تأثیر دکوراسیون فروشگاهی در استفاده بهینه از فضا

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/07/28

هر فروشگاه بزرگی نیاز به طراحی درست و داشتن یک دکوراسیون فروشگاهی مناسب می باشد. اگر شما نیز صاحب یک فروشگاه هستید فارغ از نوع محصولی که در فروشگاهتان ارائه می دهید، باید به فکر یک دکوراسیون فروشگاهی کارآمد و کاربردی برای فروشگاهتان باشید. در این نوشتار نیز قصد ما بر این است تا شما را با اصول مهمی در این زمینه آشنا سازیم؛ پس همراه ما باشید.

دکوراسیون فروشگاهی چیست؟

هر فروشگاهی بسته به نوع محصولی که در آن ارائه می شود، نیاز به یک طراحی درست و اصولی دارد. برای نمونه طراحی که باید برای یک فروشگاه لوازم خانگی استفاده شود کاملاQ متفاوت از طراحی هاییست که باید در یک فروشگاه مواد غذایی لحاظ شود. همین تفاوت ها باعث می شوند تا احتیاج به کمک گرفتن از یک طراح خبره افزایش پیدا کند.

شما به دلایل گوناگونی که در ادامه نیز به آن ها اشاره خواهیم کرد نیاز به استفاده از دکوراسیون فروشگاهی مناسب دارید. همچنین ویژگی های مهم یک دکوراسیون فروشگاهی خوب را نیز با هم بررسی خواهیم کرد.

دکوراسیون فروشگاهی

دکوراسیون فروشگاهی و کمک به استفاده بهینه از فضا

مساحت فروشگاه شما چقدر است؟ آیا یک فروشگاه کوچک با ابعاد کم دارید یا یک مساحت بزرگ در اختیار دارید؟ تمام این ها می تواند در دکوراسیون فروشگاهی کمک کننده باشند. برای نمونه فرض می کنیم شما دارای یک فروشگاه با ابعاد کم هستید؛ در این حالت یک طراحی دکوراسیون اصولی به شما این امکان را می دهد تا از فضای های پرت و از دست رفته نیز بیشترین بهره را برده و به سادگی از فضای کوچک خود نهایت استفاده را ببرید.

عکس این قضیه نیز وجود دارد. گاهی ممکن است با یک دکوراسیون فروشگاهی غیر اصولی شما فضای زیادی را از دست بدهید و باعث شلوغی زیاد در مغازه ی خود بشوید. چه فضای در اختیار شما بزرگ باشد چه کوچک، یک طراحی اصولی می تواند برای شما بهترین نتیجه را به ارمغان بیاورد.

نکته ی دیگری که می تواند در دکوراسیون فروشگاهی حائز اهمیت باشد و باید حتماً در نظر گرفته شود؛ فاصله ی بین هر سری از قفسه ها می باشد. به خاطر داشته باشید نباید کمیت را فدای کیفیت بکنید و با این فکر که با تعداد قفسه های بیشتر می توانید از فضا بهتر استفاده کنید، مغازه ی خود را شلوغ نکنید. در یک فروشگاه شلوغ که راهروهای بین هر قفسه تنگ باشد معمولاً مشتری ها احساس آرامشی برای خرید راحت احساس نمی کنند و همین امر می تواند یک نقطه ضعف برای فروشگاه شما قلمداد شود. پس استفاده ی بهینه از فضا را با شلوغی و تعدد قفسه ها اشتباه نگیرید.

دکوراسیون فروشگاهی

دکوراسیون فروشگاهی و جلب نظر مشتری

مطمئناً یک فروشگاه زیبا و چشمگیر می تواند کمک شایانی در جذب مشتری به شما بکند. مشتری شما اگر وقتی وارد مغازه می شود با یک دکوراسیون فروشگاهی زیبا مواجه شود مطمئناً بازخورد خوبی در دید وی خواهد داشت. فروشگاهی که زیبا و اصولی چیده شده و تمام قفسه ها و ویترین های آن به بهترین نحو قرار گرفته باشد، می تواند برای شما مشتری های بیشتری را به ارمغان بیاورد. پس اگر نگران این موضوع هستید که دکوراسیون فروشگاهی خرج اضافه ای روی دست شما می گذارد؛ باید بگوییم که اشتباه می کنید. یک دکوراسیون شیک و زیبا می تواند جذب مشتری کرده و برای شما سودآور نیز باشد.

دکوراسیون فروشگاهی

ویژگی های یک دکوراسیون فروشگاهی خوب

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم یک دکوراسیون فروشگاهی خوب می تواند تأثیر خوبی نیز بر روند جذب مشتری توسط شما داشته باشد. از نکات مهم و ویژگی هایی که در یک دکوراسیون فروشگاهی خوب به چشم می خورد می توان به استفاده ی بهینه از فضا، زیبایی، رنگ های مناسب و کارآمد بودن اشاره نمود.

برای نمونه هر فروشگاهی نیاز به طراحی دکوراسیون خاص خودش را دارد. نکته ی مهم این است که طراحی که در هر فروشگاه بسته به نوع آن انجام می شود، کارآمد باشد و توانسته باشد نیازهای مشتری ها را از جوانب مختلف فراهم نماید.

چگونه یک دکوراسیون فروشگاهی خوب داشته باشید؟

اگر بخواهید خودتان به عنوان یک طراح داخلی خبره آستین بالا بزنید و طراحی دکوراسیون فروشگاهیتان را خودتان انجام دهید، باید حتماً قبل از آن مدت زیادی را به مطالعه و تحقیق سپری کرده باشید. کار طراحی خصوصاً برای فروشگاه ها کار چندان آسانی نیست و نیاز به تجربه دارد. پس اگر می خواهید از نتیجه ی کار خود مطمئن باشید و بدانید که هزینه ای که صرف کرده اید به نحو احسن برای شما جبران خواهد شد، پس باید به سراغ طراحان حرفه ای در این زمینه بروید.

رایکا سازان هم اینک توانسته است با انجام پروژه های بزرگ در کشور تجربه و دانش طراحان خود را به منصه ی ظهور بگذارد. شما می توانید اصولی ترین و بهترین دکوراسیون فروشگاهی را از رایکا سازان بخواهید. همچنین تضمین کار ما زیبایی و دوام بالای متریال استفاده شده در کار می باشد که می تواند رضایت خاطر شما را به طور کامل جلب نماید. همچنین قیمت های رایکا سازان نیز نسبت به کیفیت بالای کار، بسیار مناسب می باشد که از همین رو می تواند به انتخاب نخست شما برای دکوراسیون فروشگاهی تبدیل شود.

دکوراسیون فروشگاهی

سایر مقالات
10 ایده خلاقانه برای طراحی غرفه های نمایشگاهی
10 ایده خلاقانه برای طراحی غرفه های نمایشگاهی
ایده های خلاقانه برای طراحی غرفه های نمایشگاهی بسیار حائز اهمیت است، همواره شرکت در نمایشگاه های مختلف می تواند یک فرصت عالی برای شرکت شما برای نمایش محصولات و معرفی خدمات شما وارتباط با دیگران در صنعت باشد. 
ادامه مطلب
انواع کف سازی برای غرفه های نمایشگاهی
انواع کف سازی برای غرفه های نمایشگاهی
 می توان از کف سازی متناسب با فضای غرفه نمایشگاهی بهره گرفت. کف سازی مناسب فضای غرفه نمایشگاهی می تواند به تمایز غرفه نمایشگاهی شما کمک کند
ادامه مطلب
اطلاعات لازم در مورد غرفه سازی نمایشگاهی
اطلاعات لازم در مورد غرفه سازی نمایشگاهی
در این سخن قصد داریم اطلاعات لازم برای غرفه سازی نمایشگاهی از قبیل انواع غرفه نمایشگاهی متریال مورد نیاز برای هر نوع غرفه تأثیر غرفه سازی در نمایشگاه و جذب مشتریان هزینه غرفه سازی نمایشگاهی برای کارفرما و خدماتی که توسط شرکت رایکا سازان ارائه می‌شود را به شما اطلاع دهیم تا با مقایسه کردن و اطلاعات کامل بهترین ارائه دهنده خدمات را برای طراحی غرفه نمایشگاه خود انتخاب کنید.
ادامه مطلب
دیزاین های برتر در غرفه سازی نمایشگاه بین المللی
دیزاین های برتر در غرفه سازی نمایشگاه بین المللی
برخی از غرفه های بین المللی جذاب، به صورت کاملا خلاقانه طراحی و پیاده سازی می شوند؛ به طوری که حس کنجکاوی بازدیدکننده را برانگیخته می نماید. 
ادامه مطلب