هر آنچه در مورد غرفه های نمایشگاهی باید بدانیم

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/07/26

آیا غرفه نمایشگاهی در برپایی نمایشگاه و جذب مشتری تاثیری دارد؟ در دنیای امروزه نمایشگاه‌ها و صنعت مربوط به آن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. با شرکت در نمایشگاه و حضور در آن می‌توان به عرضه محصولات تولیدی خود به صورت مستقیم پرداخت و با مشتری و خریدار محصول ارتباطی نزدیک و رو در رو برقرار کرد. در برپایی یک نمایشگاه داشتن غرفه مناسب برای ارائه محصول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. طراحی زیبا و مناسب غرفه نمایشگاهی می‌تواند در جذب مشتری تأثیر بسزایی داشته باشد. در ادامه مطالب به مواردی که در برپایی غرفه مطلوب و موفق کمک می‌کند اشاره خواهیم کرد.

طراحی غرفه نمایشگاهی:

معمولاً به دلیل هزینه بالایی که شرکت در نمایشگاه برای تولید کنندگان دارد این دسته از افراد سعی می‌کنند طراحی غرفه نمایشگاهی را به گونه‌ای انجام دهند که جذب مشتری بالایی داشته باشند و در نتیجه با فروش بالا و جذب مشتری این هزینه بالا را جبران کنند. خوب است که قبل از شرکت در نمایشگاه و طراحی غرفه اهداف خود از حضور در نمایشگاه را مشخص کرده تا با برنامه و به صورت اصولی اقدام به شرکت در نمایشگاه کنیم. معمولاً هدف تمامی شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها معرفی نام تجاری محصول، ارائه اطلاعات لازم در زمینه محصولات تولیدی و خدمات، تبلیغ محصول و همچنین جذب بیشتر مشتری در نمایشگاه می‌باشد.

غرفه نمایشگاهی

اصول غرفه سازی:

اگر تصمیم به حضور در نمایشگاه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که اصول اولیه در غرفه سازی را که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد مطالعه کرده و از آن استفاده کنید تا غرفه تان حضوری موفق داشته باشد.

نظم: رعایت نظم و توجه به آن از اصولی‌ترین موارد در غرفه نمایشگاهی می‌باشد. با رعایت نظم در غرفه نمایشگاهی و مرتب بودن تمامی لوازم غرفه مراجعه کننده احساس آرامش و راحتی کرده و با رضایت خاطر و رغبت در غرفه خواهد ماند. چیدمان لوازم و وسایل غرفه این امکان را برای مراجعه کنندگان فراهم می‌کند که به راحتی و بدون مشکل بتوانند از تمامی قسمت‌های غرفه نمایشگاهی بازدید کرده و تمامی محصولات موجود در غرفه را تماشا کنند.
تعبیه کردن مکانی برای نشستن: حتماً به این نکته توجه داشته باشید که در زمان طراحی غرفه مکانی را برای نشستن و استراحت مراجعه کنندگان به غرفه در نظر بگیرید تا مراجعه کنندگان با آسودگی به مشاهده کالاهای شما و انتخاب آن ها بپردازند.
طراحی و دیزاین: طراحی یک غرفه نمایشگاهی باید بسیار جذاب و خلاقانه باشد تا بتواند مخاطب و مشتری را جذب کند. در طراحی غرفه توجه به نور و رنگ‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار مهم می‌باشد.
غرفه نمایشگاهی

مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی:

بعد از طراحی غرفه نمایشگاهی ساخت و اجرای غرفه در مرحله بعدی کار قرار دارد. با توجه به مساحتی که برای غرفه در نظر گرفته شده است باید اقدام به ساخت غرفه کرد. برای ساخت غرفه معمولاً سعی می‌شود از موادی که آسیبی به محیط زیست نمی‌رسانند و سازگار با محیط بوده و نصب و اجرای آن‌ها راحت باشد استفاده شود. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید تمیزی و نصب صحیح قطعات مورد استفاده در غرفه می‌باشد. این کار باید به صورتی انجام گیرد که پس از پایان ساخت غرفه همه چیز به صورت درست و دقیق و در عین حال رعایت تمیزی و زیبایی مورد استفاده قرار گرفته باشد که زیبایی و تمیزی ساخت از موارد جذب مشتری در بازدید از غرفه محسوب می‌شود. توجه به نور پردازی مناسب و استفاده از ترکیب رنگی جذاب در نورپردازی از دیگر مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی مناسب و جذاب می‌باشد.

غرفه نمایشگاهی

نقش بنر در غرفه نمایشگاهی:

حتماً برای شما هم بارها این مسئله پیش آمده که مشغول قدم زدن در مکانی هستید و از دور بنر و تابلویی توجه شما را به خود جلب کرده و شاید مسیر خود را هم عوض کرده باشید و برای تماشا به محل مورد نظر رفته باشید. یک بنر مناسب نیز می‌تواند نقشی اساسی در جذب مشتری برای غرفه شما داشته باشد. معمولاً در بنر اطلاعات مختصر و مفیدی در مورد محصول و خدمات ارائه داده شده نوشته می‌شود که توجه به فونت، رنگ، سایز و تصاویر استفاده شده در بنر از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است. بنرها معمولاً در نزدیکی و یا سر در غرفه‌های نمایشگاهی نصب می‌شوند.

غرفه نمایشگاهی

نکات مهم قبل از ساخت غرفه:

قبل از ساخت غرفه نمایشگاهی باید مساحت جایی که برای ساخت غرفه به شما اختصاص داده شده است مشخص باشد تا با توجه به فضای موجود بتوانید کار طراحی غرفه نمایشگاهی را انجام دهید .
میزان هزینه‌ای که برای ساخت غرفه نمایشگاهی در نظر دارید باید تعیین شده باشد تا با توجه به بودجه در نظر گرفته شده اقدام به طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی کنید .
در هنگام عقد قرارداد با شرکت‌هایی که کار ساخت غرفه نمایشگاهی را برعهده دارند حتماً زمان تحویل غرفه را به دلیل تایم محدود برگزاری نمایشگاه به صورت دقیق مشخص کنید تا در زمان تحویل با مشکل مواجه نشوید.
غرفه نمایشگاهی


  
سایر مقالات
تاثیر غرفه نمایشگاهی در برندینگ
تاثیر غرفه نمایشگاهی در برندینگ
تاثیر غرفه نمایشگاهی در برندینگ بسیار مهم و همواره مثبت می باشد در اینجا به نکات مهمی در مورد تاثیر غرفه نمایشگاهی در برندینگ اشاره شده است.
ادامه مطلب
ایده طراحی غرفه های نمایشگاهی پیش ساخته
ایده طراحی غرفه های نمایشگاهی پیش ساخته
سازه های پیش ساخته نمایشگاهی در تمام اشکال و اندازه ها متناسب با انواع مختلف بودجه کسب و کار شما می باشد.این نوع غرفه های نمایشگاه که از سازه های پیش ساخته استفاده می کنند از قاب های آلومینیومی با پانل های مجهز ساخته می شوند
ادامه مطلب
اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی غرفه های نمایشگاهی
اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی غرفه های نمایشگاهی
شاید امروزه تعداد بسیار زیادی نمایشگاه در سرتاسر ایران برپا شود، اما نکته ای که باید به آن توجه ویژه شود این است که آیا در طراحی و پیاده سازی این غرفه ها به تمام وجوه زیبایی شناختی دقت می شود.
ادامه مطلب
آموزش های لازم برای طراحی غرفه
آموزش های لازم برای طراحی غرفه
برای یادگیری آموزش طراحی غرفه نمایشگاهی رعایت ضوابط و قوانین بسیاری اهمیت دارد. آموزش طراحی غرفه نمایشگاهی برای معماران و طراحان داخلی حائز اهمیت می باشد.
ادامه مطلب