آشنایی با اهمیت غرفه آرایی نمایشگاهی

ناشر : غرفه سازی رایکاسازان
تاریخ : 1397/09/26

اهمیت غرفه آرایی نمایشگاهی مناسب در میزبانی از میهمانان

هر ساله نمایشگاه های مختلفی در سراسر کشور یا دنیا برگزار می گردد که تمامی افرادی که در نمایشگاه غرفه دارند در تلاش هستند تا به بهترین شکل ممکن، محصولات خود را به نمایش بگذارند. در ادامه درباره اهمیت غرفه آرایی نمایشگاهی و تاثیر آن در جذب مشتری و خرید و فروش محصولات بیشتر توضیح خواهیم داد.

غرفه آرایی و غرفه سازی

بین دو واژه ی غرفه آرایی و غرفه سازی نمایشگاهی تفاوتی جزئی وجود دارد که شاید کمتر کسی به آن توجه نماید. غرفه سازی در واقع ساخت و ساز غرفه در نمایشگاه می باشد در حالی که غرفه آرایی یعنی با کمک سازه هایی از قبیل استند، پاپ آپ و ... که در نمایشگاه موجود است بتوان غرفه ای را آماده کرده و دکوراسیون آن را کامل کنند و تقریبا ساخت و سازی در کار نیست.

اهمیت غرفه آرایی نمایشگاهی چیست؟

غرفه ها در واقع چیزی فراتر از یک سازه ی فیزیکی می باشند زیرا به عنوان یک ابزار برای بازاریابی و جذب مشتری و در نهایت ایجاد یک فرصت خرید و فروش و اشغال زایی به حساب می آیند. پس مطمئنا توجه به طراحی صحیح در غرفه آرایی نمایشگاهی می تواند در رسیدن به هدفتان به شما کمک نماید. غرفه های نمایشگاهی این امکان را در اختیار شرکت ها و صنایع می گذارد تا بتوانند محصولات خود را به بهترین شکل ممکن عرضه نمایند. به زبان ساده تر می توان گفت که غرفه آرایی نمایشگاهی باید به گونه ای باشد که به طور کامل معرف آن شرکت و یا صنعت باشد به گونه ای که مشتری با بازدید از آن غرفه در یک نگاه بتواند از اهداف شرکت میزبان و محصولات آن آگاهی کسب نماید.

غرفه سازی نمایشگاهی

ارتباط غرفه آرایی نمایشگاهی و جذب مشتری چگونه است؟

عوامل بسیاری در غرفه آرایی نمایشگاهی نقش دارند که با توجه به آن ها می توان به غرفه ای متفاوت و زیبا دست پیدا کرد. گام نخست در غرفه سازی قطعا یک طراحی زیبا، منحصر به فرد و خاص می باشد. افراد اغلب به سمت چیزی می روند که چشمانشان را به خود جذب کند. پس بهتر است تا در طراحی غرفه از ایده هایی خلاقانه و در عین حال متفاوت استفاده کنید به طوری که نگاه هر مخاطبی را به خود خیره کند. توجه داشته باشید که در ابتدا باید به زیبایی های بصری توجه ویژه ای کرد به همین منظور سعی کنید از کاتولوگ ها، فیلم های تبلیغاتی مرتبط با محصولات، ترکیبات رنگ های مختلف و ... که می توانند تاثیر گذاری بالایی داشته باشند، استفاده نمایید. در این صورت هیچ فردی نمی تواند بدون بازدید از غرفه شما نمایشگاه را ترک نماید.

غرفه سازی نمایشگاهی

فاکتور های موثر در غرفه آرایی نمایشگاهی کدام اند؟

رنگ ها: توجه به روانشناسی رنگ ها در غرفه آرایی نمایشگاهی بسیار مهم می باشد. استفاده از رنگ های جذاب و خیره کننده مانند رنگ قرمز می تواند برای مخاطب جذاب باشد اما باید توجه داشت که رنگ ها در کنار یکدیگر جلوه بیشتری پیدا می کنند پس سعی کنید تنها از یک رنگ در غرفه خود استفاده نکنید و به هارمونی ها و تضاد ها نیز دقت نمایید.

نورپردازی: قطعا محل صحیح نورپردازی و میزان نور می تواند در بهتر دیده شدن فضاهای داخلی غرفه تاثیر گذار باشد. یک نور پردازی صحیح است که می تواند فضای داخلی غرفه ی شما را از محیط خارجی نمایشگاه متمایز کند. همچنین به وسیله نور پردازی صحیح می توانید بر روی محصولات ویژه ی خود فوکوس نمایید. تا خود را بیشتر به نمایش بگذارند.

مقیاس در فضای غرفه: در غرفه آرایی نمایشگاهی معمولا فضاهای کوچکی به کار گرفته می شود که با استفاده از تکنیکی به نام مقیاس در فضا می توان به مخاطب وجود یک فضای بزرگ را القا کرد.

از دیگر فاکتور های موثر در  غرفه آرایی می توان به استفاده از مبلمان ها، میز و صندلی ها، خط دید در غرفه سازی و ... اشاره کرد که همه از عوامل مهم و تاثیر گذار در غرفه آرایی نمایشگاهی می باشند.

غرفه سازی نمایشگاهی

سایر مقالات
آیتم های تاثیر گذار در جذب مخاطب در غرفه نمایشگاهی
آیتم های تاثیر گذار در جذب مخاطب در غرفه نمایشگاهی
غرفه نمایشگاهی می تواند تأثیر بسیاری بر جلب توجه مخاطبان و بازدیدکنندگان داشته باشد. لذا طراحی غرفه نمایشگاهی زیبا و جذاب از اهمیت بسیاری برخوردار است.
ادامه مطلب
با غرفه سازی نمایشگاهی بیشتر آشنا شوید
با غرفه سازی نمایشگاهی بیشتر آشنا شوید
غرفه سازی نمایشگاه بر اساس نیاز مشتری ها ساخته می شود که در ابتدا با نرم افزارهای سه بعدی نمونه ای از کار برای غرفه داران ارائه می دهند و در صورت مورد قبول بودن قیمت غرفه نمایشگاهی شروع به ساخت آن با تجهیزات و مصالح مورد نیاز می کنند
ادامه مطلب
ویژگی های انتخاب فرد مناسب برای میزبانی غرفه نمایشگاهی
ویژگی های انتخاب فرد مناسب برای میزبانی غرفه نمایشگاهی
ظاهر آراسته و مرتب میزبان غرفه در میزان افزایش توجه مشتریان تاثیر گذار می‌ باشد. میزبان غرفه باید خلاق، قدرتمند و دارای اطلاعات کافی باشد.
ادامه مطلب
عوامل موثر در غرفه سازی نمایشگاهی
عوامل موثر در غرفه سازی نمایشگاهی
قیمت غرفه نمایشگاهی متاثر از نوع طراحی، ساخت و متراژ غرفه مورد نظر است. شرکت غرفه سازی نمایشگاهی تمام مراحل کار را به صورت کاملاً حرفه ای انجام داده و بهترین کیفیت را با کمترین قیمت غرفه نمایشگاهی در اختیار عزیزان قرار می دهد. این شرکت با داشتن بهترین طراحان در زمینهٔ طراحی و ساخت غرفه، تمام اهتمام خود را برای داشتن نمایشگاهی منحصر به فرد برای ارائه محصولتان فراهم آورده است.
ادامه مطلب