ساخت غرفه نمایشگاهی چه تاثیری بر تجارت دارد

1398/01/19 | تعداد نظرات :0

تاثیرات غرفه نمایشگاهی برای کسب و کارها و سازمان های تجاری محدود به فروش مقداری محدود از تولیدات و خدمات و یا نشان دادن خود در برابر رقیبان نمی شود. گسترش نمایشگاه های تخصصی و عمومی در سراسر جهان و تلاش عمه شرکت های تجاری حتی بسیار بزرگ برای شرکت در نمایشگاه های مربوط به زمینه ی کاری خود نشان از آن دارد که نمی توان مزایای شرکت در نمایشگاه ها و داشتن غرفه های نمایشگاهی را به چند مورد محدود خلاصه نمود. نمونه غرفه نمایشگاهی شرکت ها و انتشارات بزرگ بین المللی در نمایشگاه کتاب تهران و صرف این هزینه نیز مهر تاییدی بر این مسئله است.

تاثیر طراحی غرفه نمایشگاهی در نگاه مراجعان

یکی از موارد بسیار مهم در بهره وری بالای غرفه های نمایشگاهی برخورداری از طراحی مناسب و روزآمد است. طراحی یک غرفه در نمایشگاه های مختلف باید به طوری باشد که بازدید کنندگان را با نما و ویژگی های خود، به سمت خود جذب کند.

امروزه بیشتر از انواع ام دی اف در طراحی این غرفه ها استفاده می شود. بهترین نوع ام دی اف نیز معمولا ام دی اف های هایگلاس هستند که نمایی درخشان و جذاب را ایجاد می کنند و همچنین در برابر خط و خش در محیط های پر رفت و آمد مقاوم هستند.  برای تکمیل ویژگی های طراحی نیز معمولا از نورپردازی مناسب بر روی قسمت های مختلف غرفه و نام برند استفاده می شود تا توجه مخاطبان را به نقطه ی مطلوب معطوف نمایند. نکته دیگر خصوصا در طراحی غرفه نمایشگاه های تخصصی ایناست که نباید بیش از حد شلوغ باشند و تنها نمونه کارهای سرآمد یک کسب و کار را شامل شوند تا به وسیله ی آن ها با مخاطبان خود ارتباط برقرار نموده و دیگر محصولات و خدمات خود را به آن ها ارائه دهند.

تمام این موارد به صورت هدفمند انجام می گیرد و هیچ یک از مخارج مذکور بدون حساب و کتاب انجام نمی شود. جلب توجه مخاطبان در نمایشگاه های تخصصی به معنای گسترش و توسعه ی برند است. در واقع افرادی در نمایشگاه های تخصصی شرکت می کنند که دارای فعالیت در آن زمینه هستند و این به معنای آن است که شما با مخاطبان ویژه ارتباط برقرار می کنید.


تاثیرات ساخت غرفه نمایشگاهی مناسب

پس از مرحله ی طراحی غرفه ها، نوبت به ساخت آن ها می رسد. برای آن که به اهداف تجاری خود از شرکت در نمایشگاه ها نائل شویم، باید توجه نماییم که به طور کامل ویژگی های طراحی را در محله ی ساخت پیاده سازی نماییم. توجه به راحت بودن برقراری ارتباط بین مراجعه کنندگان و نمایندگان برند ما در ساخت یک غرفه در نمایشگاه های مختلف اهمیت بسیاری دارد. ساخت غرفه غرفه نمایشگاهی باید به صورتی باشد که هم نمایندگان ما و هم مخاطبانمان در محیط آن احساس آرامش نمایند و این محیط آن ها را خسته ننماید تا بتوانیم با بهره وری بالا آن ها را در کنار خود داشته باشیم.

ایمنی در ساخت نیز مسئله ی مهم بعدی است. اگر در غرفه نمایشگاهی ما ایرادی از نظر ایمنی ایجاد شود این مسئله یک ضد تبلیغ برای ما خواهد بود و ما را از مزایای شرکت در نمایشگاه ها محروم می نماید؛ پس باید بیشترین توجه و دقت عمل در ایمن سازی غرفه نمایشگاهی انجام شود و صرفا به دلیل موقتی بودن آن از این مسائل صرف نظر ننمود.


استفاده از مزایای غرفه نمایشگاهی

در نمایشگاه های مختلف، کسب و کار ها و تجارت های مختلف امکان برقراری ارتباط موثر با مشتریان و بررسی نیازهای آنان را دارند و می توانند توانمندی های خود را در سطح گسترده ای به مخاطبان خود معرفی نمایند. همچنین جذب سرمایه گذار و هم بنیان گذار برای پروژه های آتی سازمان و همچنین شناخت و بررسی رقبا و مسیر حرکت آن ها در نمایشگاه ها شدنی است.

در نمایشگاه ها شما به یک دید جامع از شرایط بازار و بازیگران محیط بازار اعم از مشتریان، سرمایه گذاران، رقبا، فروشندگان و تامین کنندگان مواد اولیه و خام و ... می رسید.



 
دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
آخرین پست ها
برچسب ها
تبلیغات متنی
تجهیزات نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان ارئه دهده بهترین تجهیزات نمایشگاهی در ایران

غرفه سازی رایکا
شرکت غرفه سازی رایکا سازان بهترین طراح غرفه های نمایشگاهی در کشور

دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان طراح و مجری ساخت و اجرای دکوراسیون غرفه نمایشگاهی در ایران