ویژگی های بروشور و کاتالوگ های نمایشگاهی حرفه ای

1398/01/19 | تعداد نظرات :0

در این مقاله قصد داریم در رابطه با بروشور و کاتالوگ های نمایشگاهی و ویژگی هایی که این نوع از تبلیغات دارد صحبت کنیم. بروشور ها امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده اند و طراحی هر چه بیشتر و حرفه ای تر آنها موجب اثرگذاری بیشتر آن بر مخاطب خواهد شد.

بروشور و کاتالوگ

یکی از راه های تبلیغات در شرکت های بزرگ و کوچک استفاده از بروشورها است؛ کاتالوگ ها در واقع یک روش مختصر و کوتاه برای اشتراک گذاری اطلاعات محصولات و خدمات ارائه شده در شرکت و تشویق مردم به استفاده از این خدمات یا محصولات است. بروشور در واقع یک ابزار فروش و بازاریابی ملموس و معتبر است.

در نمایشگاه ها استفاده از بروشور بسیار اهمیت دارد. غرفه داران برای معرفی غرفه خود از بروشور و کاتالوگ ها استفاده می کنند.


اهداف کلی استفاده از بروشور های نمایشگاهی

به طور کلی بروشورها دارای چهار هدف کی هستند که بروشور های نمایشگاهی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این چهار هدف عبارتند از اطلاعات، تبلیغات، شناسایی و آموزش.

اطلاعات در بروشور و کاتالوگ های نمایشگاهی در واقع عبارتند از اطلاع دادن به مشتریان در مورد خدمات و محصولات ارائه شده در غرفه و یا شرکت؛ این اطلاعات مربوط به محصول یا خدماتی است که شرکت شما در غرفه نمایشگاهی ارائه می دهد.

بروشور و کاتالوگ های نمایشگاهی یکی از مهم ترین ابزار های تبلیغاتی است. تبلیغات در بروشور و کاتالوگ های نمایشگاهی به شما این امکان را می دهد تا یک یا چند محصول یا خدمات را تبلیغ کنید.

شناسایی در بروشور باعث می شود که خدمات ارائه شده در غرفه شما به طور خودکار شناسایی شود و شان و اعتبار کسب و کار را نشان می‌دهد.



مبحث آموزش در بروشور و کاتالوگ های نمایشگاهی به این معنی است که شما باید در کاتالوگ خود مواردی چون طریقه استفاده درست از خدمات و کاربرد آن موضوع خاص را به مخاطبان آموزش دهید.

بروشور و کاتالوگ های نمایشگاهی تنها با داشتن این چهار هدف در کنار یکدیگر موفق خواهند بود. در صورت نبودن هر یک از این موارد بروشور شما موثر نخواهد بود. به این نکه نیز باید اشاره کرد که به هریک از این مورد باید به میزان مساوی توجه شود در غیر این صورت نیز بروشور موثر نخواهد بود.

ویژگی های بروشور و کاتالوگ های نمایشگاهی حرفه ای

همان طور که گفته شد در تاثیر گذاری یک کاتالوگ موارد بسیاری تاثیر دارد. برای این منظور شما باید در طراحی یک کاتالوگ نمایشگاهی به نکاتی توجه کنید که این نکات در ادامه این مقاله آورده شده است. برای مثال اگر مخاطب شما از اقشار جوان جامعه هستند طراحی شما باید کمی متفاوت تر نسبت به اهداف مسن تر باشد.

سعی کنید طراحی کاتالوگ برای مخاطبان حرفه و خدمات خودتان طراحی کنید. عملکرد بروشور شما وابسته به  چگونگی فروش محصول و ارائه خدمات شما در غرفه دارد. طراحی خود را مناسب بازدید کننده هدف خود کنید. اگر گروه‌های مختلفی مخاطب شما هستند شاید بهتر باشد که برای تطبیق با گوناگونی سبک و امیال مخاطبان خود، طراحی چندگانه‌ای در نظر بگیرید.

سعی کنید در هنگام طراحی کاتالوگ های خود از تصاویر با کیفیت مناسب استفاده کنید. به عبارتی دیگر تصاویر خدمات شما از ارکان اصلی کاتالوگ هستند. می بایست تصاویر محصولات و خدمات مهم، بزرگ‌تر از آنهایی باشد که اهمیت کمتری دارند. اگر شما از تصاویر مناسب و با کیفیت استفاده کنید باعث جذاب بودن کاتالوگ و خدمات خود برای مشتریان و بازدید کنندگان خواهید شد. نور عکس‌ها حتما باید خوب و کیفیت آنها برای چاپ قابل قبول باشند. کیفیت ۳۰۰ dpi و بالاتر از این، قابل قبول هستند.

قبل از طراحی بروشور خود بهتر است برای ارزیابی کردن آن به سوالات زیر پاسخ دهید.

محصولات پر فروش و خدمات پرطرفدار کدامند؟ بهتر است معرفی آنها در کدام قسمت بروشور انجام شود؟

کدام قسمت کاتالوگ بی فایده مانده است؟

یا تصویر کلی بروشور و احساسی که ایجاد می‌کند به فروش یا عدم‌فروش محصولات کمک می‌کند؟


 
دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
آخرین پست ها
برچسب ها
تبلیغات متنی
تجهیزات نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان ارئه دهده بهترین تجهیزات نمایشگاهی در ایران

غرفه سازی رایکا
شرکت غرفه سازی رایکا سازان بهترین طراح غرفه های نمایشگاهی در کشور

دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان طراح و مجری ساخت و اجرای دکوراسیون غرفه نمایشگاهی در ایران