اطلاعات مورد نیاز در زمینه طراحی غرفه نمایشگاه اختصاصی

ناشر : غرفه سازی رایکاسازان
تاریخ : 1397/09/24

آیا طراحی غرفه نمایشگاه تخصصی نیاز به تخصص و دقت دارد؟ طراحی غرفه و غرفه سازی در یک نمایشگاه از جایگاه ویژه ای برخوردار است چون اگر بتوان غرفه نمایشگاهی را به گونه‌ای طراحی کرد که بتواند پیام و هدف غرفه داران را به بازدیدکنندگان از غرفه‌های نمایشگاهی منتقل کند نیمی از مسیر موفقیت را به راحتی طی کرده‌ایم. غرفه نمایشگاه تخصصی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در نمایشگاه‌های تخصصی نیز باید تمامی سعی و تلاش خود را در طراحی غرفه به کار بست تا بتوان به درستی در فضای رقابتی نمایشگاه حضوری موفق داشت.


طراحی غرفه نمایشگاه تخصصی

برای اینکه در یک نمایشگاه تخصصی حضوری فعال و مفید داشته باشید باید ابتدا مدیران و مجریان غرفه نمایشگاه تخصصی هدف خود را از شرکت در نمایشگاه تخصصی مشخص کنند و هر کدام از پرسنل و کارکنان خود را نیز با وظایفی که بر عهده دارند آشنا کنند. بعد از انجام این مرحله باید طرحی خاص و منحصر به فرد را برای غرفه نمایشگاه تخصصی خود انتخاب کنید. طرحی که برای غرفه نمایشگاه تخصصی شما انتخاب می‌شود گویای فعالیت و بیانگر چهره شرکت شما می‌باشد. پس باید تمامی سعی خود را به کار بگیرید تا طرحی را برای غرفه خود طراحی و انتخاب کنید که در عین حال که خلاقانه و خاص است در یک دید کلی بتواند نمایانگر حوزه فعالیت شرکت شما باشد. به طور کلی می‌توان گفت طرح غرفه نمایشگاه تخصصی باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

از نور و رنگ مناسب برای طراحی غرفه نمایشگاهی تخصصی استفاده شود.
طرح غرفه نمایشگاهی حتی المقدور ساده باشد و گرافیک مناسبی داشته باشد.
برای بالا بردن جذابیت غرفه نمایشگاه تخصصی از لوازم سمعی و بصری در غرفه خود استفاده کنید.
امکانات و خدمات پذیرایی و استراحت را برای بازدیدکنندگان از غرفه نمایشگاه تخصصی خود در نظر بگیرید.

غرفه نمایشگاه اختصاصی


مکان غرفه نمایشگاه تخصصی

اولین نکته‌ای که برای طراحی غرفه نمایشگاه اختصاصی باید مد نظر داشته باشید مکان غرفه است. سعی کنید در هنگام عقد قرارداد برای اجاره غرفه تخصصی مکانی را انتخاب کنید که دسترسی مناسبی به راهروها و محل‌های ورودی و خروجی داشته باشد و حتی المقدور در قسمت‌های اصلی سالن نمایشگاه قرار داشته باشد. حتما به متراژ غرفه تخصص خود نیز اهمیت دهید و غرفه‌ای را انتخاب کنید که از نظر متراژ مناسب با تجهیزات و لوازم شما و همچنین نوع فعالیت شما باشد. و مکان کافی برای اجرای طرح‌هایی که از قبل در نظر گرفته‌اید را داشته باشد. در فضای غرفه نمایشگاه تخصصی باید مکان‌هایی برای نمایش کالا، مذاکره و مشاوره، خدمات و پذیرایی، اطلاع رسانی، نمایش تصویری و آموزش و انبار در نظر گرفت.

غرفه نمایشگاه اختصاصی

ویژگی غرفه نمایشگاه تخصصی

یک غرفه نمایشگاه تخصصی استاندارد باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد تا بتواند زمینه موفقیت شما را برای شرکت در نمایشگاه به وجود آورد.

غرفه نمایشگاه تخصصی شما باید جذاب باشد تا بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند.
طرح غرفه شما باید با کالاهای تخصصی که در غرفه خود به نمایش می‌گذارید هماهنگ باشد.
از نظر مکانی غرفه نمایشگاه تخصصی شما باید در مکان مناسب قرار داشته باشد.
طرح غرفه نمایشگاه اختصاصی شما باید به گونه‌ای باشد که بیننده با مشاهده آن بتواند پیام شما را درک کند.
سعی کنید طرحی را برای غرفه نمایشگاه اختصاصی خود انتخاب کنید که با کالاهای ارائه شده در غرفه شما تناسب و همخوانی داشته باشد.

غرفه نمایشگاه اختصاصی

نکات کلی برای شرکت در نمایشگاه تخصصی

تعیین اهداف و اولویت‌های لازم و مناسب برای شرکت در نمایشگاه تخصصی
برآورد میزان بودجه لازم و تهیه لوازم مورد نیاز برای غرفه تخصصی نمایشگاه
طراحی خلاقانه و هنرمندانه غرفه نمایشگاه تخصصی
بین کالاهای غرفه و دکوراسیون و رنگ غرفه هماهنگی لازم وجود داشته باشد.
از قرار دادن کاتالوگ، پوستر و جعبه بر روی دیوار غرفه خودداری کنید.
از شلوغی و قراردادن زیاد کالاها در غرفه تخصصی اجتناب کنید.

سایر مقالات
غرفه‌سازی و افزایش فروش در نمایشگاه عرضه مستقیم
غرفه‌سازی و افزایش فروش در نمایشگاه عرضه مستقیم
غرفه سازی هنری است که تأثیر گذاری آن را روی بازدیدکنندگان در نمایشگاه نمی‌توان منکر شد. یکی از اهداف مهم شما در حضور در نمایشگاه معرفی شرکت، محصولات و خدمات شما به مخاطبان است و در نمایشگاه عرضه مستقیم افزایش فروش از اهمیت خاصی برخوردار است. 
ادامه مطلب
مزایای غرفه آرایی در نمایشگاه
مزایای غرفه آرایی در نمایشگاه
غرفه آرایی در نمایشگاه ها با هدف متمایز شدن از رقبا انجام می شود. اما گذشته از این هدف کلی، مزایای دیگری را هم به دنبال دارد
ادامه مطلب
ابعاد مناسب غرفه سازی در نمایشگاه بین‌المللی تهران
ابعاد مناسب غرفه سازی در نمایشگاه بین‌المللی تهران

وقتی در یک نمایشگاه شرکت می‌کنید، ظاهر غرفه اهمیت خاصی دارد. اینکه اندازه غرفه چقدر باشد، به نوع فعالیت و اهداف شما به شرکت در نمایشگاه بستگی دارد. این طور نیست که بزرگ بودن غرفه برای شما اعتبار به همراه بیاورد. حتی یک غرفه کوچک شاید بتواند اهدافی که برای شرکت در نمایشگاه در نظر دارید، محقق کند.

برای مشخص کردن اندازه یک غرفه باید در نظر داشته باشید که چه تعداد کالا قرار است در آن به نمایش بگذارید. اندازه، حجم و نحوه ارائه محصولات در انتخاب اندازه غرفه بسیار تأثیرگذار هستند.

در این مقاله شما می توانید اطلاعات لازم درباره ابعاد مناسب غرفه سازی در نمایشگاه بین المللی تهران را کسب نمایید.

ادامه مطلب
نکاتی در خصوص غرفه سازی نمایشگاهی
نکاتی در خصوص غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی نمایشگاهی از مبحث های به روزی است که با توجه به افزایش روز افزون برگزاری نمایشگاه ها از جایگاه مناسبی برخوردار شده است. امروزه مدیران دوراندیش و در پی گسترش فعالیت شرکت خود با شرکت در نمایشگاه های سالانه به این مهم پرداخته و با قرار گیری در فضای نمایشگاهی به کسب و کار خود رونق می بخشند.
ادامه مطلب