آیتم های مهم در غرفه آرایی نمایشگاهی

ناشر : غرفه سازی رایکاسازان
تاریخ : 1397/10/15

غرفه آرایی نمایشگاهی یک کار جذاب، اما پر دغدغه است. شما باید سلایق قشر وسیعی از مردم را در کار غرفه آرایی اعمال کنید، تا بتوانید بازدید کننده بیشتری را سمت خود جذب کنید. اما اگر به مهمترین آیتم های طراحی غرفه نمایشگاه توجه داشته باشید، شاید کارتان ساده تر شود.

مهمترین آیتم های غرفه آرایی نمایشگاهی

اگر می خواهید با قدرت تمام در یک نمایشگاه داخلی یا خارجی شرکت کنید، باید به یکی از اصلی ترین نکات جذب بازدید کننده یعنی طراحی و غرفه آرایی نمایشگاه توجه داشته باشید. اما این را نیز باید اضافه کنیم که آیتم های بسیاری هستند که اگر به خوبی به آن ها دقت شود و مد نظر قرار گیرند، نقش بسیار زیادی را در یک غرفه آرایی مناسب ایفا خواهند کرد. از جمله مهمترین آیتم های غرفه آرایی نمایشگاهی می توان به ،توجه به زیبایی، خلاقیت و متفاوت بودن غرفه، توجه به اندازه غرفه و استفاده بهینه از فضا و طراحی مناسب غرفه براساس نیازهای یک غرفه دار اشاره کرد. این ها تنها چند مورد از نکات و آیتم های غرفه آرایی هستند که حتما می بایست رعایت شوند و جز مهمترین آیتم های غرفه آرایی نیز محسوب می شوند. اما در بخش بعدی سعی خواهیم داشت به تفکیک درباره هر یک از این آیتم ها صحبت کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم، پس همچنان با ما همراه باشید.

توجه به زیبایی و دکوراسیون داخلی اصولی

همان طور که مستحضر هستید، زیبایی یکی از اصلی ترین ملاک های جذب مخاطب و بازدید کننده به سوی هر محصولی می باشد. اگر در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی غرفه تان به این نکته توجه داشته باشید و سعی کنید از بهترین طراحان استفاده کنید، در نهایت می توانید صاحب یک غرفه زیبا، جذاب و البته پربازدید باشید. این زیبایی آیتمی نیست که کاملا و طبق سلیقه و نظر شما طراحی شود. بنابراین سعی کنید ضمن این که نظر خود را به طراح منتقل می کنید، در کار طراح دخالت مستقیم نداشته باشید و اجازه دهید که کار خود را طبق سلیقه و نظر خود و البته کاملا اصولی انجام دهد. متفاوت بودن دیگر آیتمی است که می تواند در غرفه آرایی نمایشگاه به کمک شما بیاید. اگر بخواهید از ایده های دیگران در غرفه آرایی استفاده کنید، علاوه بر این که به کار رقیب تان ضربه زده اید، در مورد طراحی غرفه خودتان هم کاری از پیش نخواهید برد. پس سعی کنید خلاقیت را چاشنی کارتان قرار دهید.

غرفه نمایشگاهی

اندازه غرفه و استفاده بهینه از فضا

ابعاد یک غرفه یکی دیگر از آیتم هایی است که خود به تنهایی می تواند نقش موثری در یک طراحی زیبا و جذاب و همچنین بهینه سازی فضا داشته باشد. قاعدتا هر چه فضای کاری شما و غرفه تان بزرگ تر باشد، ضمن این که دستتان در غرفه آرایی بازتر است، می توانید فضای بیشتری را برای جذب بازدید کننده در اختیار داشته باشید و این برای شما بسیار مفید خواهد بود. اما اگر فضای غرفه تان محدودتر است، بهتر است یک برنامه ریزی درست داشته باشید و تلاش کنید، ضمن حفظ زیبایی غرفه، فضاهای مورد نیازتان را نیز طراحی کنید.

غرفه نمایشگاهی

نیازسنجی پیش از طراحی غرفه و توجه به نکات ضروری

یکی از مهمترین آیتم های غرفه آرایی که حتما به کارتان می آِید و جز جدایی ناپذیر یک غرفه آرایی مناسب می باشد، توجه به نیازهای ما از طراحی غرفه می باشد. شما پیش از طراحی باید مشخص کنید که به چه بخش هایی در غرفه تان نیاز دارید و فضای کارتان باید چگونه باشد. سعی کنید تمامی موارد را با جزئیات کامل بیان کنید. در این حالت کار طراحی ساده تر خواهد بود و قطعا شما پس از اتمام کار از این طراحی زیبا  و دلخواه تان شگفت زده خواهید شد. البته همان طور که گفتیم بهتر است در کار طراحی دخالت مستقیم نداشته باشید و تنها سعی کنید نیازها و نظر شخصی تان را به طراح منتقل کنید، تا طراح بتواند با آزادی کامل طبق سلیقه شما کار را به اتمام برساند.

غرفه نمایشگاهی

سایر مقالات
ساخت فوری غرفه نمایشگاهی چگونه انجام می گردد
ساخت فوری غرفه نمایشگاهی چگونه انجام می گردد
ساخت فوری غرفه نمایشگاهی معمولاً در طی مراحل مختلفی انجام می گیرد. طراحی غرفه از مراحل اساسی و مهم در ساخت فوری غرفه نمایشگاهی به حساب می آید.
ادامه مطلب
مزایای غرفه آرایی در نمایشگاه
مزایای غرفه آرایی در نمایشگاه
غرفه آرایی در نمایشگاه ها با هدف متمایز شدن از رقبا انجام می شود. اما گذشته از این هدف کلی، مزایای دیگری را هم به دنبال دارد
ادامه مطلب
اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی غرفه های نمایشگاهی
اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی غرفه های نمایشگاهی
شاید امروزه تعداد بسیار زیادی نمایشگاه در سرتاسر ایران برپا شود، اما نکته ای که باید به آن توجه ویژه شود این است که آیا در طراحی و پیاده سازی این غرفه ها به تمام وجوه زیبایی شناختی دقت می شود.
ادامه مطلب
طراحی دکوراسیون فروشگاهی و جذب مشتری
طراحی دکوراسیون فروشگاهی و جذب مشتری
قیمت دکوراسیون فروشگاهی نسبت به نوع خدمات و متریال هایی که استفاده می کنند متفاوت است. طراحی دکوراسیون فروشگاهی باید با توجه به نوع محصول مورد فروش، برند، فضا و… به صورت جداگانه و منحصر به‌ فرد صورت بگیرد و با استفاده از نقشه و طراحی ویژه از اسباب و لوازم خوب استفاده شود.
ادامه مطلب