آشنایی با انواع غرفه سازی نمایشگاهی

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/05/29

ایده و خلاقیت یکی از تاثیر گذار ترین فاکتورها در طراحی غرفه سازی نمایشگاهی می باشد. با اندکی تامل می توان به اهمیت غرفه سازی در جذب مشتری پی برد. هزینه غرفه سازی با توجه به متریالی که در آن به کار برده شده است متفاوت خواهد بود؛ که در ادامه درباره انواع غرفه های نمایشگاهی، طراحی غرفه سازی توضیح خواهیم داد.

غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه شما در نمایشگاه نماینده برند و محصولات شرکت شما می باشد که در جذب مشتریان تاثیر به سزایی خواهد داشت. چرا که در تعداد کثیری از غرفه هایی که در نمایشگاه حضور دارند و با توجه به رقابتی که در نمایشگاه در میان غرفه ها به وجود می آید طراحی آن باید به گونه ای باشد که از نظر بصری مخاطب را جذب خود کرده و برای بازدید از غرفه و آشنایی با محصولات ترغیب نماید. در نتیجه استفاده بجا و مناسب از رنگ ها و نورپردازی می تواند بسیار کارساز باشد.

علت اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی چیست؟

هر ساله در سراسر کشور نمایشگاه های داخلی و یا بین المللی مختلفی با موضوعات متفاوتی برگزار می شود که در این امر غرفه سازی نمایشگاهی بسیار حائز اهمیت می باشد. غرفه ها باید به گونه ای طراحی گردند تا بتوانند نمونه محصولات شرکت مورد نظر را به طور کامل برای مخاطبین به نمایش بگذارد از این نظر طراحی غرفه سازی نمایشگاهی نیازمند افراد متخصص در این امر می باشد تا بتوانند با در نظر گرفتن تمامی شرایط محیطی و یا نوع کالا بهترین طراحی در زمینه غرفه سازی نمایشگاهی را ارائه دهند.

آشنایی با انواع غرفه سازی نمایشگاهی -رایکا سازان
در غرفه سازی نمایشگاهی به چه مواردی باید توجه نمود؟

1_تناسب بین فضای نمایشگاه و غرفه

2_ داشتن جذابیت بصری برای بازدید کنندگان از نمایشگاه

3_ چیدمان صحیح کالا ها و محصولات مورد نظر در فضای غرفه به گونه ای که تمامی کالا های موجود در دید مخاطب قرار بگیرد.

4_ توجه به تجهیزاتی که در غرفه سازی نمایشگاهی به کار می رود و انتخاب متربال با کیفیت

5_ انجام کار توسط یک تیم ماهر و متخصص

6_ توجه به هزینه غرفه سازی نمایشگاهی با توجه به بودجه کارفرما.

آشنایی با انواع غرفه سازی نمایشگاهی -رایکا سازان
فاکتور های جذب مشتری در غرفه سازی نمایشگاهی

قطعا با توجه کردن به برخی از نکات می توانید به جذب هرچه بیشتر بازدید کنندگان به غرفه خود کمک کنید. یکی از این موارد توجه به روانشناسی رنگ ها می باشد چرا که برای جلب نظر مخاطب با استفاده از برخی رنگ ها مانند رنگ قرمز می توانید نگاه مخاطب را به آن سمت هدایت کنید البته باید دقت کرد که استفاده بیش از حد از برخی رنگ ها مانند قرمز می تواند نتیجه عکس داشته باشد. از فاکتور های مهم دیگر، درخواست همکاری با افرادی است که روابط عمومی بالایی داشته و سابقه کار در غرفه های نمایشگاهی را نیز دارند چرا که یک ارتباط خوب و صحیح با مشتری دومین عامل پس از جذب شدن به سمت غرفه می باشد که می تواند در فروش کالاهای شما تاثیر گذار باشد.

آشنایی با انواع غرفه سازی نمایشگاهی -رایکا سازان
انواع غرفه سازی نمایشگاهی

1­_ غرفه سازی خودساز: این نوع از غرفه سازی نمایشگاهی با توجه به نظر و سلیقه کارفرما طراحی و اجرا می شود و اغلب نیز از جنس چوب می باشد که پس از ارائه طرح اولیه از طرف طراحان و سپس تائید و یا اصلاح آن از جانب مشتری، به مرحله اجرا می رسد.

2_ غرفه سازی مدولار: این دسته از غرفه سازی نمایشگاهی، تشکیل شده از بخش هایی است که از قبل طراحی و تولید شده است و با کنار هم قرار دادن اجزای از پیش ساخته شده آن می توان غرفه را سرپا نمود. جنس آن معمولا از پروفیل های آلومینیومی می باشد. غرفه سازی مدولار خود داری دو نوع مدولار سالنی و مدولار ویژه می باشد که هر کدام در جایگاه مناسب خود کاربرد خواهد داشت.

آشنایی با انواع غرفه سازی نمایشگاهی -رایکا سازان
هزینه غرفه سازی نمایشگاهی به چه عواملی بستگی دارد؟

با توجه به اینکه غرفه شما عرضه کننده چه کالاهایی می باشد نیازمند بخش های متفاوتی خواهد بود برای مثال، ممکن است برای توضیح و معرفی کالای خود نیاز باشد تا توضیحات را به تصویر بکشید که در این مورد، نیاز است تا مکانی برای پخش فیلم در غرفه مدنظر قرار گیرد و یا برای بستن قرار داد و گفت و گو دو طرف برای خرید محصولات، شما نیازمند میز و صندلی برای پذیرایی از بازدیدکنندگان و خریداران هستید که همه این موارد در هزینه غرفه سازی نمایشگاهی نقش تعیین کننده دارند.

قطعا جنس و نوع تجهیزاتی که برای ساخت غرفه به کار می رود علاوه بر این که در استحکام سازه موثر است و بسیار مهم بوده، در هزینه آن نیز نقش به سزایی دارد. هزینه ویژگی ها و دیزاین ظاهری غرفه نیز چشمگیر است چرا که یکی از فاکتور های اصلی جذب مشتری می باشد که نمی توان ساده از کنار آن گذشت و یا آن را از لیست هزینه ها حذف کرد. گاهی ممکن است به دلیل کوتاه بودن تعداد روز های برگزاری نمایشگاه بخواهید از طراحی و زیباسازی ظاهری غرفه اندکی چشم پوشی کنید اما به این نکته دقت کنید که با توجه کردن به دیزاین غرفه می توانید حتی در طول مدت کوتاهی، فروش خوبی داشته و هزینه های خود را جبران کنید. 

سایر مقالات
اهمیت دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
اهمیت دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
برای تمام افراد با هر کسب و کاری مهم است که وقتی در نمایشگاهی شرکت می‌کنند، دستاورد و نتایج دلچسبی بگیرند. هم به دلیل هزینه‌هایی که بابت آن صرف می‌کنند و هم به خاطر زحمات و زمانی که برای آن می‌گذارند.
ادامه مطلب
سازه‌های نمایشگاهی
سازه‌های نمایشگاهی
هر نوع معرفی کالا که به فروش کالا و ارائه خدمات منجر شود نوعی نمایش است. غرفه در واقع تصویر واضحی از شرکت‌کننده در نمایشگاه است که برای مخاطبان به نمایش درآمده است، به همین دلیل در ساخت آن باید دقت لازم را داشت و طراحی آن را به متخصصان واگذار کرد.
ادامه مطلب
قوانین و ضوابط غرفه سازی نمایشگاهی
قوانین و ضوابط غرفه سازی نمایشگاهی
نمایشگاه های مختلف می توانند فرصت بروز و شناخته شدن برای کسب و کارهای گوناگون را فراهم کنند. هر تجارت و یا کسب و کار برای شرکت در یک نمایشگاه نیازمند یک سری پیش نیاز است که باید پیش از کار آماده شود. یکی از آیتم هایی که هر برند و یا کسب و کار برای شرکت در نمایشگاه های مختلف به آن نیازمند است، غرفه نمایشگاهی است.
ادامه مطلب
غرفه سازی نمایشگاهی و اهمیت آن در رونق کسب و کار
غرفه سازی نمایشگاهی و اهمیت آن در رونق کسب و کار
زمینه غرفه سازی نمایشگاهی و فعالیت های نمایشگاهی نیاز به خلاقیت و ذهن سرشار از ایده های جدید و عامیانه پسند است به طوری که بازدید را به حداکثر برساند و توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند
ادامه مطلب