای شما اعتبار به همراه بیاورد. حتی یک غرفه کوچک شاید بتواند اهدافی که برای شرکت در نمایشگاه در نظر دارید، محقق کند.

برای مشخص کردن اندازه یک غرفه باید در نظر داشته باشید که چه تعداد کالا قرار است در آن به نمایش بگذارید. اندازه، حجم و نحوه ارائه محصولات در انتخاب اندازه غرفه بسیار تأثیرگذار هستند.

در این مقاله شما می توانید اطلاعات لازم درباره ابعاد مناسب غرفه سازی در نمایشگاه بین المللی تهران را کسب نمایید.

ادامه مطلب
اجاره تجهیزات نمایشگاهی
اجاره تجهیزات نمایشگاهی
با استفاده از یکی از خدمات شرکت های غرفه سازی و تجهیزات نمایشگاهی به اجاره تجهیزات نمایشگاهی مورد سلیقه خود روی آورید.
ادامه مطلب
انواع کف سازی برای غرفه های نمایشگاهی
انواع کف سازی برای غرفه های نمایشگاهی
 می توان از کف سازی متناسب با فضای غرفه نمایشگاهی بهره گرفت. کف سازی مناسب فضای غرفه نمایشگاهی می تواند به تمایز غرفه نمایشگاهی شما کمک کند
ادامه مطلب