آیتم های تاثیر گذار در جذب مخاطب در غرفه نمایشگاهی

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/07/28

یکی از مهم ترین موارد در برپایی غرفه نمایشگاهی، جذب مشتریان به سوی محصول می باشد که در واقع از جمله راه های تاثیر گذار در مورد توجه قرار دادن محصولات و خدمات ارائه شده در غرفه نمایشگاهی دکوراسیون غرفه می باشد.

اهمیت ساخت و آرایش غرفه نمایشگاهی

از مهم ترین ابزارهای موثر در تبلیغات و جلب مشتری، ساخت و دکوراسیون غرفه نمایشگاهی می باشد. اهمیت طراحی یک غرفه نمایشگاهی شیک و مدرن به قدری است که شرکت های زیادی برای ارائه ساخت غرفه نمایشگاهی راه اندازی شده است. غرفه داران عزیز می توانند با کمک گرفتن از نیروهای متخصص و با تجربه این شرکت ها بهترین نوع غرفه نمایشگاهی را طراحی کرده و با موفقیت هر چه تمام تر به اهداف تبلیغاتی خود برسند. هر فردی که قصد شرکت در نمایشگاه را دارد، به طور حتم به دنبال گرفتن بهترین نتیجه می باشد زیرا غرفه داران زمان و هزینه زیادی در این زمینه صرف می کنند. از آنجایی که غرفه نمایشگاهی مانند کارت شناسایی یک شرکت می باشد افراد، در طراحی دکوراسیون شیک و زیبا غرفه، بسیار حساسیت به خرج می دهند.

غرفه نمایشگاهی-رایکاسازان

داشتن غرفه نمایشگاهی زیبا

با توجه به اهمیت غرفه نمایشگاهی، احتمالاً این سوال برای شما نیز پیش آمده است که داشتن یک غرفه نمایشگاهی زیبا و شیک، تا چه حدی می‌تواند در تحقق اهداف نمایشگاهی تاثیرگذار باشد ؟ جواب این سوال واضح است زیرا همه شرکت کنندگان در یک نمایشگاه از اهمیت یک غرفه جذاب و زیبا مطلع هستند. مهمترین آیتم های یک غرفه نمایشگاهی جذاب داشتن وضعیت مکانی مناسب، هماهنگ بودن با نوع کالای نمایشی، جذابیت بالا و قابل درک بودن پیام طراح برای بیننده می باشد. طراحان غرفه نمایشگاهی می دانند که نه تنها راضی کردن مشتری کافی نمی باشد بلکه باید همه نیازهای مشتری را نیز مدنظر قرار داد و برای برآورده کردن این نیازها نیز چاره اندیشید. در نمایشگاه ها مهم ترین عملی که انجام می شود، مطرح کردن نام تجاری شرکت ها می باشد که این امر جز با جلب توجه مشتری تحقق نمی یابد.

غرفه نمایشگاهی-رایکاسازان

رنگ غرفه نمایشگاهی

یکی از نکات مهم در طراحی غرفه نمایشگاهی استفاده از رنگ های مناسب می باشد. رنگ روشن با درخشندگی بالا جزو عواملی است که باعث تحریک بازدید کنندگان در نمایشگاه می شود. و اما رنگهای گرم مانند رنگ کرم موجب القای حس آرامش مشتری شده که با توجه به فضای شلوغ نمایشگاه، معمولاً این رنگ نیز می‌تواند به کمک غرفه داران بیاید. البته نکته حائز اهمیت در مورد رنگ غرفه در هنگام غرفه سازی نمایشگاهی، تطبیق آن با محصول ارائه شده می باشد. در استفاده از رنگ باید خصوصیات فرهنگی محل نمایش و تاثیر روانی آنها بر روی بازدیدکنندگان و مشتریان را در نظر گرفت. عامل مهم دیگر در جذب مخاطب نورپردازی جذاب غرفه نمایشگاهی می باشد. در مورد نورپردازی غرفه می توان گفت که نور ملایم تا حدی فضای آرام و بدون هرج و مرج را برای شما به وجود می آورد. شرکت هایی که طراحی غرفه را بر عهده دارند، از جمله شرکت رایکا سازان در این زمینه تجربه و تبحر خاصی داشته و می دانند که هر رنگ را با توجه به تأثیری که دارد در چه فضایی باید استفاده نمایند. از این رو می‌توان گفت کمک گرفتن از این شرکت ها بهترین راه حل برای جذب نگاه مشتریان می باشد.

غرفه نمایشگاهی-رایکاسازان

حرکت و صدا در غرفه نمایشگاهی

بعد از طراحی غرفه نمایشگاهی به دست شرکت های باتجربه، غرفه داران باید خودشان برای جلب نگاه مشتری دست به کار شوند. استفاده از صفحه های نمایش بزرگ در طراحی غرفه برای معرفی محصولات و خدمات یک شرکت می تواند بسیار جالب باشد همچنین چراغ های گردان اتوماتیک موجب می شود محصولات به زیبایی در داخل غرفه دیده شوند و این عمل موجب جلب نگاه مشتری خواهد شد. در بسیاری از موارد دیده شده است که پخش آهنگ آرام و متناسب با موضوع نمایشگاه می‌توانند موثر واقع شده البته نکته مهم در این مورد این است که باید حجم صدا پایین بوده تا برای مشتریان آزار دهنده نباشد. همچنین استفاده از وسایل سمعی و بصری در فضای نمایشگاه علاوه بر جذابیتی که دارد می‌تواند اطلاعات مناسب و کاملی در مورد محصولات و خدمات ارائه شده توسط غرفه داران در اختیار مخاطبان قرار بدهد.

غرفه نمایشگاهی-رایکاسازان

رایحه مناسب در غرفه نمایشگاهی

این آیتم شاید برای شما کمی تعجب برانگیز باشد اما بهتر است بدانید که محققان دریافته اند که استفاده از رایحه های متفاوت و متناسب، با محصولات ارائه شده می تواند در جلب رضایت مشتریان بسیار تاثیر گذار باشند؛ زیرا در یک فروشگاه زنجیره ای در فضای کتابفروشی آن از رایحه بوی شکلات استفاده شده بود که تحقیقات نشان داده فروش کتاب در این مغازه بیش از سه برابر نسبت به کتابفروشی های دیگر بوده است. توجه داشته باشید که برای استفاده از رایحه مناسب مانند دیگر موارد، مطابقت دادن آن با محصولات ارائه شده، بسیار حائز اهمیت است. در بعضی موارد استفاده از رایحه های تند و تلخ و در بعضی از موارد استفاده از رایحه های ملایم و شیرین می تواند کاربردی باشد؛ که این مورد نیز با مشاوره گرفتن از متخصصین شرکت های مختلف از جمله شرکت رایکا سازان می ‌تواند راحت تر و کاربردی تر باشد.

سایر مقالات
اجرای طراحی دکوراسیون نمایشگاهی
اجرای طراحی دکوراسیون نمایشگاهی
یکی از مجرب‌ترین شرکت‌های ایرانی در زمینه ی طراحی داخلی و ساخت دکوراسیون نمایشگاهی و فروشگاهی، شرکت رایکا سازان می‌باشد که از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و در حال حاضر توانسته است به یکی از موفق‌ترین طراحان داخلی تبدیل شود. همان‌طور که می دانید دکوراسیون نمایشگاهی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت غرفه در زمینه ی فروش و دیگر زمینه‌ها می‌باشد
ادامه مطلب
قوانینی که در نمایشگاه ها برای غرفه سازی باید رعایت شود
قوانینی که در نمایشگاه ها برای غرفه سازی باید رعایت شود
برگزاری غرفه در نمایشگاه های مختلف، می تواند تاثیر به سزایی در سیر صعودی کسب و کار یک مجموعه تجاری-صنعتی داشته باشد.
ادامه مطلب
اهمیت دکوراسیون نمایشگاهی استاندارد در جذب مشتری
اهمیت دکوراسیون نمایشگاهی استاندارد در جذب مشتری
آیا می دانید اهمیت دکوراسیون نمایشگاهی در جذب مشتری بسیار زیاد است؟ هر ساله در شهرهای مختلف یک سری نمایشگاه برگزار می شود که حجم زیادی از مشتریان را به سمت خود می کشاند به این ترتیب وجود یک دکوراسیون نمایشگاهی مدرن و شیک سبب می شود که حس مثبتی در مشتریان ایجاد شود اعتبار به خرید افزایش یابد.
ادامه مطلب
نمایشگاه فرش ماشینی
نمایشگاه فرش ماشینی
بدون اغراق فرش زیباترین هنر ایرانی است که اصالتی به قدمت این کشور کهن دارد. نمود این اصالت را می‌توان در نگاره های تاریخی که در تار و پودهای فرش دستباف ایرانی در هم آمیخته شده‌اند، به وضوح مشاهده کرد.
ادامه مطلب