استاندارد های مهم در غرفه سازی نمایشگاهی

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/05/29

آیا می دانید برای غرفه سازی نمایشگاهی باید چه اصولی رعایت شود؟ قطعاً برای ساختن غرفه های نمایشگاهی باید در ابتدای امر طراح مورد نظر به طور دقیق انتخاب شود و اهداف همان طور که برنامه ریزی شده است پیش برود. حال سوال اینجا است که سبک طراحی غرفه نمایشگاهی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در این مقاله به بررسی این موضوع و اصول طراحی غرفه سازی نمایشگاهی خواهیم پرداخت.

ویژگی های طراح غرفه سازی نمایشگاهی

اولین و مهم ترین موضوع برای یک طراح غرفه نمایشگاهی داشتن ذهنیت نمایشگاهی است، او باید بتواند دید دقیق در خصوص فضای موجود داشته باشد. برای طراحی غرفه نمایشگاهی باید از یک دکوراتور و یا طراح صحنه استفاده شود. این فرد می تواند از چرخه بازار سر در بیاورد و ارتباط او با مشتری هدفمند است.

خوش فکر بودن و همین طور داشتن سلیقه کافی از دیگر مسائل مهم است. داشتن تجربه کافی در زمینه طراحی غرفه نمایشگاهی بسیار مهم است. او باید بتواند با طراحی غرفه نمایشگاهی استاندارد کالای مورد نظر را به طور دقیق نمایش دهد. طراح باید با تفکر شرکت کننده همراه باشد. قبل از طراحی باید پاسخ به یک سوالات مشخص شود. آیا آنچه که قرار است طراحی شود سبب رسیدن فرد به اهداف خود می شود؟ آیا تجربه کافی برای انجام آن وجود دارد؟ آیا ابزار و زمان کافی وجود دارد؟

استاندارد های مهم در غرفه سازی نمایشگاهی-رایکا سازان
اصول غرفه سازی نمایشگاهی

در قوانین غرفه سازی نمایشگاهی در ابتدا تأکید بر روی تناسب بین فرم و عملکرد غرفه شده است. در واقع باید میزان پیچیدگی طراحی غرفه به اندازه باشد و افراط در این زمینه قابل قبول نخواهد بود. مورد بعدی در اصول غرفه سازی نمایشگاهی مربوط به محل و موقعیت غرفه است که در صورت باز بودن فضا و یا بسته بودن قطعاً باید تصمیم های مختلفی گرفته شود. طراحی غرفه باید به صورتی باشد که پیامی استاندارد ارائه دهد.

باید رابطه معناداری بین موفقیت غرفه و طراحی آن دیده شود و در صورتی که مشتریان از فضای موجود ناراضی باشند قطعاً شاهد موفقیت نخواهیم بود. جلوه های گرافیکی در غرفه نمایشگاهی بسیار مهم است، در واقع باید اندازه، نوع، مساحت، معماری و همین طور مصالح موجود مورد بررسی قرار گیرد.

استاندارد های مهم در غرفه سازی نمایشگاهی-رایکا سازان
استاندارهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی

یکی از مسائلی که عموماً در غرفه سازی نمایشگاهی دیده نمی شود، ویژگی های اقلیمی و فرهنگی است. در واقع شما باید طرحی مناسب با شرایط اقلیمی افراد مختلف فراهم سازید. ساختمان غرفه باید با هدف های تعیین شده سازگار باشد. به عنوان مثال نمی توانید برای تبلیغ محصولات هنری از فضایی تاریک و بی روح استفاده کنید. باید به مسائل فنی برای طراحی غرفه نمایشگاهی ترتیب اثر داده شود. مثلا نور، رطوبت کافی، ارتفاع سقف، دیوارهای جانبی، مقاومت کف، مسیر ورود و خروج، مجل میز اطلاعات، همگی در این روند تأثیرگذار هستند.

در غرفه سازی نمایشگاهی منحصربه فرد باشید

یکی از موضوعاتی که بررسی آن خالی از لطف نیست رعایت شرط تمایز است. دقت کنید که غرفه شما باید نسبت به غرفه های دیگر تمایز داشته باشد. در واقع وجود یک دکوراسیون بندی مناسب سبب می شود که مراجعه کننده به سادگی به سمت غرفه کشیده شود. بهتر است که وسعت غرفه شما به نسبت غرفه های مجاور متناسب باشد. در طراحی غرفه نمایشگاهی نقاشی دیواره ها یکی از المان های مهم محسوب می شود و باید عنصر رنگ به طور دقیق اعمال شود.

دکوراسیون بندی که برای غرفه سازی نمایشگاهی در نظر گرفته می شود باید دارای فرم زیبا و عملکرد مناسبی باشد. در واقع آرایش غرفه باید به صورتی باشد کل توجه مردم را به آن معطوف سازد. سعی شود که مکان مشخصی برای هر کالا در نظر گرفته شود. غرفه نمایشگاهی باید به صورت طراحی شود که نشان دهنده کیفیت محصول مورد نظر باشد

ویترین بندی مناسب از دسته موارد بسیار مهم در غرفه سازی نمایشگاهی است. در واقع ویترین ها باید به صورتی طراحی شده باشند که از شلوغ شدن فضا جلوگیری شود و پانل های غرفه ها نیز باید به سادگی در دسترس قرار بگیرد. چیدمان کالاهای نمایشی بهتر است که کمی با نظم بیشتری دنبال شود و در هر بخش از بخش دیگر تفاوت ظاهری در زمینه چیدمان حاصل شود.

استاندارد های مهم در غرفه سازی نمایشگاهی-رایکا سازان
اِلمان های مهم غرفه سازی نمایشگاهی

یکی از ویژگی های خوبی که برای طراحی غرفه نمایشگاهی مدنظر است سرعت و کیفیت کار است. در واقع باید محصولات مورد نظر طبق زمان بندی مشخصی ساخته شود.  بهتر است که فضایی برای استراحت کارکنان در نظر گرفته شود به طوری که خارج از دید مراجعه کنندگان باشد.

رنگ آمیزی در غرفه سازی نمایشگاهی بسیار مهم است، رنگی که برای فضای کلی در نظر گرفته می شود باید با نوع محصول سازگار باشد، میز و صندلی و سایر اقلام داخل غرفه باید از هارمونی مناسبی برخوردار باشند. در نظر داشته باشید که برای ساختن غرفه نمایشگاهی باید در ابتدای امر یک طرح کلی مشخص شود و نظر مشتری مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت مناسب بودن ایده اولیه ، باید سایر بخش بندی های غرفه به طور دقیق دنبال شود. در اصول غرفه سازی نمایشگاهی عموماً تمامی بخش ها از یک چارت استانداردی برخوردار هستند و این موضوع سبب می شود که شما بتوانید بررسی دقیقی در بخش های مختلف داشته باشید و تغییرات لازم به سادگی اعمال شود.

استاندارد های مهم در غرفه سازی نمایشگاهی-رایکا سازان

سایر مقالات
طراحی غرفه نمایشگاهی
طراحی غرفه نمایشگاهی
طراحی غرفه نمایشگاهی کار ساده ای نیست و به تخصص و مهارت نیازمند است. کسانی که در زمینه ساخت غرفه نمایشگاهی فعالیت می کنند
ادامه مطلب
مزایای غرفه آرایی در نمایشگاه
مزایای غرفه آرایی در نمایشگاه
غرفه آرایی در نمایشگاه ها با هدف متمایز شدن از رقبا انجام می شود. اما گذشته از این هدف کلی، مزایای دیگری را هم به دنبال دارد
ادامه مطلب
اهداف داشتن غرفه نمایشگاهی چیست
اهداف داشتن غرفه نمایشگاهی چیست
داشتن غرفه نمایشگاهی فرصتی جهت معرفی کار و محصولات شما به دیگران است. شما می توانید با داشتن غرفه نمایشگاهی با دیگر رقبا به رقابت بپردازید.
ادامه مطلب
تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز برای غرفه های نمایشگاهی کدام اند
تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز برای غرفه های نمایشگاهی کدام اند
برای داشتن یک غرفه نمایشگاهی خوب باید بهترین تجهیزات نمایشگاهی را نیز داشته باشید .می توانید بهترین تجهیزات نمایشگاهی را از رایکا سازان تهیه کنید
ادامه مطلب