آشنایی با متریال غرفه سازی نمایشگاهی

1397/11/27 | تعداد نظرات :0

غرفه سازی یکی از مهمترین اموری است که قبل از شروع نمایشگاه ها باید به آن توجه کرد. انتخاب متریال غرفه سازی نمایشگاهی به ساخت یک غرفه مناسب و مقاوم کمک زیادی می نماید. ظاهر جالب و منحصر به فرد غرفه نیز در جذب بازدید کننده بیشتر، نقش مهمی دارد. از این رو باید از متریال غرفه سازی نمایشگاهی در راستای ساخت یک غرفه جذاب در نمایشگاه استفاده کرد. هر چه این متریال از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر باشد بهتر است اما این موضوع نباید از کیفیت کار کم کند.

انواع غرفه سازی حرفه ای

اغلب غرفه های نمایشگاهی دارای تفاوت های آشکاری با یکدیگر هستند که سبب تمایز آنها خواهد شد. تفاوت در نحوه بکارگیری اصول غرفه سازی و متریال غرفه سازی نمایشگاهی علت وجود تنوع در غرفه ها می باشد. اما باید به این نکته توجه نمود که غرفه سازی حرفه ای انواع مختلفی دارد که عبارت است از :

غرفه سازی معمولی که در آن غرفه شما با سه غرفه دیگر همجوار خواهد بود. غرفه سازی نبشی، که در آن غرفه ها از دو طرف به فضای عبور و مرور بازدیدکنندگان ختم می شوند و از دو سمت دیگر همجوار با غرفه های کنار هستند. غرفه سازی جزیره ای نمونه ای دیگر از انواع غرفه سازی به شمار می رود که در آن غرفه در محاصره راهروهای عبور و مرور بازدیدکنندگان قرار گرفته است. در ساخت هر یک از این غرفه ها باید از متریال غرفه سازی نمایشگاهی مناسب استفاده نمود.

طراحی غرفه نمایشگاهی

متریال غرفه سازی نمایشگاهی

امروزه از متریال نوین در غرفه سازی نمایشگاهی استفاده می شود. از مزایای این مواد نصب آسان، وزن کم، عایق حرارت و صوت بودن و تنوع در رنگ آن است. در گذشته با استفاده از متریال غرفه سازی قدیمی ساخت غرفه ها زمان بیشتری را می طلبید. از سوی دیگر پس از اتمام نمایشگاه، جمع آوری غرفه دردسرهای زیادی را به همراه داشت. امروزه با استفاده از متریال غرفه سازی نمایشگاهی جدید، می توان غرفه های زیبا و خاصی را ایجاد کرد. همچنین می توان پس از اتمام نمایشگاه، این متریال را برای نمایشگاه های بعدی استفاده کرد. طول عمر و مقاومت این مواد در برابر شرایط محیطی سبب شده تا استفاده از آنها مقرون به صرفه تر باشد.

متریال ساخت دکوراسیون غرفه نمایشگاهی علاوه بر ویژگی های ذکر شده، باید دارای زیبایی زیادی نیز باشند تا طراحی دکوراسیون داخلی غرفه کار مشکلی نباشد. این متریال باید انعطاف پذیری خوبی نیز نسبت به نمونه های قبلی باشند تا ساخت غرفه با اشکال هندسی مختلف، کار دشوار و خسته کننده ای به شمار نرود. به طور کلی می توان از چوب، ام دی اف، فلز، تخته های پلاستیکی و لترون به عنوان متریال غرفه سازی نمایشگاهی استفاده کرد.

غرفه نمایشگاهی مدرن

هزینه غرفه سازی

غرفه سازی نمایشگاهی دارای انواع مختلفی است که هر یک از این انواع دارای هزینه ای مختص به خود هستند. متریال به کار رفته در ساخت غرفه ها اصلی ترین عامل در تعیین بخشی از هزینه های غرفه سازی نمایشگاهی به شمار می روند. مساحت غرفه نیز تاثیر زیادی در قیمت غرفه سازی دارد. طراحی غرفه ها و دکوراسیون داخلی آنها نیز بخشی از هزینه های غرفه سازی را شامل می شود. اما برخی از شرکت های خلاق در حوزه غرفه سازی با استفاده از متریال نوین در غرفه سازی، هزینه های این امر را تا میزان زیادی کاهش داده اند. به کار بردن برخی مواد در ساخت غرفه ها که دور ریز ندارند و می توانند برای ساخت غرفه در نمایشگاه های بعدی استفاده شوند، تا میزان زیادی از اسراف در غرفه سازی جلوگیری می کنند. این متریال اغلب قیمت کمتری نسبت به نمونه های قدیمی دارند. اما علاوه بر متریال غرفه سازی، نوع و سبک غرفه سازی نیز مهم است. غرفه شما ارائه دهنده چه محصول و یا خدماتی است؟ پاسخ این سوال تاثیر زیادی در نحوه ساخت غرفه نمایشگاهی دارد. تناسب بین سبک غرفه سازی و موضوع آن عامل بسیار مهمی تلقی می گردد.

دکوراسیون غرفه نمایشگاهی

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
آخرین پست ها
برچسب ها
تبلیغات متنی
تجهیزات نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان ارئه دهده بهترین تجهیزات نمایشگاهی در ایران

غرفه سازی رایکا
شرکت غرفه سازی رایکا سازان بهترین طراح غرفه های نمایشگاهی در کشور

دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان طراح و مجری ساخت و اجرای دکوراسیون غرفه نمایشگاهی در ایران