تکنیک های افزایش مخاطب در غرفه نمایشگاهی

1397/11/27 | تعداد نظرات :0

بازاریابی نمایشگاهی یکی از بهترین روش های جلب نظر مخاطبان نمایشگاه است. نمایشگاه های بسیاری سالانه در حوزه های مختلف تجارت برای ارتباط با مشتری و رونق کسب و کار برگزار می شوند که می تواند فرصتی مناسب برای بازاریابی و تبلیغات، ارتباط با مشتری، معرفی محصولات جدید و البته بررسی وضعیت بازار باشد و باید از سوی صاحبان کسب و کار جدی گرفته شود. به همین دلیل بازاریابی نمایشگاهی از اهمیت ویژه ای در بازاریابی و تبلیغات برخوردار است. در این نوشتار قصد داریم با برخی تکنیک های جذب بیشتر مخاطبان نمایشگاه و بازاریابی نمایشگاهی آشنا شویم.

فرصت های تبلیغات و بازاریابی در غرفه های نمایشگاه

مخاطبان نمایشگاه ها و فستیوال ها عموم مردم هستند، در نتیجه صاحبان کسب و کار با هر نمایشگاه فرصتی عالی برای تبلیغات و ارتباط مستقیم با مخاطبان نمایشگاه دارند، از این فرصت مهم نه تنها برای تبلیغات و بازاریابی بلکه برای ارزیابی وضعیت بازار و بررسی سایر رقیبان نیز می توان استفاده کرد.

غرفه های نمایشگاه علاوه بر امکان ارتباط با مشتریان فرصتی بسیار مناسب برای آشنایی با نیازهای مشتریان است. مخاطبان نمایشگاه از هر قشر و طبقه اجتماعی برای بازدید و یا خرید به نمایشگاه ها سری می زنند، در نتیجه از این فرصت می توان برای تبلیغات محصول و آشنایی هر چه بیشتر با نیازهای مشتریان استفاده کرد. در این میان رسانه ها نیز از برنامه ها پوشش خبری تهیه می کنند که خود فرصتی مناسب برای بازاریابی و تبلیغات است، که نباید از آن غافل شد.


افزایش مخاطبان نمایشگاه

بازاریابی نمایشگاهی بهترین فرصت برای افزایش درآمد، معرفی محصولات جدید به مخاطبان نمایشگاه و البته تبلیغات است که نباید از آن غافل شد. اما برای افزایش مخاطبان نمایشگاه باید چه کرد و تکنیک های بازاریابی نمایشگاهی چیست؟ با ما همراه باشید تا به چندین مورد مهم اشاره کنیم.

در بازاریابی نمایشگاهی از هدیه دادن به مشتریان غافل نشوید : شما به عنوان صاحب یک کسب و کار و صاحب غرفه نمایشگاهی می توانید از این فرصت برای تبلیغات و یا ارائه نمونه ای محصولات جدید به مخاطبان نمایشگاه استفاده کنید. این هدیه ها می تواند شامل بن های تخفیفات، برنامه ویژه معرفی محصولات جدید و یا هدیه دادن محصولات قدیمی تر باشد. این روش علاوه بر تبلیغات نوعی برندینگ از طریق غرفه نمایشگاهی و محصول است.

از شبکه های اجتماعی غافل نباشید : اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر همگی به صاحبان کسب و کار امکان تبلیغات ویژه را داده است. با استفاده از شبکه های اجتماعی باید بتوانید پوشش خبری نمایشگاه را ارائه دهید و برای مخاطبان ویژه امکانات خوب و یا تخفیف در نظر بگیرید.

اطلاعات مفید را با مخاطبان در میان بگذارید : غرفه های نمایشگاه فرصتی برای ارتباط با مشتری و رونق کسب و کار است. شما باید از این فرصت برای برخورد رو در رو با مشتری، منتشر کردن اخبار تجاری، آگاه سازی مخاطب و در میان گذاشتن برنامه های کسب و کار استفاده کنید. حتما از برنامه های آینده کسب و کار خود بگویید و از این فرصت برای آگاه سازی و تبلیغات استفاده کنید. علاوه بر این مهم غرفه های نمایشگاه فرصتی مناسب برای خدمت رسانی به مشتری است.

از طراحی غرفه های نمایشگاه غافل نباشید : در بازاریابی نمایشگاهی غرفه هر محصول نشانی از کیفیت آن برند است. سعی کنید با توجه به بودجه خود، فضایی مناسب و البته کافی را اجاره کنید. آن را زیبا، رنگارنگ، شکیل و البته خلاقانه طراحی کنید، فضایی را برای استراحت و البته پذیرایی مخاطبان نمایشگاه در نظر بگیرید و البته از فضای رفت و آمد نیز غافل نباشید از این جهت دکوراسیون غرفه نمایشگاهی بسیار اهمیت دارد. به این ترتیب از تراکم انبوه جمعیت کاسته می شود و فضای غرفه شما دلنشین خواهد شد. با انتخاب تجهیزات نمایشگاهی مناسب فضای دلنشین فرصت مناسبی را برای تبادل نظر و آگاه سازی مشتریان فراهم می کند.


تحلیل وضعیت بازار

علاوه بر افزایش جذب مشتری، از فرصت تبلیغات و بازاریابی غرفه نمایشگاهی استفاده کنید، با سایر رقیبان در ارتباط باشید تا از برنامه های آینده آنها با خبر شوید، با توجه به خریدهای مخاطبان نیازهای آینده آنها را پیش بینی کنید و برنامه مدونی برای آینده کسب و کار داشته باشید. نمایشگاه ها فرصت های بسیار مناسبی را برای جلب نظر مشتری و البته بررسی وضعیت بازار و رقیبان در اختیار تاجران قرار می دهند، که از این فرصت طلایی نباید غافل شد.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
آخرین پست ها
برچسب ها
تبلیغات متنی
تجهیزات نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان ارئه دهده بهترین تجهیزات نمایشگاهی در ایران

غرفه سازی رایکا
شرکت غرفه سازی رایکا سازان بهترین طراح غرفه های نمایشگاهی در کشور

دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان طراح و مجری ساخت و اجرای دکوراسیون غرفه نمایشگاهی در ایران