تجهیزات نمایشگاهی مورد نیاز در غرفه نمایشگاهی چیست

ناشر : غرفه سازی رایکاسازان
تاریخ : 1397/10/15

سالانه نمايشگاههاي متنوعي در شهر هاي مختلف با عناوين متفاوت از جمله،نمايشگاه گل و گياه،سوغات شهرهاي مختلف،ابزار آلات صنعتي و .... برگزار مي شود. بنابراين مسئولان هر غرفه نمایشگاهی در جهت اينكه جذب مشتري را به حداكثر برسانند بايد نهايت سعي و تلاش خود را در جهت استفاده بهينه از تجهيزات نمايشگاهي در غرفه نمايشگاهي براي جلب مشتری بکند. بطور کلی غرفه باید دارای ویژگی های 1)جذابیت لازم 2)هماهنگ با نوع کالاهای نمایشی 3) وضعیت مکانی مناسب 4)قابل درک بودن پیام طراح برای بیننده 5)طرحی مناسب با کالاهای قابل ارائه باشد. چنانچه قصد ایجاد غرفه دارید با مطالعه مقاله ذیل از راهنمایی های لازم و کافی برخوردار شوید. یک غرفه کامل و بی نقص دایر کنید.

غرفه نمایشگاهی

مقدمات ايجاد غرفه نمايشگاهي

همانطور كه در بالا ذكر شده سالانه نمايشگاههاي مختلف در نقاط مختلف برگزار مي گردد، غرفه داران چندين روز يا هفته ملزم به اماده سازي غرفه نمايشگاهي با استفاده از تجهيزات نمايشگاهي هستند، بنابراين با يك برنامه ريزي اساسي، نخست با توجه به عنوان غرفه نمايشگاهي وسعت مكان را تعيين مي كنند، سپس با آماده سازي غرفه نمايشگاهي با تجهيزات نمايشگاهي مدرن اقدام به آماده سازي غرفه نمايشگاهي براي چيدمان اعضا اصلي نمايشگاه، خواه گل و گياه يا ابزار آلات صنعتي و .... مي كنند.

در مواردي هم كه قرار است غرفه نمايشگاه در كشور ديگري برگزار شود، غرفه داران بايد مقدمات سفر را فراهم و قبل از آن نسبت به گرفتن ويزا اقدام نمايند. چنانچه فضای کافی در اختیار داشته باشید بهتر است قسمتی را برای پذیرایی از مهمانهای خاص و انعقاد قرارداد اختصاص دهید.وجود  قسمتی  جهت ارائه مشاوره در خصوص وسایل موجود در غرفه نمایشگاهی و همچنین پاسخ به سوالات  مراجعه کنندگان،ذهن مخاطبین را از سردرگمی و گمراهی خارج و آنان را در انتخاب و خرید محصولات غرفه نمایشگاهی مصمم تر می کند.

غرفه نمایشگاهی

استند های خلاقانه برای ایجاد غرفه نمایشگاهی

در ایجاد غرفه های نمایشگاهی چنانچه حجم فضای اختصاص داده شده کم باشد. استفاده از استندهای خلاقانه دیواری، بهترین گزینه برای استفاده بهینه از فضای کم غرفه نمایشگاهی می باشد. بدین ترتیب استندهای دیواری نصب شده شرایط  را برای استفاده بهینه از فضای کم، مناسب و از سردرگمی مراجعه کنندگان به غرفه نمایشگاهی در مواجه به حجم انبوهی از وسایل جلوگیری می کند. استفاده از فضاهای باز و بسته در غرفه نمایشگاهی،حس کنجکاوی مراجعه کنندگان را تحریک می کند. همچنین  طراحی یک ورودی خاص اشتیاق مراجعه کنندگان را دو چندان می کند.

استفاده از هارمونی رنگ ها در ایجاد غرفه نمایشگاهی

در غرفه سازی نمایشگاهی توجه به هارمونی رنگ ها، یکی از اساسی ترین نکات است. بدین ترتیب حتما توجه داشته باشید که رنگ های گرم و سرد در کنار یکدیگر با اندازه مشخص، فضای غرفه نمایشگاهی را از حالت کسل کننده خارج می کنند. علاوه بر هارمونی رنگ ها در غرفه نمایشگاهی، نورپردازی نیز حائز اهمیت است. جالب است بدانید نورپردازی ملایم در داخل، فضای داخل غرفه نمایشگاهی را از فضای شلوغ بیرون مجزا می کند. در نورپردازی با توجه به تاثیر نور های گوناگون، باید تاثیرات روحی و روانی را نیز مد نظر داشت. توجه داشته باشید که نور پردازی بسیار شدید، ذهن مخاطبین را به چیرگی دعوت و خسته کننده خواهد بود.

باید نورپردازی بگونه ای باشد که مخاطب بتواند از زوایا مختلف  کالا و دستگاه مورد نظر را به طور مطلوب مشاهده نماید.استفاده مناسب از وسایل دیداری و شنیداری علاوه بر بالا بردن کیفیت غرفه نمایشگاهی اطلاعات جامع و مناسبی در اختیار مراجعه کنندگان قرار میدهد و نیز مذاکرات طولانی و بیان کلیه مسایل را به حداقل میرساند.پخش فیلم برای دستگاه هایی با حجم بالا که امکان حضور آنها در نمایشگاه فراهم نیست کارساز خواهد بود.

غرفه نمایشگاهی

بهداشت در غرفه نمايشگاهي

بعد از آماده سازي غرفه نمايشگاهي و افتتاح نمايشگاه، با سيلي عظيمي از جمعيت در غرفه نمايشگاهي مواجه خواهيم شد، بنابراين در يك بازه زماني بسيار كوتاه حجم انبوهي از زباله، در يك منطقه بسيار كوچك جمع خواهد شد. بنابراين غرفه داران حتما بايد در جهت حفظ محيط زيست تلاش كنند. حتما از قبل تدابير لازم براي توليد كمتر زباله انديشیده باشند، همه ما مي دانيم هرچه ميزان زباله توليدي بيشتر باشد، هزينه دفع زباله ها بيشتر خواهد بود. بنابراين باید غرفه نمايشگاهي حتما مجهز به مكانهايي براي دفع زباله ها باشد.

سایر مقالات
استاندارد های فضاهای نمایشگاهی
استاندارد های فضاهای نمایشگاهی
هدف از تدوین استاندارد جهت فضاهای نمایشگاهی تعیین اصول و مقررات مربوط به خدمات نمایشگاهی شامل ساختار، مقررات ایمنی و بهداشتی نمایشگاه می باشد 
ادامه مطلب
طراحی و دکوراسیون غرفه ی نمایشگاهی
طراحی و دکوراسیون غرفه ی نمایشگاهی
دکوراسیون نمایشگاهی با ایجاد محیطی مناسب و فضای مطلوب نمایانگر محیط اداری و شغل شما خواهد بود. طراحی و دکوراسیون داخلی برای هر محیطی لازم و ضروری است و سبب ایجاد زیبایی، نظم و فضایی مطلوب برای کسب و کار شما خواهد شد.
ادامه مطلب
نقد و بررسی غرفه سازی در نمایشگاه کتاب تهران
نقد و بررسی غرفه سازی در نمایشگاه کتاب تهران
غرفه سازی یکی از کارهای زیربنایی است که هر برند و کسب و کاری برای نمایش محصولات و خدمات خود در نمایشگاه باید انجام دهد. غرفه محلی برای نشان دادن توانمندی ها و دستاوردهای یک کسب و کار است که استفاده بهینه از پتانسیل های آن می تواند فرصت های جدیدی را پیش روی تجارت افراد بگذارد.
ادامه مطلب
هر آنچه در مورد غرفه های نمایشگاهی باید بدانیم
هر آنچه در مورد غرفه های نمایشگاهی باید بدانیم
در این مقاله اطلاعات لازم در خصوص غرفه نمایشگاهی و تاثیر طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی در جذب مشتری و مخاطب مورد بررسی قرار گرفته است .
ادامه مطلب