4 اشتباه بزرگ در غرفه سازی نمایشگاهی

ناشر : غرفه سازی رایکاسازان
تاریخ : 1397/09/26

نمایشگاه ها عرصه خوبی برای رقابت و عرض اندام شرکت های مختلف به شمار می روند. اما همواره چگونگی غرفه سازی و اشتباهات غرفه سازی نمایشگاهی، دو مسئله مهم در این عرصه است. غرفه سازی نادرست نمایشگاهی می تواند تاثیرات نامناسبی را به همراه داشته باشد. از این رو باید برای غرفه سازی صحیح، با اصول و قواعد این امر آشنا شد و ساخت غرفه ها را به غرفه سازان حرفه ای سپرد.

تاثیرات اشتباهات غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی نامناسب نمایشگاهی می تواند باعث کاهش میزان فروش محصولات و یا عرضه خدمات یک برند در نمایشگاه شود. در مقابل این امر می توان گفت که غرفه سازی حرفه ای نمایشگاهی در میزان بازدید کنندگان یک غرفه می افزاید و این امر بر میزان فروش محصولات تاثیر مثبتی دارد. اما باید دانست که اشتباهات غرفه سازی نمایشگاهی شامل چند دسته کلی است. اکنون به بررسی ۴ مورد از اشتباهات غرفه سازی نمایشگاهی می پردازیم:

طراحی نامناسب فضای غرفه

یکی از اشتباهات غرفه سازی نمایشگاهی که به وفور در بین غرفه ها یافت می شود، عدم طراحی مناسب و زیبای غرفه است. در این مورد اغلب غرفه دار خود طراحی دکوراسیون داخلی غرفه را به عهده می گیرد. عدم توازن و تناسب میان موضوع غرفه و طراحی دکوراسیون آن، یکی از رایج ترین اشتباهات غرفه سازی نمایشگاهی است. برای رفع این مشکل باید طراحی غرفه را به شرکت های غرفه سازی محول نمود.


عدم استفاده از کادر مجرب

نوع برخورد یک فروشنده با مشتریان، اغلب سبب جذب بیشتر این گروه خواهد شد. در غرفه ها نیز باید از این اصل استفاده شود. روابط اجتماعی مناسب و صمیمانه می تواند به جذب بازدید کننده در غرفه شما کمک کند. اگر کارکنان غرفه در اکثر مواقع نسبت به بازدید کنندگان بی تفاوت باشند، رفته رفته از تعداد افراد مراجعه کننده به غرفه کم خواهد شد. برای رفع این مشکل باید قبل از شروع نمایشگاه، جلساتی را با کارکنان غرفه برگزار نمایید و در آن از شیوه صحیح برخورد با مشتری سخن بگویید. اغلب رفع اشتباهات غرفه سازی نمایشگاهی زمان بر است اما در این مورد می توان به سادگی و در کمترین زمان، مشکلات به وجود آمده را رفع نمود.

کپی برداری نکنید

یکی دیگر از اشتباهات غرفه سازی نمایشگاهی، استفاده از دکوراسیون غرفه نمایشگاهی یکسان با غرفه های دیگر در یک نمایشگاه است. این امر یک کپی برداری تلقی می شود و اغلب افراد آن را نمی پسندند. وجود دو غرفه با ظاهری همسان همچنین می تواند باعث گیج شدن بازدید کنندگان نمایشگاه شود. برخی از غرفه داران نیز با تکرار طرح غرفه خود در نمایشگاه های مختلف، بازدید کنندگان را خسته و دلسرد می کنند. موفقیت در یک نمایشگاه دلیل مناسبی برای ساخت تکراری غرفه در نمایشگاه های دیگر نمی شود. هر نمایشگاه فرصت جدیدی برای بروز خلاقیت و رقابت سالم غرفه داران و برندهای مختلف است. پس برای پیشگیری از اشتباهات غرفه سازی نمایشگاهی در این حوزه، بهترین راه کار سپردن طراحی غرفه به شرکت های حرفه ای غرفه سازی است.

طراحی غرفه نمایشگاهی

زیاده روی نکنید

استفاده بیش از اندازه از یک عامل جذاب، یکی دیگر از اشتباهات غرفه سازی نمایشگاهی است. برای مثال ممکن است که یک رنگ خاص کمتر در طراحی های غرفه های یک نمایشگاه استفاده شده باشد. به کار بردن آن در تمام نقاط غرفه کار اشتباهی است. این امر به یکنواخت شدن فضای غرفه منجر خواهد شد. همچنین نباید تمام محصولات را در یک سایز عرضه نمود. ساخت محصولات مورد عرضه در غرفه، در ابعاد و اندازه های مختلف به جذب مخاطب بیشتر کمک می کند. اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که پر کردن بیش از حد فضای غرفه با لوازم و وسایل و یا برعکس، خالی بودن بخش زیادی از غرفه می تواند بازدید کنندگان را خسته و بی حوصله کند. رعایت اعتدال می تواند یکی از مهم ترین نکات در غرفه سازی حرفه ای محسوب گردد.

طراحی غرفه نمایشگاهی

سایر مقالات
چندین تزیین حرفه ای و مدرن غرفه نمایشگاهی
چندین تزیین حرفه ای و مدرن غرفه نمایشگاهی
تزیین حرفه ای و مدرن غرفه نمایشگاهی امروزه مورد توجه طراحان می باشد. تزیین حرفه ای و مدرن غرفه نمایشگاهی سهم زیادی را در جذب مشتریان دارد.
ادامه مطلب
غرفه سازی ارزان و ساده
غرفه سازی ارزان و ساده
با استفاده خلاق از نمایشگاه های تجارت ارزان قیمت، شما می توانید یک غرفه با بودجه محدود شگفت انگیز کنید
ادامه مطلب
قیمت های طراحی غرفه های نمایشگاهی
قیمت های طراحی غرفه های نمایشگاهی
غرفه نمایشگاهی یکی از هنر هایی است که برای ارائه محصولات به مشتری استفاده می شود. شما می توانید با پرداخت قیمت غرفه نمایشگاهی، محصولات خود را در زیباترین غرفه ها به فروش برسانید. قرار دادن محصولات در غرفه های خاص می تواند مشتری را مجاب به خرید آن کند.
ادامه مطلب
ساخت فوری غرفه نمایشگاهی چگونه انجام می گردد
ساخت فوری غرفه نمایشگاهی چگونه انجام می گردد
ساخت فوری غرفه نمایشگاهی معمولاً در طی مراحل مختلفی انجام می گیرد. طراحی غرفه از مراحل اساسی و مهم در ساخت فوری غرفه نمایشگاهی به حساب می آید.
ادامه مطلب