اصول طراحی غرفه نمایشگاهی و غرفه آرایی

1397/11/27 | تعداد نظرات :0

شما زمانی به طراحی غرفه نمایشگاهی حرفه ای نیاز خواهید داشت که برای پیشرفت در بیزینس خود تصمیم به حضور در یک نمایشگاه داخلی یا خارجی گرفته باشید. غرفه شما در نمایشگاه آینه‌ تمام نمای کسب و کار شما است که نقش بسیار اثرگذاری در جذب مخاطبانتان دارد. در طراحی حرفه ای غرفه نمایشگاهی، چندین مولفه از شروط لازم برای یک طراحی اثرگذار هستند. با ما همراه باشید تا از اصول طراحی غرفه های نمایشگاهی بیشتر بدانید.

ویژگی های غرفه آرایی نمایشگاهی حرفه ای

بطور خلاصه می توان گفت که ویژگی های غرفه آرایی نمایشگاهی شامل جذابیت و گیرایی، داشتن هماهنگی و طراحی مناسب با خدماتی که عرضه می کنید، مناسب بودن مکانی که برای ساخت غرفه انتخاب می کنید و کاربر پسند بودن آن است. بزرگی بیش از اندازه یا کوچکی غرفه لزوما بد یا خوب نیست، بلکه تشخیص تناسب آن با کارکردش است که مهم می باشد. از جمله موارد بسیار مهمی که در غرفه سازی نمایشگاهی باید لحاظ کنید فضاسازی اصولی آن است. فکر کنید اگر وارد یک غرفه شوید و فضای کافی برای مشاوره و مذاکره را نداشته باشید، قطعا خیلی زود از آنجا خارج خواهید شد. یک غرفه بهتر است فضایی برای به نمایش گذاشتن کالاها، فضایی برای مشاوره و گفت‌وگو، بخشی برای اطلاع رسانی، بخشی برای پذیرایی و تکریم بازدیدکنندگان و همچنین بخش‌های دیگری به فراخور خود باشد. برای مثال غرفه ای را تصور کنید که وسایل اضافی شما را در صورت تمایل برایتان نگهداری کند تا شما با آسایش از خدماتشان دیدن کنید. قطعا این کار به شما حس محترم و مهم بودن خواهد داد. در رقابت، این بسیار مهم است که علاوه بر جذب بازدیدکننده، بتوانید او را برای دقایق بیشتری در غرفه خود نگه دارید.

غرفه نمایشگاهی

نقش انکار ناپذیر زیبایی و نما در طراحی غرفه نمایشگاهی

پیش از هر چیز، ابتدا باید هدف از طراحی و غرفه آرایی نمایشگاهی را به خوبی روشن کنید، اینکه قرار است در نمایشگاه خود چه چیزی را عرضه کنید و بازدیدکنندگان شما چه کسانی هستند، نقش بسیار تعیین کننده ای در سبک طراحی شما دارد. باید به خوبی بدانید که قرار است چه دسته از افرادی در جلوی غرفه شما توقف کنند و احتمالا مشتری شما شوند. اینکه مخاطبان شما چه انتظاری از غرفه شما دارند. آیا مشاهده خدمات شما وقت گیر است؟ آیا جای کافی برای اینکه مدتی از وقتشان را در غرفه شما صرف کنند در نظر گرفته اید؟

وقتی همه این سوال ها را جواب دادید باید به سراغ روانشناسی رنگ ها بروید. غرفه شما باید از نظر فرم و رنگ‌ بندی و سایر المان های زیباشناسی متناسب با نوع خدمات، سبک طراحی و نیاز مشتری طراحی شود. مثلا اگر  خدمات شما در حوزه بازی های کامپیوتری باشد، استفاده از رنگ های خنثی و سبک مینیمال هرگز برای شما مناسب نیست. بهتر است از رنگ های مهیج و متناسب با نیاز روانی کاربرانتان استفاده کنید.

دکوراسیون غرفه نمایشگاهی

توجه ویژه به نورپردازی برای درخشیدن در میان رقیبانتان

نورپردازی به طور کلی و نورپردازی غرفه به طور خاص یکی از مهم ترین اصول طراحی غرفه نمایشگاهی است که تاثیر بسزایی در جذب مخاطب و به نمایش گذاشتن خدماتتان دارد. بازی با نور و نورپردازی خلاقانه در طراحی غرفه نمایشگاه در جذب بازدیدکنندگان به غرفه شما بسیار موثر است. اگر طراحی دکور غرفه نمایشگاهی به درستی و کامل انجام شده باشد، باید بتواند پیام تولیدکننده یا شرکت را به طور موثری به بازدیدکننده برساند. بنابراین، طراحی غرفه نمایشگاهی اهمیت ویژه ای در بازاریابی و تجارت در برگزاری نمایشگاه ها دارد. یک طراح خلاق و حرفه ای که به همه قوانین طراحی غرفه های نمایشگاهی و غرفه سازی آشنایی کامل داشته باشد می تواند شما را در تصمیم گیری کمک کند تا بر اساس بودجه ای که دارید، سبک طراحی و تجهیزات خود را انتخاب کرده و تهیه کنید. مطمئن باشد اگر طراحی و غرفه آرایی خود را اصولی انجام بدهید، هزینه ای که برای طراحی غرفه نمایشگاهی می‌کنید، از طریق جذب موثر مشتری چندین برابر آن به کسب‌و‌کار شما برخواهد گشت.

غرفه نمایشگاهی مدرن

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
آخرین پست ها
برچسب ها
تبلیغات متنی
تجهیزات نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان ارئه دهده بهترین تجهیزات نمایشگاهی در ایران

غرفه سازی رایکا
شرکت غرفه سازی رایکا سازان بهترین طراح غرفه های نمایشگاهی در کشور

دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان طراح و مجری ساخت و اجرای دکوراسیون غرفه نمایشگاهی در ایران