ساخت غرفه نمایشگاهی و اهمیت آن در برند شدن

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/06/31

غرفه نمایشگاهی تا حدود زیادی برای شناخت برندهای جدیدی که به بازار می آیند، مفید است. معمولاً بسیاری از افراد ایده پرداز اهمیت ساخت غرفه های نمایشگاهی و نقش آن ها در برند شدن یک محصول را به خوبی می دانند. تبلیغات از طریق غرفه نمایشگاهی جزء دسته ی بزرگی از تبلیغات محیطی به شمار می آیند . با ساخت غرفه نمایشگاهی زییا، چشم های تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به سمت برند خود جلب کنید.

ساخت غرفه نمایشگاهی

چه عواملی تاثیر مثبت تری در نمایش برند از طریق غرفه نمایشگاهی دارند؟

معمولاً در یک غرفه نمایشگاهی برای معرفی یک برند، طراحی غرفه می تواند بیش از هر چیزی چشم ها را به سمت آن برند خیره کند. همانطور که گفته شد تبلیغات از طریق غرفه نمایشگاهی، یکی از انواع تبلیغات محیطی به حساب می آید و چیزی که در این تبلیغات مهم است، طراحی های گرافیکی زیباست. یک غرفه نمایشگاهی برای جذب مخاطب نیاز به طراحی های گرافیکی زیبا دارد تا بتواند مشتری ها را به سمت بازدید از آن غرفه نمایشگاهی بکشاند.

طراحی غرفه های نمایشگاهی

هنرهای مهم در معرفی یک برند توسط غرفه نمایشگاهی

اولین هنر مهم در معرفی یک برند توسط غرفه نمایشگاهی، هنر گرافیک است. معمولاً طراحی‌های گرافیکی می‌تواند به شدت در معرفی یک ایده برای شناخت یک محصول مفید باشد. معمولاً طراحی‌های زیبایی که در غرفه‌ها انجام می‌شود یا در کاتالوگ‌هایی که در یک غرفه نمایشگاهی توزیع می‌شود، می‌تواند باعث شناخت یک برند شده و می‌تواند تا حدود زیادی ایده‌های یک برند جدید را به بازار کسب‌وکار معرفی کند. هنر بعدی در معرفی یک برند، فن بیان افراد است. صاحبان برند باید برای برقراری ارتباط با مخاطب از افراد و غرفه دارانی استفاده کنند که دارای سطح بالایی از ارتباط اجتماعی باشند و بتوانند به زیبایی، یک محصول را با تمام جزئیات آن معرفی کنند تا مخاطبان را به سمت آن محصول جذب کنند.

هنر بعدی در این راستا، طراحی است. معمولاً طراحی‌های زیبا در یک محیط می‌توانند به شناخت یک برند در محیط‌هایی مانند غرفه نمایشگاهی کمک شایانی کنند.

غرفه نمایشگاهی چگونه به برند شدن کمک می کند؟

یکی از کارهایی که معمولاً افراد از یک غرفه نمایشگاهی انتظار دارند، معرفی یک محصول به صورتی زیبا و شیک است. به‌طورمعمول در یک نمایشگاه غرفه‌های زیادی وجود دارند که هر یک برای معرفی کارهای یک برند است و معمولاً افراد زیادی هم برای دیدن این محصولات به نمایشگاه می‌آیند. غالباً هر شرکتی بتواند محصول خود را بهتر یا زیباتر معرفی کند، بیشتر می‌تواند به یک برند معروف تبدیل شود. به دلیل حجم زیادی از افرادی که به یک نمایشگاه می‌آیند، این مکان می‌تواند محل مناسبی برای معرفی یک برند جدید با امکانات جدید آن باشد. همچنین این مورد را در نظر داشته باشید که شرکت‌ها به صورت رقابتی برای بازاریابی در نمایشگاه قدم بر می‌دارند، بنابراین زیبایی و کیفیت طراحی غرفه نمایشگاهی تأثیر زیادی در این میدان رقابتی دارد.

تاثیر غرفه نمایشگاهی به برند شدن

غرفه نمایشگاهی را چگونه برپا کنیم؟

برای برپایی یک غرفه باید در ابتدا با مسئول نمایشگاه ارتباط برقرار کنید و برند خود را معرفی کنید. معمولاً پیش از تشکیل نمایشگاه، همایشی را برگزار می کنند که در آن شرکت هایی که می خواهند غرفه بگیرند، شرکت کرده و هر شرکت در مورد امکانات محصول خود حرف می زند سپس درخواست دریافت غرفه را به مسئول نمایشگاه می دهند که در روز موعود برای آن شرکت دعوت نامه ای مبنی بر اینکه که درخواست آنها تایید شده است، ارسال می شود و آن شرکت می تواند یک غرفه در آن نمایشگاه دریافت کند. 

ساخت غرفه های نمایشگاهی

 قبل از ساخت غرفه باید چه کارهایی را انجام دهیم؟

قبل از ساخت غرفه نمایشگاهی باید با متخصصانی که در این راستا کار می‌کنند، مشورت کنید. مهم‌ترین کسانی که باید با آن‌ها صحبت کنید، کسانی هستند که قبلاً در زمینه ی کاری شما در نمایشگاه‌ها غرفه داشته‌اند. معمولاً این افراد، مخاطبان را به خوبی می‌شناسند و می‌توانند تا حدود زیادی شما را راهنمایی کنند که در ابتدای غرفه برای جذب مخاطب چه کار کنید و از چه وسایلی استفاده کنید و از طرف دیگر چگونه باید با مخاطبان این محصول ارتباط برقرار کنید. افراد دیگری که پیش از برپایی نمایشگاه باید با آن‌ها صحبت کنید، گرافیست‌هایی هستند که در زمینه ی تبلیغات محیطی کار می‌کنند و می‌دانند که مخاطبان نسبت به چه نوع طراحی واکنش نشان داده یا بیشتر، چه نوع طرح‌هایی را  می‌پسندند. از سویی، کاتالوگ‌هایی که شما برای معرفی برند یا محصول خود می‌خواهید به مشتریان ارائه دهید نیز مهم هستند. حتماً پیش از شرکت در یک نمایشگاه باید با یک مؤسسه ای که بتواند برای شما کاتالوگ‌های زیبایی آماده کند، صحبت کنید. معمولاً داشتن یک کاتالوگ جامع در زمینه ی تبلیغات در محیط یک نمایشگاه، می‌تواند تا حدود زیادی شما را در دست‌یابی به موفقیت همراهی کند. کاتالوگ‌ها باید مختصر و مفید همراه با تصاویری از محصول، از جنس کاغذهای باکیفیت و با طراحی‌های زیبا و مرتبط با محصول باشند.

سایر مقالات
چگونه بهترین دکوراسیون فروشگاهی را داشته باشید
چگونه بهترین دکوراسیون فروشگاهی را داشته باشید
یک طراحی دکوراسیون فروشگاهی عالی داشته باشید . تیم رایکا سازان به شما کمک می کنند تا بتوانید یک طراحی دکوراسیون فروشگاهی را به بهترین نحو داشته باشید
ادامه مطلب
قوانینی که در نمایشگاه ها برای غرفه سازی باید رعایت شود
قوانینی که در نمایشگاه ها برای غرفه سازی باید رعایت شود
برگزاری غرفه در نمایشگاه های مختلف، می تواند تاثیر به سزایی در سیر صعودی کسب و کار یک مجموعه تجاری-صنعتی داشته باشد.
ادامه مطلب
نکات مهم در یک دکوراسیون فروشگاهی مدرن
نکات مهم در یک دکوراسیون فروشگاهی مدرن
دکوراسیون فروشگاهی مدرن در جذب مشتریان همواره نقش بسیار مهمی داشته است. به راحتی می توانید به یک دکوراسیون فروشگاهی مدرن و شیک دست یابید
ادامه مطلب
شرکت های غرفه ساز چه خدماتی را ارائه می دهند؟
شرکت های غرفه ساز چه خدماتی را ارائه می دهند؟
غرفه سازی در نمایشگاه ها از جمله ابزار تاثیرگذاری است که صاحبان کالا و خدمات را برای عرضه هر چه بیشتر محصول خود ترغیب و تشویق می کند.
ادامه مطلب