اهمیت انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی

ناشر : غرفه سازی رایکاسازان
تاریخ : 1397/10/15

یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی، انتخاب رنگ مناسب است. استفاده از رنگ مناسب می تواند هم اندازه طراحی خلاقانه غرفه تاثیر گذار باشد. در واقع این دو مکمل یکدیگر هستند و استفاده از یک طراحی جذاب و خلاقانه بدون رنگ بندی مناسب می تواند دکوراسیون غرفه شما را زشت و زننده کند. در این مقاله به اهمیت انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی می پردازیم و به شما می گوییم چگونه رنگ های مناسبی برای طراحی خود انتخاب کنید.

طراحی دکوراسیون نمایشگاهی

همه افراد دوست دارند زمانی که در یک نمایشگاه شرکت می کنند، نتایج درخشانی بگیرند تا زحمات و نتایجشان بی اثر نباشد. یکی از فاکتور های مهم برای موفقیت در نمایشگاه ها، طراحی دکوراسیون نمایشگاهی است. طراحی دکوراسیون نمایشگاهی شما باید به گونه ای باشد که شما را بین صد ها غرفه موجود در نمایشگاه متمایز کند و مشتریان را به سمت غرفه شما بکشاند.

فاکتور زیبایی و طراحی مناسب یکی از مهمترین فاکتورهایی که افراد با توجه به زمان محدود نمایشگاه به آن توجه می کنند. شما می توانید با طراحی مناسب دکوراسیون نمایشگاهی خود و انتخاب رنگ بندی مناسب برای آن، باعث جلب توجه فروشندگان شوید و از این طریق به شناخته شدن خود کمک کنید.

غرفه نمایشگاهی

اهمیت انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی

هنگامی بحث از طراحی دکوراسیون نمایشگاهی می شود، یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه شود رنگ بندی است. شما باید به همان اندازه که به سبک طراحی و جذاب بودن طراحی توجه می کنید، به رنگ هم توجه داشته باشید. انتخاب رنگ مناسب فاکتور بسیار مهمی است و تاثیر زیادی در جذب مخاطبان به سمت شما دارد. در واقع حتی اگر طراحی غرفه شما بسیار جذاب و قدرتمند باشد، در صورتی که رنگ بندی مناسبی نداشته باشد نمی تواند مخاطبان را به سمت خود جذب کند.

طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه حدود 60 تا 90 درصد ارزیابی اولیه بازدیدکنندگان از یک محصول بر اساس رنگ آن است و حدود 84 درصد از مشتریان محصول خود را با توجه به رنگ آن انتخاب می کنند. همین موارد اهمیت انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی را بیش از پیش به ما نشان می دهد.

توجه به تاثیرات روانشناختی رنگ ها

هر کدام از رنگ ها تاثیر روانشناختی خاصی بر روی بازدید کنندگان از نمایشگاه می گذارند و شناخت این تاثیرات به شما کمک می کند تا رنگ مناسب تری را برای ساخت غرفه نمایشگاهی استفاده برگزینید. برای مثال برای زمینه های اداری رنگ آبی نسبت به بقیه رنگ ها مناسب تر است زیرا با آب و آسودگی همراه است و می تواند بازدارنده میل و رغبت باشد. همچنین برای زمینه های مرتبط با بازاریابی استفاده از رنگ نارنجی توصیه می شود زیرا یک رنگ اشتیاق آور است و می تواند به عنوان اعلام به اقدام استفاده شود. شما با شناخت این تاثیرات و روان شناختی و استفاده از رنگ های مناسب می توانید مشتریان بیشتری به سمت غرفه خود در نمایشگاه جذب کنید.

غرفه نمایشگاهی

حتما از رنگ شرکت خود استفاده کنید

یکی از نکات مهم در انتخاب رنگ مناسب برای طراحی دکوراسیون نمایشگاهی، استفاده از رنگ شرکت در رنگ های دکوراسیون است. این کار باعث ماندگاری شرکت شما در ذهن مشتریان می شود و به شناخته شدن شما کمک می کند.

به رنگ همه اجزای غرفه توجه کنید

اکثر افراد توجه خود را بر روی اجزای اصلی غرفه می گذارند و از رنگ اجزای کوچک و جزئی در غرفه چشم پوشی می کنند. با این حال توجه به رنگ همه اجزای غرفه یک امر مهم است. استفاده مناسب از رنگ ها در پیش زمینه غرفه و اجزای غرفه می تواند تاثیر زیادی در محیط غرفه داشته باشد و به شما در برقراری ارتباط مناسب با مشتریان کمک کند.

نور و رنگ ها را به عنوان مکمل یکدیگر انتخاب کنید

نکته دیگری که در رابطه با تاثیر رنگ بر طراحی دکوراسیون نمایشگاهی وجود دارد، مکمل بودن رنگ ها و نور محیط با یکدیگر است. شما باید رنگ بندی خود را طوری انتخاب کنید که مکمل نورپردازی غرفه شما باشد و زیباتر شدن محیط غرفه کمک کند. 

غرفه نمایشگاهی

سایر مقالات
غرفه سازی نمایشگاهی روشی موثر برای پیشرفت در کسب و کار
غرفه سازی نمایشگاهی روشی موثر برای پیشرفت در کسب و کار
غرفه سازی نمایشگاهی عامل مهمی در توسعه و رونق کسب و کار می باشد. با طرح هایی ویژه و مناسب در غرفه سازی نمایشگاهی به محصولات خود فرصت دیده شدن بدهید.
ادامه مطلب
غرفه آرایی و عوامل تعیین کننده قیمت غرفه نمایشگاهی
غرفه آرایی و عوامل تعیین کننده قیمت غرفه نمایشگاهی
غرفه سازی نمایشگاهی یکی از زمینه هایی است که نیاز به تخصص و تبحر خاص می باشد. در صورتی که قصد دارید در نمایشگاهی حضور داشته باشید، غرفه شما بیانگر مارک و برند محصولات شما می باشد. شرکت های معتبر با داشتن نیروی خبره، طراحان با تجربه و پیمانکاران حرفه ای، باعث سهولت کارها شده اند
ادامه مطلب
نکاتی که در غرفه سازی نمایشگاه باید رعایت شود
نکاتی که در غرفه سازی نمایشگاه باید رعایت شود
از مهم ترین نقش هایی که یک غرفه نمایشگاه بر عهده دارد می توان به پتانسیل آن در جذب مخاطب اشاره کرد.
ادامه مطلب
غرفه سازی ارزان و ساده
غرفه سازی ارزان و ساده
با استفاده خلاق از نمایشگاه های تجارت ارزان قیمت، شما می توانید یک غرفه با بودجه محدود شگفت انگیز کنید
ادامه مطلب