عوامل موثر در تعیین قیمت دکوراسیون فروشگاهی

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/05/02

زمانی که برای طراحی دکور فروشگاه خود اقدام می کنید یکی از مهمترین مسائل مشخص کردن قیمت دکوراسیون فروشگاهی است. هزینه ای که شما می خواهید برای طراحی و ساخت دکوراسیون پرداخت کنید چقدر است؟ برآورد نهایی قیمت دکوراسیون فروشگاهی شما براساس این مسئله مشخص می گردد.

تعیین قیمت دکوراسیون فروشگاهی

یکی از مسائل مهم در جلب توجه مشتریان به سمت فروشگاه شما دکور فروشگاه و نحوۀ چیدمان کالا است. با یک دکوراسیون خوب و زیبا شما می توانید افراد با سلیقه را جذب مغازه خود کنید؛ اما برای درست کردن دکوراسیون مناسب باید هزینه ها را در نظر گرفت. قیمت دکوراسیون فروشگاهی ساده و کوچک با قیمت دکوراسیون فروشگاهی بزرگ و مجلل متفاوت است. دکوراسیون فروشگاه شما باید براساس نوع کالایی که در آن فروخته می شود طراحی شود. تناسب دکوراسیون با فروشگاه از عوامل مهم سود آوری و جذب مشتری می باشد.

مراحل دکوراسیون فروشگاهی

 نکات مهم درباره طراحی داخلی مغازه

طرح های مختلفی که برای یک دکور انتخاب می شوند با هم متفاوتند. هر فروشگاهی شرایط خاص خود را دارد. موقعیت مکانی ویژه ای دارد؛ بنابراین در تغییر دادن فروشگاه باید به صورت دقیق و هدفمند اقدام کنیم. قیمت دکوراسیون فروشگاهی تنها یکی از مواردی است که باید به آن اهمیت بدهید. آنچه را که از یک طرح می خواهید با طراح خود بیان کنید و اگر درباره قیمت دکوراسیون فروشگاهی خود و هزینه ها محدودیت دارید حتما به طراحتان بیان کنید. به این ترتیب طراح می تواند با توجه به نیاز شما و محدوده قیمت دکوراسیون فروشگاهی که برایتان مناسب است دکور مناسب را طراحی کند.

بیاد داشته باشید هرکسی نمی تواند یک فروشگاه را طراحی کند. طراحی فروشگاه نیازمند تجربه و تخصص کاری است. اینکه طراح بداند ویترین فروشگاه چه ویژگیهایی باید داشته باشد. مواردی مانند در دسترس بودن ویترین و نظافت راحت از جمله مواردی است که یک طراح در طراحی خود برای دکوراسیون فروشگاه شما باید در نظر داشته باشد.

دکوراسیون فروشگاهی 

کسب اطلاع از قیمت دکوراسیون فروشگاه

برای اینکه مشخص کنید قیمت دکوراسیون فروشگاهی که میخواهید طراحی کنید چقدر است باید به نکاتی توجه کنید. اگر می خواهید یک دکور مناسب برای بیزینس خود پیدا کنید لازم است که کمی جستجو و تحقیق کنید. شما می توانید به سراغ دکوراتورهای حرفه ای بروید و با آنها صحبت کنید یا خیلی ساده در میان فروشگاههای مختلف بگردید و دکوراسیون نزدیک به سلیقه خود را پیدا کنید. قیمت دکوراسیون فروشگاهی که طراحی می کنید بسته به مواد مصرفی و نوع طرح متفاوت خواهد بود.

دکوراسیون فروشگاه تجهیزات ایمنی

مراحل انجام کار

 

 برآورد کردن هزینه

برای اینکه تصور نزدیکی از هزینه ها داشته باشید شرایط مغازه ای که می خواهید دکور آن را تغییر دهید در نظر بگیرید. قیمت دکوراسیون فروشگاهی که طراحی می کنید بسته به نیاز این مکان به تغییرات متفاوت است. به عنوان مثال اگر فروشگاه نیاز به تغییر سقف، کف، دیوار و نورپردازی داشته باشد هرکدام از این موارد هزینه های خود را خواهند داشت.

لازم است که طرح مناسبی برای دکوراسیون داشته باشید. سپس با استفاده از این طرح می توانید اطلاعات حدودی درباره قیمت دکوراسیون فروشگاهی که می خواهید به دست بیاورید. به طور معمول طراحی توسط طراحان حرفه ای و دکوراتورها انجام می شود و هزینۀ آن نیز بسته به کیفیت و سابقه طراح می تواند بین پانصد هزارتومان تا دو میلیون تومان باشد.

 

کف پوش

 کف پوش ها از اهمیت ویژه ای در طراحی برخوردارند؛ اما هزینه ای که برای کف پوش پرداخت می کنید بسته به جنس و ماده مورد استفاده متفاوت می باشد. شما باید هزینه هایی مانند مواد مورد استفاده، حمل و نقل و نصب و ... را در نظر بگیرید. هزینه های کف پوش تنها بخش کوچکی از قیمت دکوراسیون فروشگاهی است که باید تغییر دهید. برای کف می توانید از سرامیک استفاده کنید؛ اما انواع مختلفی از سرامیک وجود دارد که قیمت آنها از متری 15 هزار تومان تا متری 250 هزار تومان متفاوت است. همچنین شما نیاز به مصالح و کارگر نیز دارید که هزینه های متفاوتی را پیش روی شما قرار می دهد.

کف پوش دکوراسیون فروشگاهی

تغییر سقف ها 

برخلاف آنچه بسیاری گمان می برند، سقف ها نقش مهمی در دکوراسیون دارند. برای تایین قیمت دکوراسیون فروشگاهی لازم است مشخص کنید که چه نوع سقفی را برای کار در نظر دارید. استفاده از کناف می تواند انتخاب خوبی باشد. هزینه کناف خیلی بالا نیست و به دلیل طرح های مختلف، انتخاب های متفاوتی را پیش روی شما قرار می دهد. انواع مختلفی از کناف وجود دارد که شما باید هزینه مواد و نصب را پرداخت کنید.

نورپردازی مناسب

از دیگر مواردی که در هزینه ها و قیمت دکوراسیون فروشگاهی که می خواهید طراحی کنید موثر است هزینه های نورپردازی است. نورپردازی یک فروشگاه بسته به نوع کالایی که عرضه می کند و همچنین نوع دکور متفاوت است. اینکه شما از چه نوع تجهیزاتی برای نورپردازی فروشگاهتان استفاده کنید نیز در میزان این قیمت اثرگذار است. برای یک فروشگاه نه چندان کوچک، هزینه های نورپردازی می تواند بین دو و نیم تا سه میلیون تومان باشد. 

نورپردازی در دکوراسیون فروشگاهی

چوب و ام دی اف

بخش دیگری از هزینه هایی که قیمت دکوراسیون فروشگاهی را تعیین می کند بخش چوبی آن است. در حقیقت این قسمت پرهزینه ترین بخش طراحی یک فروشگاه است. ام دی اف ها انواع مختلفی دارند که هرکدام ویژگی های خاص خود را نیز دارند. هزینه های ورقه های ام دی اف، حمل و نقل بار و انبار، کارگاه برش ام دی اف، حمل و مونتاژ و نصب همه و همه در کنار هم می تواند بسیار زیاد باشد.

سایر هزینه ها

 سایر هزینه هایی که در قیمت دکوراسیون فروشگاهی موثرند مواردی مانند هزینه برق، شیشه، آینه، دوربین مدار بسته، کولر و ... می باشند.

امیدواریم که این مقاله اطلاعات کافی در زمینه هزینه های طراحی فروشگاه به شما ارائه کرده باشد.

 

سایر مقالات
تاثیر غرفه نمایشگاهی در برندینگ
تاثیر غرفه نمایشگاهی در برندینگ
تاثیر غرفه نمایشگاهی در برندینگ بسیار مهم و همواره مثبت می باشد در اینجا به نکات مهمی در مورد تاثیر غرفه نمایشگاهی در برندینگ اشاره شده است.
ادامه مطلب
غرفه نمایشگاهی جزیره ای و کاربرد آن
غرفه نمایشگاهی جزیره ای و کاربرد آن
هنگامی که شما قصد دارید در یک نمایشگاه شرکت کنید،گزینه های زیادی برای نحوه شرکت در نمایشگاه و جایگزینی غرفه مورد نظر شما وجود دارد،غرفه های فضای باز،غرفه های مدولار،غرفه های سفارشی در قسمت ورودی های درب های سالن های نمایشگاهی و البته غرفه هایی که در وسط سالن ها به عنوان جزیزه واگذار می شوند
ادامه مطلب
ساخت فوری غرفه نمایشگاهی چگونه انجام می گردد
ساخت فوری غرفه نمایشگاهی چگونه انجام می گردد
ساخت فوری غرفه نمایشگاهی معمولاً در طی مراحل مختلفی انجام می گیرد. طراحی غرفه از مراحل اساسی و مهم در ساخت فوری غرفه نمایشگاهی به حساب می آید.
ادامه مطلب
اصول پایه ای غرفه سازی و طراحی غرفه
اصول پایه ای غرفه سازی و طراحی غرفه
غرفه سازی و طراحی غرفه از مهمترین گام ها برای داشتن برگزاری یک نمایشگاه می باشد. در غرفه سازی و طراحی غرفه بایستی از یک سری اصول پایه ای پیروی کنید.
ادامه مطلب