دکوراسیون فروشگاهی و تأثیر آن در میزان فروش

ناشر : غرفه سازی رایکا سازان
تاریخ : 1397/06/31

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش درآمد و فروش محصولات فروشگاه شما بگذارد، طراحی یک دکوراسیون فروشگاهی زیبا برای فروشگاهتان است. طراحی دکوراسیون فروشگاهی یک هنر بسیار کاربردی است که تعداد بسیار کمی از افراد می توانند این کار را به صورت کامل و بدون نقص انجام دهند.

طراحی دکوراسیون فروشگاهی

قبل از این‌که بخواهیم به تأثیر دکوراسیون فروشگاهی بر میزان فروش بپردازیم، بهتر است درباره ی طراحی دکوراسیون فروشگاهی صحبت کنیم. طراحی دکوراسیون فروشگاهی در واقع یک هنر است که تلفیقی از دو علم به شمار می‌آید، این هنر را می‌توان تلفیقی از علم معماری و علم روانشناسی دانست. در واقع طراحی دکوراسیون فروشگاهی هنری است که در آن سعی می‌شود تا با استفاده از روان‌شناسی مشتریان، معماری و چیدمان خاصی را بر روی محیط فروشگاه پیاده کند. حتماً تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که وارد یک فروشگاه شوید و از آرامشی که در آن جاری است، لذت ببرید و دفعات بعدی هم سعی کنید تمامی محصولات مورد نظر خود را از این فروشگاه خریداری کنید. دلیل این آرامش چیزی نیست جز یک طراحی خوب و مشتری پسند.

طراحی دکوراسیون فروشگاهی

نورپردازی، عامل اصلی جذب مشتری

یکی از نکاتی که توصیه می‌شود در طراحی دکوراسیون فروشگاهی مد نظر داشته باشید، نورپردازی مناسب برای فروشگاهتان می‌باشد. نورپردازی اولین عاملیست که مشتریان شما با آن درگیر خواهند بود. با داشتن یک نورپردازی مناسب می‌توانید مشتری را جذب فروشگاهتان کنید. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از نورپردازی مناسب در فروشگاه این است که مشتری می‌تواند تمامی محصولات شما را در بهترین حالت مشاهده کند و همین امر باعث افزایش فروش محصولات شما خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید که یک طراحی مناسب را با هدف افزایش فروش و درآمد در فروشگاهتان انجام دهید، حتماً باید به نورپردازی مناسب دقت کنید.

نورپردازی، عامل اصلی جذب مشتری در دکوراسیون فروشگاهی

روانشناسی مشتری ها در غرفه سازی نمایشگاهی

اگر می‌خواهید یک طراح برای طراحی دکوراسیون فروشگاه خود انتخاب کنید، حتماً شخصی را انتخاب کنید که بتواند به خوبی مشتریان شما را روانشناسی کند. معمولاً هر فروشگاهی دارای طیف خاصی از مشتریان می‌باشد و روانشناسی این مشتریان می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر طراحی مناسب دکوراسیون فروشگاه و در نتیجه افزایش میزان درآمد شما داشته باشد. اگر بتوانید به خوبی مشتریان خود را روانشناسی کنید، می‌توانید محصولات خود را به صورتی در درون فروشگاه قرار دهید که مشتری‌ها در آن فروشگاه احساس آرامش داشته باشند. هر گروه از مشتریان در شرایط خاصی احساس آرامش می‌کنند. به عنوان مثال در برخی از فروشگاه‌ها مشتریان نیاز دارند که فضای بیشتری در اختیار آن‌ها باشد تا بتوانند آزادانه حرکت کنند یا در برخی دیگر از فروشگاه‌ها مشتریان نیاز دارند که تمامی اجناس را به یک باره و در کنار یکدیگر مشاهده کنند. تشخیص این حالت مشتری‌ها بر عهده ی شخصی است که طراحی دکوراسیون فروشگاه شما را بر عهده گرفته است.

روانشناسی مشتری ها در غرفه سازی نمایشگاهی

در غرفه های نمایشگاهی چیدمان شلوغ بهتر است یا خلوت؟

در این قسمت قصد داریم دو مثال بزنیم تا با لزوم چیدمان با فضای بیشتر یا چیدمان به صورت شلوغ و درهم آشنا شوید. فرض کنید که شما دارای یک فروشگاه لوازم خانگی هستید، واضح است که در این فروشگاه مشتریان نیاز دارند که بتوانند در میان اجناس مختلف قدم بزنند و بتوانند هر محصول را لمس کنند و در قسمت‌های مختلفی از فروشگاه شما حضور پیدا کنند، برای طراحی یک دکوراسیون زیبای فروشگاهی برای این فروشگاه بهتر است که تا جای ممکن فضای کافی در اختیار مشتریان قرار گیرد و محصولات با فاصله از هم چیده شوند. حال فرض کنید که یک فروشگاه لوازم تزیینی و هنری کوچک را در اختیار دارید. معمولاً مشتریان این فروشگاه‌ها دوست دارند که بتوانند تمامی محصولات شما را در کنار یکدیگر مشاهده کنند تا بتوانند مطابق با سلیقه ی خود بهترین محصول را خریداری کنند. فرض کنید که فاصله زیادی بین دو محصول مشابه در فروشگاه شما وجود داشته باشد، در این صورت برخی از مشتریان این فروشگاه‌ها که دارای وسواس سلیقه‌ای هستند، ممکن است چندین مرتبه این فاصله را طی کنند که این کار باعث خستگی آن‌ها می‌شود. بنابراین در این فروشگاه‌ها چیدمان شلوغ بسیار مناسب‌تر می‌باشد.

چیدمان غرفه های نمایشگاهی شلوغ

نکاتی برای ورودی دکوراسیون فروشگاهی 

یکی از مهم‌ترین نقاطی که معمولاً از حساسیت زیادی در حین طراحی دکوراسیون فروشگاهی دارا می‌باشد، ورودی مغازه است. ورودی فروشگاه شما در واقع اصلی‌ترین موقعیت برای جذب مشتری می‌باشد و اگر در حین طراحی دکوراسیون فروشگاهی به این موقعیت توجه ویژه‌ای نداشته باشید، ممکن است مشتریان بسیار زیادی را از دست بدهید. ورودی فروشگاه شما دقیقاً نقطه‌ایست که مشتری از دنیای بیرون فاصله گرفته است و وارد دنیایی جدید که همان فروشگاه شما می‌باشد، شده است. بنابراین باید طرح ویژه‌ای را برای طراحی دکوراسیون فروشگاهی در این قسمت داشته باشید. سعی کنید تمامی نکاتی که در قسمت‌های قبلی درباره طراحی دکوراسیون فروشگاهی گفته شد را به بهترین نحو در این منطقه اجرا کنید. نورپردازی ویژه‌ای را برای این قسمت در نظر داشته باشید و بهترین محصولاتتان را در این قسمت قرار دهید تا مشتری کاملاً تحت تأثیر دکوراسیون فروشگاهی شما قرار بگیرد.

سایر مقالات
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه و ترفند های جذب مشتری
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه و ترفند های جذب مشتری
دکوراسیون فروشگاه یکی ازعوامل کلیدی و تاثیرگذار بر میزان فروش است. قطعا افرادی که هزینه ای را برای عرصه محصولات خود در نظر می گیرند، به دنبال راهکارهای اساسی برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود هستند. در طراحی دکوراسیون فروشگاه  باید به چندین اصل توجه شود که در ادامه به ان ها خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید. 
ادامه مطلب
توضیحاتی در مورد طراحی غرفه نمایشگاه
توضیحاتی در مورد طراحی غرفه نمایشگاه

شرکت‌های بسیاری با استفاده از غرفه نمایشگاهی محصولات و برند خود را در معرض بازدید عموم افراد قرار می‌دهند، زیرا این روش بسیار مؤثری در جذب مشتریان به‌سوی خود است. طراحی غرفه نمایشگاه اهمیت به سزایی در جذب بازدیدکنندگان و در نتیجه بالا رفتن درصد فروش محصولات دارد. به همین دلیل بایستی در طراحی غرفه نمایشگاه بسیار دقت کرد و با در نظر داشتن تمامی نکات طراحی و دکوراسیون ایده آلی را ارائه کرد.

ادامه مطلب
قیمت طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی
قیمت طراحی و اجرای غرفه‌های نمایشگاهی
ساخت غرفه‌های نمایشگاهی برای رونق کسب و کار اهمیت زیادی دارند. طراحی و اجرای این غرفه ها به صورت جداگانه محاسبه می شود. برای غرفه ها از تجهیزات متعددی استفاده می شود که از آن جمله می توان به میزهای کنفرانس، ست CIP، تجهیزات نورپردازی و تزئینات و تبلیغات اشاره کرد. این تجهیزات قیمت طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی را افزایش می دهند.
ادامه مطلب
در طراحی دکوراسیون اداری به چه اصولی دقت کنیم
در طراحی دکوراسیون اداری به چه اصولی دقت کنیم
طراحی دکوراسیون داخلی دامنه بسیار وسیعی دارد و با توجه به نیازها و سلایق کارفرمایان، انواع مختلفی را شامل می شود. برای طراحی دکوراسیون اداری باید به اصول مختلفی توجه شود.
ادامه مطلب