غرفه سازی نمایشگاهی چه مراحلی دارد؟

1397/11/24 | تعداد نظرات :0

یکی از عوامل مهم در موفقیت نمایشگاه غرفه سازی نمایشگاه و طراحی غرفه نمایشگاه می باشد.عوامل دیگری در موفقیت نمایشگاه تاثیر دارد ولی در این مقاله می خواهیم به توضیح مراحل غرفه سازی نمایشگاه بپردازیم و نکات دیگری که در طراحی و غرفه سازی نمایشگاه مهم می باشد مانند نور، رنگ و المان های مهم با اهداف غرفه که در طراحی غرفه مهم می باشند.

غرفه سازی نمایشگاهی

مراحل غرفه سازی نمایشگاهی

مرحله اول

در مرحله اول در غرفه سازی نمایشگاه باید مدارک و مجوز های غرفه سازی که گرفته شده را به مدیر سالن تحویل و ارائه بدهید. بعد از بررسی مدیر سالن و تایید صحت مدارک و مجوزهای شما و همچنین نقشه 3D طرح نهایی غرفه شما بررسی کرد; فضای مورد نیاز و فضای ساخت غرفه را تعیین می کند و تحویل شما می دهد. بهتر است بدانید در اکثر نمایشگاه ها ضا هایی که به غرفه ها اختصاص می دهند از قبل خط کشی شده و محل هر غرفه  تعیین شده است.

غرفه سازی نمایشگاه

مرحله دوم

در مرحله دوم از غرفه سازی نمایشگاهی ، باید عمل کف سازی یا کف ریزی را انجام بدهند. در اکثر محیط های نمایشگاهی متاسفانه در کف غرفه ها با پستی و بلندی هایی مواجه هستیم; که برای رفع این مشکل که در کف نمایشگاه وجود دارد اکثرا به ایجاد پنل های کفی به اختلاف 10 سانتی متر می شوند. برای ایجاد پنل های کفی از کفه های چوبی و کفه های ریگلاژ شده استفاده می کنند. بعد از آن از کفپوش برای پوشش این کفه های چوبی یا ریگلاژ شده استفاده می کنند.در این مرحله بعد از این که کف غرفه درست کردند و کار به اتمام رسید باید به مدیر سالن نمایش بدهند تا با قوانین غرفه سازی هماهنگ باشند و اختلافی با قوانین غرفه سازی نداشته باشد.

مرحله سوم
در مرحله سوم که مرحله اجرایی می باشد ; یعنی بخش نجاری باید شروع به ایجاد غرفه کند. تیم نجاری از قبل محل و نقشه غرفه را دیده اند و چوب ها را بریده و آماده کرده اند. در این مرحله برای نصب و ساخت غرفه به نمایشگاه می آیند.

در این مرحله تیم نجاری باید به موارد زیر توجه نماید:

اجرای دقیق سازه ها در محیط نمایشگاه

به پایان رساندن تمیز کار تا بازدید کنندگان و مخاطبان غرفه درزها و شکاف ها را نبینند.

تراز و همسان بودن سازه ها

چک کردن اتصالات و مطمئن شدن از آنها

از محکم بودن دیوار های غرفه اطمینان حاصل نمایند.

یکی دیگر از چیز هایی که تیم نجار باید به آن توجه نمایند نظارت بر زیبا سازی می باشد که چند سالی است که برای هماهنگی غرفه ها انجام می شود.

مرحله چهارم
در این مرحله غرفه سازی نمایشگاه به رنگ آمیزی غرفه که یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون نمایشگاهی است می پردازند که مراحل رنگ آمیزی غرفه نمایشگاه به شرح زیر می باشد:

بتونه کاری و پوشش درزهای به جا مانده

سمباده کاری

آستر کردن کار

لکه گیری

سمباده کاری مجدد

رنگ کاری مجدد

در نهایت رنگ کاری و نشاندن المان های درخواستی

غرفه نمایشگاه

مرحله پنجم (مرحله آخر)

در این مرحله طراحی غرفه سازی نمایشگاه به نصب تجهیزات و موارد اضافی می پردازند. در این مرحله همچنین به نظافت غرفه و نظافت پایانی می پردازند همچنین هر بخش مانند نجاری، رنگ کاری، برق کاری و ... به تکمیل کار خود و کنترل و نظارت همه موارد می پردازند؛ و نواقص را برطرف می کنند و نظافت انجام می دهند.

در این مقاله از این سایت به توضیح پنج مرحله که باید کسی که می خواهد غرفه ای در ی نمایشگاه بپردازیم که در هر مرحله هر کس مسئولیتی دارد و در ابتدا باید مدارک و مجوز ها را تایید نماید مدیر سالن و همچنین هر مرحله باید هر کس کار خود را به بهترین نحو انجام بدهند و خلاف قوانین غرفه سازی نباشد که مدیر سالن بر آن نظارت دارد و غرفه سازی نمایشگاه یک کار تیمی می باشد.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
آخرین پست ها
برچسب ها
تبلیغات متنی
تجهیزات نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان ارئه دهده بهترین تجهیزات نمایشگاهی در ایران

غرفه سازی رایکا
شرکت غرفه سازی رایکا سازان بهترین طراح غرفه های نمایشگاهی در کشور

دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان طراح و مجری ساخت و اجرای دکوراسیون غرفه نمایشگاهی در ایران