اصول غرفه سازی نمایشگاهی و استاندارد های آن

1397/05/29 | تعداد نظرات :0

برای ساختن غرفه های نمایشگاهی باید در ابتدای امر طراح مورد نظر به طور دقیق انتخاب شود و اهداف همان طور که برنامه ریزی شده است پیش برود .

اولین و مهم ترین موضوع برای یک طراح غرفه نمایشگاهی داشتن ذهنیت نمایشگاهی است، او باید بتواند دید دقیق در خصوص فضای موجود داشته باشد. برای طراحی غرفه نمایشگاهی باید از یک دکوراتور و یا طراح صحنه استفاده شود. این فرد می تواند از چرخه بازار سر در بیاورد و ارتباط او با مشتری هدفمند است.
در قوانین غرفه سازی نمایشگاهی در ابتدا تأکید بر روی تناسب بین فرم و عملکرد غرفه شده است. در واقع باید میزان پیچیدگی طراحی غرفه به اندازه باشد و افراط در این زمینه قابل قبول نخواهد بود.

باید رابطه معناداری بین موفقیت غرفه و طراحی آن دیده شود و در صورتی که مشتریان از فضای موجود ناراضی باشند قطعاً شاهد موفقیت نخواهیم بود. جلوه های گرافیکی در غرفه نمایشگاهی بسیار مهم است، در واقع باید اندازه، نوع، مساحت، ساختمان غرفه باید با هدف های تعیین شده سازگار باشد. به عنوان مثال نمی توانید برای تبلیغ محصولات هنری از فضایی تاریک و بی روح استفاده کنید. باید به مسائل فنی برای طراحی غرفه نمایشگاهی ترتیب اثر داده شود.معماری و همین طور مصالح موجود مورد بررسی قرار گیرد. ساختمان غرفه باید با هدف های تعیین شده سازگار باشد. به عنوان مثال نمی توانید برای تبلیغ محصولات هنری از فضایی تاریک و بی روح استفاده کنید. باید به مسائل فنی برای طراحی غرفه نمایشگاهی ترتیب اثر داده شود.

جلوه های گرافیکی در غرفه نمایشگاهی بسیار مهم است، در واقع باید اندازه، نوع، مساحت، معماری و همین طور مصالح موجود مورد بررسی قرار گیرد.

استاندارهای لازم در غرفه سازی نمایشگاهی

یکی از مسائلی که عموماً در غرفه سازی نمایشگاهی دیده نمی شود، ویژگی های اقلیمی و فرهنگی است. در واقع شما باید طرحی مناسب با شرایط اقلیمی افراد مختلف فراهم سازید. ساختمان غرفه باید با هدف های تعیین شده سازگار باشد. به عنوان مثال نمی توانید برای تبلیغ محصولات هنری از فضایی تاریک و بی روح استفاده کنید. دکوراسیون بندی که برای غرفه سازی نمایشگاهی در نظر گرفته می شود باید دارای فرم زیبا و عملکرد مناسبی باشد. در واقع آرایش غرفه باید به صورتی باشد کل توجه مردم را به آن معطوف سازد. سعی شود که مکان مشخصی برای هر کالا در نظر گرفته شود. غرفه نمایشگاهی باید به صورت طراحی شود که نشان دهنده کیفیت محصول مورد نظر باشد .
یکی از ویژگی های خوبی که برای طراحی غرفه نمایشگاهی مدنظر است سرعت و کیفیت کار است. در واقع باید محصولات مورد نظر طبق زمان بندی مشخصی ساخته شود.  بهتر است که فضایی برای استراحت کارکنان در نظر گرفته شود به طوری که خارج از دید مراجعه کنندگان باشد.
در نظر داشته باشید که برای ساختن غرفه نمایشگاهی باید در ابتدای امر یک طرح کلی مشخص شود و نظر مشتری مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت مناسب بودن ایده اولیه ، باید سایر بخش بندی های غرفه به طور دقیق دنبال شود. در اصول غرفه سازی نمایشگاهی عموماً تمامی بخش ها از یک چارت استانداردی برخوردار هستند و این موضوع سبب می شود که شما بتوانید بررسی دقیقی در بخش های مختلف داشته باشید و تغییرات لازم به سادگی اعمال شود.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
آخرین پست ها
برچسب ها
تبلیغات متنی
تجهیزات نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان ارئه دهده بهترین تجهیزات نمایشگاهی در ایران

غرفه سازی رایکا
شرکت غرفه سازی رایکا سازان بهترین طراح غرفه های نمایشگاهی در کشور

دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان طراح و مجری ساخت و اجرای دکوراسیون غرفه نمایشگاهی در ایران