تاثیر نورپردازی در زیبایی غرفه نمایشگاهی

1398/01/19 | تعداد نظرات :0

نمایشگاه ها فرصت کوتاهی را در اختیار فروشندگان می گذارد تا بتوانند محصولات و کالا های خود را عرضه نمایند. در نتیجه توجه به طراحی غرفه می تواند در جذب افراد بسیار کارامد باشد. یکی از فاکتور های اصلی در طراحی، نورپردازی در غرفه نمایشگاهی می باشد که در ادامه درباره آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

تاثیر نورپردازی در غرفه نمایشگاهی

در طراحی غرفه نمایشگاهی، فاکتور های متعددی نقش دارند که از مهم ترین آن ها می توان به نورپردازی در غرفه نمایشگاهی اشاره کرد. چرا که همه افراد در ابتدا، بنا بر حس بینایی خود مجذوب مکان یا کالایی می شوند. نور پردازی غرفه کاری به ظاهر ساده اما مهم می باشد زیرا همان قدر که می تواند در جذب مشتری تاثیر گذار باشد، اگر به طور صحیح انجام نشود، یک عامل دافعه ی بازدید کننده نیز خواهد بود. میزان نور غرفه ی شما ارتباط مستقیمی با نوع محصولاتی دارد که در غرفه به نمایش گذاشته می شود. برای مثال اگر محصول شما آرایشی و بهداشتی می باشد، استفاده از نور های زنده و روشن تر در افزایش جذابیت محصول بسیار تاثیر گذار خواهد بود این در حالی است که برای فروش محصولاتی مانند دستگاه های صنعتی شاید نیاز چندانی به نور پردازی های زیاد نخواهد بود اما این بدان معنا نیست که بتوان از نورپردازی در غرفه نمایشگاهی با محصولات صنعتی به راحتی چشم پوشی نمود.

غرفه نمایشگاهی

نور های رنگی در غرفه نمایشگاهی چه تاثیری خواهند داشت؟ 

در نورپردازی در غرفه نمایشگاهی، استفاده از نور های رنگی می تواند غرفه ی شما را جذاب تر نماید. اما انتخاب رنگ های مناسب و تعداد آن ها از عوامل مهمی می باشد که در زمان طراحی غرفه نمایشگاهی باید به آن ها توجه نمود. برای نور های رنگی سعی کنید تا از رنگ های تند مانند قرمز، نارنجی و ... بجا و به اندازه استفاده نمایید و بیشتر از رنگ هایی ملایم در غرفه خود کمک بگیرید. نکته دوم این که نیاز نیست از چندین رنگ مختلف در نورپردازی غرفه استفاده کنید، تنها 2 یا 3 رنگ مناسب، کافی می باشد. با شلوغ شدن غرفه، افراد بازدید کننده به جای توجه به محصولات، حواسشان به بخش های دیگر معطوف خواهد شد. در نور پردازی غرفه نمایشگاهی می توان از انواع لامپ های رشته ای، هالوژن ها، فلوروسنت و یا ال ای دی ها استفاده کرد که هر یک مناسب بخش های خاصی از غرفه نمایشگاهی خواهد بود.

طراحی غرفه نمایشگاهی

مقدار مناسب نور در غرفه نمایشگاهی چه میزان می باشد؟

شدت نور در غرفه نباید یکنواخت باشد. چرا که باعث خستگی بازدید کنندگان می باشد. شما می توانید با نور ها بازی کنید برای مثال نقاط تاکید در غرفه، یعنی بخش هایی که در آن جا محصولات را به نمایش گذاشته اید، از نور با شدت بیشتری استفاده نمایید. حتی بخش هایی از غرفه که استفاده خاصی از آن نمی شود نیز، باید از نور پردازی برخوردار باشد اما میزان نور کمتری نسبت به سایر نقاط بایدداشته باشد. شما با تغییر دادن شدت و میزان نور در بخش های غرفه می توانید به مسیر دید بازدیدکننذگان جهت ببخشید و نگاه آن ها را به سمت محصولات خود هدایت کنید. فراموش نکنید که ارائه و فروش محصولات قدم دوم می باشد و قدم اول، جذب و هدایت بازدید کنندگان به سمت غرفه می باشد که نور پردازی مناسب می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

نورپردازی و دکوراسیون غرفه نمایشگاهی را باید به افرادی که در زمینه طراحی داخلی مشغول می باشند، سپرد. چرا که آن ها با تمامی اصول مرتبط با نور پردازی غرفه آشنا می باشند و می توانند در نتیجه کار شما تاثیر مثبتی داشته باشند.

مبحث مربوط به نورپردازی غرفه نمایشگاهی گسترده می باشد که ما به اختصار توضیحاتی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دادیم تا آگاهی نسبی در این زمینه بدست آورید.

غرفه سازی نمایشگاهی

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
آخرین پست ها
برچسب ها
تبلیغات متنی
تجهیزات نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان ارئه دهده بهترین تجهیزات نمایشگاهی در ایران

غرفه سازی رایکا
شرکت غرفه سازی رایکا سازان بهترین طراح غرفه های نمایشگاهی در کشور

دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان طراح و مجری ساخت و اجرای دکوراسیون غرفه نمایشگاهی در ایران