قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی بر چه اساسی تعیین می شود ؟

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1396/11/30

بسیاری از صاحبان کسب و کار شرکت در یک رویداد نمایشگاهی و طراحی غرفه نمایشگاهی موردنظر خود را بسیار پرهزینه می دانند.امادر حقیقت این تصور درستی نیست.شرکت در یک رویداد نمایشگاهی باید به عنوان یک سرمایه گذاری و بازاریابی برای کسب و کار در نظر گرفته شود. در بخش های زیر، ما به این سوال پاسخ خواهیم داد:

 قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی بر چه اساسی تعیین می شود ؟ 

هزینه های مرتبط با نوع کسب و کارتان که شما به سادگی نمی توانید از آنها اجتناب کنید. این که آیا شما در یک رویداد بزرگ یا کوچک شرکت می کنید، رقبا با چه میزانی از قدرت در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند. همچنین تصمیم اصلی و اولیه برای فضای درخواستی و متناسب با کسب و کار شماست که تقریبا در حدود 40 تا 50 درصد از بودجه شما را به خود اختصاص می دهد.
پیش از برآورد هزینه های ساخت غرفه  نمایشگاهی ابتدا باید مراحل ساخت یک غرفه نمایشگاهی را در نظر گرفت. این مراحل شامل اجاره فضای مورد نظر از شرکت برگزارکننده نمایشگاه، عقد قرارداد با شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی و پس از آن مراحلی که توسط شرکت پیمانکار غرفه سازی صورت می گیرد که شامل سفارش غرفه، آشنایی با مراحل مختلف غرفه سازی، طراحی غرفه و ارائه طرح غرفه متناسب با اهداف شرکت، آشنایی و انتخاب متریال مصرفی غرفه،  نوآوری در در طراحی غرفه، ساخت غرفه، غرفه آرایی و اجرای غرفه، پشتیبانی از غرفه و جمع آوری غرفه پس از اتمام  نمایشگاه خواهد بود.
یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید در هنگام سفارش غرفه نمایشگاهی مد نظر قرار دهید این نکته است که بودجه خود را به شرکت طراح غرفه نمایشگاهی خود اعلام نمایید تا از همان ابتدا شرکت مجری، طرحهای اولیه را بر اساس متراژ و سپس بودجه شما ارائه نماید. این نکته بسیار مهم است که هزینه هر متر ساخت غرفه نمایشگاهی با استفاده از یک نوع متریال استاندارد در متراژهای بالاتر برای مثال بیش از 50 متر کاهش می یابد در صورتیکه اگر شما همان متریال را در متراژهای کمتر از 50 متر درخواست کنید باید هزینه بیشتری برای هر متر مربع ساخت و طراحی پرداخت نمایید. یعنی قیمت و متراژ رابطه عکسی با یکدیگر دارند و هم چنین  تمام مراحلی که در یک غرفه نمایشگاهی اهم از نجاری، برقکاری و نقاشی صورت می‌گیرد در ساخت یک غرفه نمایشگاهی کوچک و بزرگ برابرهستند.
اعلام بودجه در همان ابتدای کار به شرکت طراح و سازنده غرفه نمایشگاهی می تواند بسیار موثر باشد. با این روش طراحی مطابق با بودجه و متناسب با کسب و کار شما را ارائه می گردد. میزان استفاده از متریال در غرفه نمایشگاهی، نوع متریال مورد استفاده و نحوه استفاده از آن هر کدام می تواند به صورت جداگانه عاملی برای تغییر قیمت های اساسی و قابل توجه در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی شما باشد. به همین دلیل است که بهتر است قبل از طراحی بودجه در نظر گرفته شود و طبق بودجه شما طرح غرفه نمایشگاهی منحصر به کسب و کار شما ارائه گردد.
در ساخت غرفه های نمایشگاهی می تواناز متریال های مختلفی نظیر نئوپان ،ام دی اف و انواع های گلس ها استفاده کرد که البته استفاده از هرکدام از این متریال ها می تواند در قیمت تاثیر گذار باشد.البته تمامی موارد گفته شده اگر تحت یک طرح بسیار نوآورانه و خلاقانه قرار گیرد می تواند با توجه به بودجه تعیین شده بسیار تاثیرگذار باشد و تمامی بازدیدکنندگان را به خود جلب کند، پس در نتیجه طراحی مناسب یک غرفه بیشترین سهم را در میزان اثربخشی یک غرفه دربرخواهد داشت.
با توجه به موارد فوق انتخاب هوشمندانه یک شرکت طراح و سازنده غرفه نمایشگاهی برای ساخت غرفه شما بسیار مهم و کلیدی است.شرکتی که بتواند با توجه به بودجه شما و با استفاده از تجارب خود، کسب و کار شما را با نمایی بسیار موثر و جذاب به بازدیدکنندگان معرفی کند و موجب شود که شما در مسیر موفقیت خود پیش روید و شرکت دریک رویداد نمایشگاهی بتواند بیشترین مقدار اثربخشی و کارآیی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد.

سایر مقالات
اهمیت دکوراسیون نمایشگاهی استاندارد در جذب مشتری
اهمیت دکوراسیون نمایشگاهی استاندارد در جذب مشتری
آیا می دانید اهمیت دکوراسیون نمایشگاهی در جذب مشتری بسیار زیاد است؟ هر ساله در شهرهای مختلف یک سری نمایشگاه برگزار می شود که حجم زیادی از مشتریان را به سمت خود می کشاند به این ترتیب وجود یک دکوراسیون نمایشگاهی مدرن و شیک سبب می شود که حس مثبتی در مشتریان ایجاد شود اعتبار به خرید افزایش یابد.
ادامه مطلب
قوانین و ضوابط غرفه سازی نمایشگاهی
قوانین و ضوابط غرفه سازی نمایشگاهی
نمایشگاه های مختلف می توانند فرصت بروز و شناخته شدن برای کسب و کارهای گوناگون را فراهم کنند. هر تجارت و یا کسب و کار برای شرکت در یک نمایشگاه نیازمند یک سری پیش نیاز است که باید پیش از کار آماده شود. یکی از آیتم هایی که هر برند و یا کسب و کار برای شرکت در نمایشگاه های مختلف به آن نیازمند است، غرفه نمایشگاهی است.
ادامه مطلب
مراحل اجاره غرفه نمایشگاهی
مراحل اجاره غرفه نمایشگاهی
غرفه‌های نمایشگاهی از مهم‌ترین مؤلفه‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هستند. غرفه‌های نمایشگاهی به دلیل اهمیت بالایی که در جذب و متقاعد کردن مخاطبان و بهبود کسب و کارهای مختلف دارند، همواره مورد توجه برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها و سایر افراد دست اندرکار در زمینه‌های مرتبط هستند.
ادامه مطلب
طراحی های مختلف دکوراسیون نمایشگاهی
طراحی های مختلف دکوراسیون نمایشگاهی

یکی از صنعت های به روز و مدرن امروزی، طراحی داخلی غرفه ها و مراکز تجاری است. دکوراسیون نمایشگاهی خوب به شرایط جذاب غرفه کمک می کند و متناسب با شرایط محصولات گوناگون طراحی می شود. تناسب رنگ پس زمینه و دکور و انتخاب پوشش های مناسب برای کف و دیوار باعث جلب نظر مشتری می شود. استفاده از ایده های خلاقانه به جذابیت هر چه بیشتر غرفه کمک می کند. در این مقاله نکاتی راجع به دکوراسیون نمایشگاهی بیان می کنیم.


ادامه مطلب