نکاتی که باید در هنگام غرفه سازی نمایشگاهی به آن توجه کنید

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/06/31

غرفه سازی یکی از انواع فعالیت‌های ساخت‌وساز است که عمدتاً در رابطه با فضاهای نمایشگاهی و برپایی نمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با فنون معماری و طراحی و همچنین استفاده از خلاقیت و نبوغ، غرفه سازی به یکی از حرفه‌های مهم در جهت معرفی کسب‌وکار تبدیل‌شده است که نقش زیادی در معرفی برند ایفا می‌کند. غرفه سازی به‌ عنوان یک عامل مهم در کسب سهم بیشتر از بازار، تلقی می‌شود.

در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که در این حرفه اهمیت بسیاری دارند. 

مراحل غرفه سازی نمایشگاهی 

اهمیت این صنعت باعث شده است که غرفه سازی از مراحل گوناگونی تشکیل شود، در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:
1. دریافت اطلاعات اولیه از مشتری در هنگام ثبت سفارش   
٢. ارائه طرح اولیه سه‌بعدی
٣. بررسی طرح با مشتری و اعمال تغییرات مطابق با سلیقه آنها
٤. اجرای طرح نهایی در محل غرفه

ساخت غرفه نمایشگاهی

 غرفه سازی نمایشگاهی

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های هر بنگاه تجاری یا شرکت ترویج و افزایش فروش است. حضور گسترده تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف، رقابت را هرلحظه دشوارتر می‌کند؛ اما استفاده از تبلیغات می‌تواند گام مؤثری در جهت کسب سهم بیشتر از بازار باشد. یکی از راه‌های تبلیغ فراگیر حضور در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی است. حضور قوی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی علاوه بر تأثیر ماندگار در ذهن بازدیدکنندگان باعث افزایش فروش و مطرح‌شدن هرچه بیشتر برند یا شرکت می‌شودیکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در حضور پررنگ در نمایشگاه‌ها غرفه سازی است. غرفه سازی به‌ واسطه تاثیری که در معرفی و ارائه هرچه بهتر کالا و خدمات ایفا می‌کند دارای نقش اساسی است. طراحی و کیفیت بالای غرفه باعث معرفی غرفه به جذاب ترین شکل ممکن شود و در نهایت فروش را ارتقا می‌بخشد.

ساخت غرفه نمایشگاهی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت غرفه سازی نمایشگاهی

بودجه یکی از عوامل تأثیرگذار در نحوه ساخت غرفه است. در ادامه به برخی از عواملی اشاره می‌کنیم که در قیمت و بودجه اثرگذار هستند:

1. محل غرفه: قیمت پرداختی برای هر غرفه با توجه به  محل قرارگیری آن متفاوت است. غرفه‌هایی که در مرکز نمایشگاه قرار دارند به‌واسطه در مرکز توجه بودن؛ قیمت بالاتری نسبت به غرفه‌هایی که در گوشه قرار می‌گیرند، دارند.

2. متریال استفاده‌شده: متریال استفاده‌ شده ازاین‌جهت که بخش عمده‌ای از فرایند ساخت غرفه را به خود اختصاص می‌دهد تأثیر زیادی در بودجه دارد. متر یال‌های مختلف دارای قیمت‌های مختلفی هستند که برای کاهش هزینه‌ها و درعین‌حال حفظ کیفیت می‌توان از ترکیبی از انواع متریال استفاده کرد.

3. متراژ غرفه: به‌طورکلی هرچه غرفه کوچک‌تر باشد قیمت آن بیشتر است؛ چون هرچه متراژ غرفه بیشتر شود قیمت تمام‌ شده آن کمتر می‌شود. به‌طورکلی متراژ و قیمت باهم رابطه عکس دارند؛ البته فضای کوچک می‌تواند به دلیل نیاز به متریال کمتر در بعضی موارد به‌صرفه‌تر باشد.

اهمیت غرفه سازی در فضای نمایشگاهی

خلاقیت، نبوغ، هنر بهتر زیستن در فضا و زمان محدود می‌تواند از اولین ایده‌ها در جهت طراحی و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی باشد. اهمیت غرفه سازی  در فضای نمایشگاهی ازاین‌جهت است که طراحی متناسب غرفه در نمایشگاه باعث می‌شود که در بین ازدحام و شلوغی موجود در فضای نمایشگاه شرکت یا برند بتواند تاثیرگذاری خود را حفظ کند. با توجه به زمان کمی که هر فرد در بازدید از غرفه در اختیار دارد، طراحی غرفه اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند و باید به‌ گونه‌ای باشد که بتواند در همان ابتدا تأثیرگذاری عمیقی را ایجاد می‌کند. استفاده از نور، رنگ و فرم که عقاید و ارزش‌های مرتبط با فعالیت شرکت را بیان می‌کند و شخصیت انسان‌ها را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد باید از اهداف اصلی طراحی غرفه باشد، تا بهبود چشمگیری در زیبایی فضا ایجاد  شود.

سبک‌های مختلف غرفه سازی 

امروزه با گسترش صنعت تبلیغات، معماری و طراحی داخلی سبک‌های مختلفی در ساخت غرفه‌ها ایجادشده است. این سبک‌های مختلف بسته به سلیقه، نوع محصول و نیاز مشتری قابل‌تغییر و اجرا است. استفاده از انواع سبک‌ها در طراحی یک غرفه مناسب و چشم‌گیر، که جالب‌توجه باشد از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید از اثرگذاری ویژه آن چشم‌ پوشی کرد.

سبک کلاسیک در غرفه سازی

در گذشته اغلب غرفه‌ها به‌عنوان مکانی برای معرفی و فروش کالا مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ یعنی تمایز بین غرفه‌های مختلف در تفاوت بین کالای معرفی شده و تعداد آن بود؛ و غرفه سازی کمتر از بعد تبلیغاتی مورد توجه قرار می‌گرفت.
در  غرفه سازی به سبک کلاسیک غرفه‌ها دارای پیچیدگی نیستند و اغلب از حجم‌های تعریف‌ شده و رایج در طراحی غرفه استفاده می‌شود. هنوز هم در برخی نمایشگاه‌ها غرفه‌های از پیش پارتیشن‌بندی شده وجود دارد که متناسب با نیاز شرکت‌کننده در اختیار آنها  قرار می‌گیرد؛ البته  از  طراحی خاصی برخوردار نیستند و فرد می‌تواند مطابق سلیقه شخصی خود محصولات را در غرفه قرار دهد.

سبک مدرن در غرفه سازی نمایشگاهی

 غرفه سازی به سبک مدرن  بعد از گسترش صنعت تبلیغات از اهمیت بیشتری برخوردار شد، تاثیرگذاری تبلیغات در میزان فروش و معرفی برند سبب شد تا توجه طراحان به هرچه خاص‌تر کردن غرفه‌ها جلب شود.
این طراحی‌ها از پیچیدگی بیشتری برخوردار هستند و بسیار چشم‌نواز هستند. البته می‌توان در این سبک هم از سازه‌های پیش‌ساخته استفاده کرد که امکان جابجایی راحت و تغییر فضا را برای شما فراهم می‌کند تا در صورت نیاز اعمال شود. استفاده از سبک مدرن در غرفه سازی یکی از عوامل مهم داشتن یک غرفه موفق و تأثیرگذار است.

سبک مدرن در غرفه سازی

متریال‌های استفاده‌ شده در غرفه سازی 

بهتر است انتخاب نوع مصالح مورد استفاده را به تکنسین متخصص واگذار کنید؛ اما این تصمیم‌گیری با توجه به تغییراتی که در میزان قیمت ایجاد می‌کند باید با  مشتری هماهنگ شود.
انتخاب نوع مواد مورد استفاده گاه بستگی به نوع محصول دارد؛ زیرا درباره برخی  کالاها ممنوعیت استفاده از برخی مصالح وجود دارد. به‌طورکلی از موادی مانند: ام دی اف، شیشه، پارکت، چوب و سایر مواد در بخش‌های مختلف غرفه استفاده می‌شود.

سایر مقالات
غرفه سازی نمایشگاهی و اهمیت آن در رونق کسب و کار
غرفه سازی نمایشگاهی و اهمیت آن در رونق کسب و کار
زمینه غرفه سازی نمایشگاهی و فعالیت های نمایشگاهی نیاز به خلاقیت و ذهن سرشار از ایده های جدید و عامیانه پسند است به طوری که بازدید را به حداکثر برساند و توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند
ادامه مطلب
مراحل ساخت و طراحی غرفه نمایشگاهی چگونه است
مراحل ساخت و طراحی غرفه نمایشگاهی چگونه است
طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی اغلب به بازه زمانی مشخصی نیاز دارد. آشنایی با مراحل طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی می تواند روند موفقیت را تسریع بخشد.
ادامه مطلب
سایت سفارش طراحی غرفه نمایشگاهی
سایت سفارش طراحی غرفه نمایشگاهی
سفارش طراحی غرفه نمایشگاهی به روش اینترنتی با استقبال خوبی روبرو شده است. برای سفارش طراحی غرفه نمایشگاهی، تخصص طراحان، تجربه آنها و قیمت بسیار اهمیت دارد.
ادامه مطلب
دکوراسیون منزل خوب چه ویژگی هایی دارد؟
دکوراسیون منزل خوب چه ویژگی هایی دارد؟
 قطعا یک طراحی خلاقانه و هدفمند برای دکوراسیون داخلی منزل می تواند تاثیر به سزایی بر کنترل و هدایت هنجارهای عصبی اشخاص بر عهده داشته باشد. قطعا دکوراسیون داخلی در طی سال های مختلف دچار تغییرات و تحولات شده است.
ادامه مطلب