مراحل ساخت و طراحی غرفه نمایشگاهی چگونه است

ناشر : غرفه سازی رایکاسازان
تاریخ : 1397/09/26

نمایشگاه ها بهترین فرصت برای نمایش یک برند و تبلیغات یک محصول هستند. طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی باید به گونه ای انجام گیرند که موجب جلب توجه زیادی شوند. برای مثال در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی باید از مواد اولیه مناسب و با کیفیت استفاده کرد. غرفه سازی بهینه و غرفه سازی ارزان دو مقوله مهم برای حضور در انواع نمایشگاه ها محسوب می گردد.

طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی جذاب

همانطور که همه ما می دانیم رنگ های شاد و روشن مهمترین عامل در جلب توجه افراد به شمار می روند. استفاده از چند رنگ روشن که هارمونی زیبایی را با یکدیگر تشکیل دهند، می تواند به جذب بیش از پیش مخاطبان کمک کند. طراحان حرفه ای غرفه های نمایشگاهی بر این باورند که اصول غرفه سازی بر پایه جذب مخاطب بنا شده است و روش های غرفه سازی نمایشگاهی باید بر اساس رنگ ها ایجاد گردند. پس باید در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی، از رنگ های شاد و خاص استفاده نمود.

غرفه نمایشگاهی

طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی منحصر به فرد

هیچ گاه طرح یک غرفه را کپی نکنید و یا غرفه قبلی خود را در نمایشگاهی جدید بر پا نسازید. خلاقیت می تواند به طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی خاصی منجر گردد که نظیر آن را تاکنون کسی ندیده باشد. انسان از تکرار و شباهت مکرر بیزار است. افراد اغلب به سمت چیزهایی با طراحی جدید جذب می شوند. پس با طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی خاص می توانید تعداد بازدید کنندگان بی شماری را داشته باشید. به کار بردن عناصری که کمتر در غرفه سازی به کار می روند، می تواند غرفه شما را در کل نمایشگاه مشهور کند. برای مثال غرفه های مربوط به کالای زیست محیطی می توانند از یک تم طبیعی در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی خود استفاده کنند.

غرفه نمایشگاهی

طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی زیبا

انسان ها همواره به زیبایی علاقه دارند و با دیدن زیبایی، انرژی زیادی می گیرند. با توجه به این نکته، آیا یک غرفه زیبا برای افراد جذاب نخواهد بود؟ پاسخ به این سوال کاملا واضح و روشن است. حال باید با مواردی که به زیبایی غرفه می افزایند، آشنا شویم. گل یکی از مواردی است که تمام افراد به آن علاقه دارند. قرار دادن چند شاخه گل و یا یک گلدان پر از گل در فضای غرفه، می تواند علاوه بر بوی خوش، جلوه ای زیبا نیز به محیط ببخشد. آب یکی دیگر از عوامل مورد علاقه انسان به شمار می رود. قرار دادن یک آکواریوم کوچک در گوشه ای از غرفه و یا نصب تصویر یک دریا و ساحل زیبای آن می تواند جو آرامش بخشی را به غرفه شما ببخشد. بازدید کنندگان نمایشگاه قطعا با دیدن موارد طبیعی به کار رفته در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی شما، برای آشنایی بیشتر با محصولات مورد عرضه در غرفه و دیدن بهتر، به درون غرفه مراجعه خواهند کرد.

غرفه نمایشگاهی

قیمت غرفه سازی، مهمترین مقوله در طراحی غرفه ها

رعایت تمام اصول ذکر شده در گرو میزان هزینه ای است که برای طراحی غرفه در نظر گرفته اید. برخی از غرفه داران داشتن یک غرفه زیبا و منحصر به فرد را بر هزینه زیاد آن ترجیح می دهند. اما می توان با مبلغ کمتر نیز غرفه زیبایی داشت. همانطور که قبلا گفته شد، شما می توانید با استفاده از ایده های خلاقانه و لوازم ساده، محیطی زیبا و خاص را طراحی کرد.

برای مثال می توان به جای استفاده از مصالح اولیه یک بار مصرف، از مصالحی استفاده کرد که قابلیت استفاده مکرر داشته باشند. موادی که قابل اتصال و جدا شدن باشند و بتوان از آنها در طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی متعددی استفاده کرد. شاید هزینه این مصالح برای اولین بار زیاد به نظر برسد، اما با خرید آنها دیگر نیازی به صرف هزینه برای غرفه سازی نمایشگاه های بعدی نخواهد بود.

سایر مقالات
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل( HOFEX )
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل( HOFEX )

نمایشگاه مکانی مهم برای عرضه و معرفی خدمات شرکت‌ها و سازمان‌ها است. در میان نمایشگاه‌هایی که در تهران برگزار می‌شود، نمایشگاه هافکس (HOFEX) یا نمایشگاه مبلمان منزل تهران از مهم‌‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه‌ها در صنعت مبلمان در کشور است.

ادامه مطلب
اهمیت دکوراسیون نمایشگاهی استاندارد در جذب مشتری
اهمیت دکوراسیون نمایشگاهی استاندارد در جذب مشتری
آیا می دانید اهمیت دکوراسیون نمایشگاهی در جذب مشتری بسیار زیاد است؟ هر ساله در شهرهای مختلف یک سری نمایشگاه برگزار می شود که حجم زیادی از مشتریان را به سمت خود می کشاند به این ترتیب وجود یک دکوراسیون نمایشگاهی مدرن و شیک سبب می شود که حس مثبتی در مشتریان ایجاد شود اعتبار به خرید افزایش یابد.
ادامه مطلب
آشنایی با اهمیت غرفه آرایی نمایشگاهی
آشنایی با اهمیت غرفه آرایی نمایشگاهی
غرفه آرایی نمایشگاهی یکی از مهم ترین عوامل بر جذب بازدید کننده می باشد که در ادامه درباره فاکتورهای موثر در غرفه آرایی نمایشگاهی خوب بیشتر خواهیم گفت.
ادامه مطلب
بهترین روش غرفه سازی نمایشگاهی
بهترین روش غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی در این عصر مورد توجه بسیاری از شرکت های بازرگانی و تجاری قرار گرفته است.و از این طریق توانسته اند در تبلیغ محصولات و کالاهای خود موفق شوند. غرفه سازی نمایشگاهی با امکانات و طراحی خاص خود دارای قیمت های متفاوتی می باشد.


ادامه مطلب