اهداف داشتن غرفه نمایشگاهی چیست

ناشر : غرفه سازی رایکاسازان
تاریخ : 1397/10/15

اهداف داشتن غرفه نمایشگاهی

در این مقاله قصد داریم به بررسی اهداف داشتن غرفه نمایشگاهی در نمایشگاه های کشور بپردازیم که برای رسیدن به این مهم باید به بررسی اهداف نمایشگاه و راه های موفقیت آن برای رسیدن به غرفه های نمایشگاه بپردازیم که مهمترین اصل در ایجاد نمایشگاه ها رسیدن به موفقیت هنری و اقتصادی و حتی علمی است که بسیاری از افراد برای رسیدن به این امر تلاش روز افزونی را انجام می دهند.

دلایل برگزاری نمایشگاه

اصلی ترین دلیل برای ایجاد نمایشگاه در هر شهر، استان یا کشوری به وجود آوردن سود برای صاحبان نمایشگاه است که می تواند در حیطه های مختلف غرفه نمایشگاهی داشته باشند. از جمله اهداف اقتصادی، فرهنگی، هنری و علمی. نمایشگاه ها دارای غرفه های مختلفی هستند و حتی بخشی از یک نمایشگاه به یک غرفه می تواند اختصاص داده شود. برای موفقیت نمایشگاه ها باید به نکاتی توجه کرد که در صورت عملی کردن آن می توان غرفه های نمایشگاهی خوبی را نیز در آنها دید.

همچنین نمایشگاه ها در مسائل اقتصادی کشورها بسیار موثر هستند. حتی به نوعی می توان پایه و اساس اقتصادی بعضی از کشورها را نمایشگاه های آنها نامید. به عنوان مثال کشور آلمان با برپایی نمایشگاه های بین المللی باعث شده اقتصادی مدرن و به روز داشته باشد و دستاوردهای زیادی را در کشور خود به نمایش بگذارد. مثال دیگر آن ایالات متحده است که دارای بودجه رسمی برای احداث نمایشگاه ها در زمان های مختلف است. پس به نوعی نمایشگاه ها در دنیای امروز ستون اقتصادی کشورهای پیشرفته به شمار می آیند.

غرفه نمایشگاهی

مراحل برگزاری نمایشگاه

نمایشگاه که رویداد بزرگی است در 4 تا 6 روز برگزار می گردد، دارای اصولی است که باید حتما در آن اجرا گردد که هدف غرفه نمایشگاهی را برآورده سازد، مراحل برگزاری یک نمایشگاه به صورت: اقدامات پیش از نمایشگاه، اقدامات حین نمایشگاه و اقدامات پس از نمایشگاه است.

اقدامات پیش از نمایشگاه شامل تهیه یک چک لیست است که ماموریت ها و ساختار کلی و برنامه ریزی نمایشگاه را شامل می شود و همچنین برگه کار است که وظایف محول شده به هر یک از افراد برای اجرای ماموریت های کاری در زمینه نمایشگاه در چک لیست می باشد. همچنین این اقدامات و برنامه ریزی ها و کارهای جانبی به مدت 8 ماه باید به طول انجامد تا یک نمایشگاه موفق را به وجود آورد که باعث رسیدن به اهداف یک غرفه نمایشگاهی می گردد.

اقدامات حین برگزاری نمایشگاه شامل آماده سازی آن چند ساعت قبل از برگزاری و رسیدگی به مشکلات نمایشگاه هنگام برگزاری و همچنین آماده سازی برای روز بعد نمایشگاه بعد از پایان آن است که توسط تیم آماده سازی قوی صورت می گیرد و باید از تیم قوی برای این امر استفاده نمود چون ممکن است زحمات کل سال صاحب نمایشگاه را هدر دهد و صدماتی را نیز به دارندگان غرفه نمایشگاهی وارد نماید.

اقدامات پس از نمایشگاه نیز شامل بررسی عملکرد غرفه داران، تیم طراحی، میزان بازدید افراد و همچنین میزان موفقیت نمایشگاه در جذب افراد متخصص در آن امر است که اگر به این امر نرسد موجب بیهوده شدن زحمات غرفه داران و صاحب نمایشگاه و شرکت های جانبی ای است که در ایجاد نمایشگاه کمک کرده اند.

غرفه نمایشگاهی

اهداف ایجاد غرفه نمایشگاهی

غرفه نمایشگاهی یک از مهمترین مکان هایی است که شرکت های بزرگ برای برندینگ در غرفه نمایشگاهی و فروش مستقیم محصولات خود انتخاب می کنند، غرفه ها اصولا مهمترین بخش یک نمایشگاه هستند که شرکت ها و افراد در آنها فعالیت می کنند که با استفاده از این غرفه ها شرکت ها می توانند جایگاه خود را در بین مشتریان تثبیت کنند و فروش خود را در بازارها تضمین نمایند.

شرکت های مبتدی و افراد مبتدی نیز می توانند با تشکیل غرفه نمایشگاهی نکات مثبت و منفی را از شرکت ها و افراد دیگر بیاموزند و در برنامه های آینده خود پیاده سازی کنند. معمولا در غرفه ها باید افراد دارای مهارت های لازم را انتخاب کرد که این امر توسط تیم گزینش که قبل برگزاری نمایشگاه انتخاب می گردد انجام می شود.

برندینگ یا برجسته سازی نام شرکت نیز می تواند یکی از دلایل غرفه سازی نمایشگاهی باشد که شاید مهمترین آن نیز باشد. به عنوان مثال شرکت های بزرگ از اسم افراد برای سر زبان انداختن نام شرکت خود استفاده می کنند. همچنین از غرفه نیز برای اینگونه فعالیت ها نیز می توان استفاده برد که شاید مهمترین دلیل مشارکت شرکت های بزرگ در عرصه اقتصاد همین امر باشد. فروش بی واسطه نیز هدف دیگر برگزاری غرفه نمایشگاهی است که شاید برای مصرف کننده در خارج از این چارچوب ناراحت کننده باشد ولی در غرفه می توان از این امر به طور مناسبی استفاده نمود.

غرفه نمایشگاهی

نکات لازم در طراحی غرفه نمایشگاهی

غرفه نمایشگاهی باید دارای منظره زیبا مرتب و مبلمان مناسب با طراحی های مدرن باشد همچنین به صورتی باشد که دکوراسیون غرفه نمایشگاهی بازدید کننده ها را به خود جذب کند و باعث راحتی آنها شود. همچنین در غرفه ها باید افرادی آموزش دیده فعالیت کنند که اهداف شرکت های ایجاد کننده آن را خدشه دار نسازد و باعث از دست دادن مشتری نگردد.

سایر مقالات
مزایای غرفه سازی نمایشگاهی چیست
مزایای غرفه سازی نمایشگاهی چیست
یک کسب و کار موفق را با شرکت در نمایشگاه و غرفه سازی نمایشگاهی گسترش دهید . کار غرفه سازی نمایشگاهی را به رایکا سازان بسپارید و از نتیجه آن مطمئن باشید
ادامه مطلب
استاندارد های فضاهای نمایشگاهی
استاندارد های فضاهای نمایشگاهی
هدف از تدوین استاندارد جهت فضاهای نمایشگاهی تعیین اصول و مقررات مربوط به خدمات نمایشگاهی شامل ساختار، مقررات ایمنی و بهداشتی نمایشگاه می باشد 
ادامه مطلب
نمایشگاه فرش ماشینی
نمایشگاه فرش ماشینی
بدون اغراق فرش زیباترین هنر ایرانی است که اصالتی به قدمت این کشور کهن دارد. نمود این اصالت را می‌توان در نگاره های تاریخی که در تار و پودهای فرش دستباف ایرانی در هم آمیخته شده‌اند، به وضوح مشاهده کرد.
ادامه مطلب
اهمیت دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
اهمیت دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
برای تمام افراد با هر کسب و کاری مهم است که وقتی در نمایشگاهی شرکت می‌کنند، دستاورد و نتایج دلچسبی بگیرند. هم به دلیل هزینه‌هایی که بابت آن صرف می‌کنند و هم به خاطر زحمات و زمانی که برای آن می‌گذارند.
ادامه مطلب