آیتم های مهم بازاریابی غرفه نمایشگاهی

ناشر : غرفه سازی رایکاسازان
تاریخ : 1397/09/26

یکی از عوامل مهم در بازاریابی غرفه های نمایشگاهی، طراحی غرفه نمایشگاه به بهترین صورت ممکن می‌باشد که در میزان فروش آن بسیار موثر است. غرفه های نمایشگاه مکانی برای یافتن فرصت های شغلی مناسب، ارتباط با صنعتگران و کسب اطلاعات تخصصی از مشاغل مختلف می‌باشند. هرچه طراحی غرفه نمایشگاه مناسب تر باشد تعداد بازدید ‌کنندگان و ایجاد ارتباط با دیگران بیشتر می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با عوامل مهم طراحی غرفه نمایشگاه آشنا کنیم. 

غرفه نمایشگاهی چیست؟ 

نمایشگاه به محل برپایی جشن برای عرضه کالا و بازاریابی گفته می‌شود. در غرفه های نمایشگاه خلاقیت و ابتکار‌های افراد و شرکت ها معرفی می‌شود و افراد با ارائه نوآوری هایشان یک بازار رقابتی مناسب و سالم برای فروش خدمات و کالاهای خود ایجاد می‌کنند. با حضور در غرفه های نمایشگاه می‌توان زمینه ارتباط با دیگران را بیشتر و مشتریان جدید پیدا کرد. در غرفه های نمایشگاه هرکس در تلاش است تا بهترین کالا و خدمات خود را عرضه دهد که طراحی غرفه نمایشگاه عامل بسیار مهم در این کار می‌ باشد و یکی از فاکتور های موفقیت در نمایشگاه است. با طراحی غرفه نمایشگاه بطور مناسب می‌توان به شکل بهتری اهداف و نیاز های شرکت را نمایش داد. بنابراین باید به غرفه سازی و غرفه آرایی در نمایشگاه توجه ویژه ای داشت.

غرفه نمایشگاهی

تاثیر طراحی غرفه نمایشگاه در بازاریابی

غرفه نمایشگاه همانند یک ویترین برای فروش کالاها می‌باشد. طراحی غرفه نمایشگاه باید برای مشتری جذاب، زیبا و متناسب با اهداف شرکت باشد که این کار را طراح غرفه با خلاقیت های لازم انجام می‌دهد. برای غرفه آرایی باید وقت کافی گذاشت و برای آن یک برنامه ریزی مناسب کرد تا غرفه نمایشگر مناسبی از شرکت و خدمات شما باشد و به خوبی در ذهن مخاطب ثبت شود. در طراحی غرفه های نمایشگاه باید احساس مسئولیت کرد و غرفه را فقط مکانی برای انبار کردن کالا ها و فروش آنها ندانست، بلکه باید طراحی غرفه به گونه ای باشد که اهداف را خوبی مشخص کند تا باعث موفقیت شود بنابراین باید قبل ار حضور در غرفه، هدف خود را از حضور در آن مشخص کنید. اگر توسط یک طراح خلاق بتوانید طراحی غرفه نمایشگاه را به گونه ای انجام دهید که نام شرکت و برند تجاری خود را در ذهن مخاطب ثبت کنید یعنی در بازار بزرگ رقابت پیروز شده اید.

غرفه نمایشگاهی

آیتم های مهم طراحی غرفه نمایشگاه

در طراحی غرفه نمایشگاه آیتم های زیادی تاثیر گذار است تا کار به خوبی نمایش داده شود که این آیتم ها شامل موارد زیر است:
به کار بردن خلاقیت لازم و کافی 
نمایش دهنده ی بینش فرهنگی و سلیقه و دانش فرد باشد
گذاشتن زمان کافی برای طراحی
آشنایی با طرح های روز دنیا و تکنیک های جدید 
داشتن اطلاعات کافی و به روز
جذب کننده ی مشتری در نگاه اول 
مناسب با نیاز های مشتری 
مشخص بودن جزئیات بطور کامل
استفاده کردن از محصولات با کیفیت
ساده بودن غرفه و دوری از شلوغی و هیاهو
استفاده از تصاویر مناسب و مرتبط 
استفاده از نورپردازی و رنگ های مناسب
طراحی آن به صورتی باشد که جمع آوری آن کار راحتی باشد.
چگونگی بازاریابی در نمایشگاه در هنگام برپایی
برای بازاریابی غرفه های نمایشگاه سعی کنید چند ساعت قبل از شروع کار در محیط آماده شوید تا اگر کاری را فراموش کرده اید، سر فرصت انجام دهید. برای جلب مشتری هدایای تبلیغاتی در نظر بگیرید و آن را در حین کار به همراه تراکت و بروشور ها پخش کنید و با این کار فرصت مناسبی برای گفت و گو با افراد برای معرفی کار های خود پیدا کنید. 
در حین کار سعی کنید به غرفه های دیگر نیز سر بزنید و با روش های بازاریابی آنها آشنا شوید تا بتوانید پروژه خود را به صورت بهتری پیش ببرید. گفت و گو و ارتباط با فروشندگان دیگر نیز سرنخ های خوبی برای بازاریابی به شما می‌دهد و توسط ارتباط با فروشندگان دیگر شاید بتوانید مشتریان بیشتری پیدا کنید و در کار خود موفق تر باشید.

غرفه نمایشگاهی

سایر مقالات
استاندارد های مهم در غرفه سازی نمایشگاهی
استاندارد های مهم در غرفه سازی نمایشگاهی
برای غرفه سازی نمایشگاهی باید اصول و قوانین به طور دقیق رعایت شود. اصول غرفه سازی نمایشگاهی به رنگ آمیزی فضا و رعایت هارمونی بسیار اهمیت می دهد.
ادامه مطلب
4 اشتباه بزرگ در غرفه سازی نمایشگاهی
4 اشتباه بزرگ در غرفه سازی نمایشگاهی
اشتباهات غرفه سازی نمایشگاهی می توانند مشکلات زیادی را به وجود آورند. در اغلب نمایشگاه ها، می توان به وضوح تعدادی از اشتباهات غرفه سازی نمایشگاهی را دید.
ادامه مطلب
دکوراسیون منزل خوب چه ویژگی هایی دارد؟
دکوراسیون منزل خوب چه ویژگی هایی دارد؟
 قطعا یک طراحی خلاقانه و هدفمند برای دکوراسیون داخلی منزل می تواند تاثیر به سزایی بر کنترل و هدایت هنجارهای عصبی اشخاص بر عهده داشته باشد. قطعا دکوراسیون داخلی در طی سال های مختلف دچار تغییرات و تحولات شده است.
ادامه مطلب
با غرفه سازی نمایشگاهی بیشتر آشنا شوید
با غرفه سازی نمایشگاهی بیشتر آشنا شوید
غرفه سازی نمایشگاه بر اساس نیاز مشتری ها ساخته می شود که در ابتدا با نرم افزارهای سه بعدی نمونه ای از کار برای غرفه داران ارائه می دهند و در صورت مورد قبول بودن قیمت غرفه نمایشگاهی شروع به ساخت آن با تجهیزات و مصالح مورد نیاز می کنند
ادامه مطلب