به چند طریق می توان غرفه سازی فروشگاهی کرد

1398/02/09 | تعداد نظرات :0

غرفه سازی از جمله فضاهایی می باشد که بیشتر برای نمایشگاه ها صورت می پذیرد و جنبه ی اقتصادی و جذب مشتری آن بسیار حائز اهمیت می باشد. اثرات غرفه سازی در یک کسب و کار جنبه های مختلف و گوناگونی دارد، به عنوان مثال غرفه سازی برای یک کسب و کار نوپا می تواند معرف هویت شرکت و خدماتی که ارائه می دهند باشد و اگر کسب و کاری کاملا شناخته شده و مطرحی دارید غرفه سازی می تواند کمک شایانی برای رشد اقتصادی بیشتر کسب و کارتان باشد. با توجه به این دلایل طراحی داخلی غرفه از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد و می تواند تمامی اهداف یک شخص را در غرفه سازی تحت الشعاع قرار دهد.

هدف از غرفه سازی تجاری و فروشگاهی چیست؟

غرفه سازی و سفارش طراحی آن می تواند اهداف گوناگونی را دنبال کند و با توجه به اهدافی که از انجام این کار می خواهید به آن دست پیدا کنید، طراحی های متفاوتی ارائه می شود. فرض کنید شما صاحب یک کسب و کار خدماتی هستید که هدفتان از شرکت در یک نمایشگاه و برپایی غرفه، معرفی خدمات به افراد عادی که برای بازدید در نمایشگاه حضور دارند و همچنین برندها و کمپانی هایی که خدمات شما به کارشان خواهد آمد و خودشان در نمایشگاه صاحب غرفه هستند. حالا در مقابل کسب و کاری وجود دارد که جامعه ی هدف کوچک تر اما ثروتمندتری را دنبال می کند و محصولاتی که ارائه می دهد به جامعه ی کوچک تری محدود می شود. مسلما طراحی و حتی نوع غرفه ی انتخابی باید بسیار با یکدیگر متفاوت باشد چرا که حرف های متفاوتی برای گفتن دارند.

غرفه نمایشگاهی

فضای غرفه و بخش های آن

در غرفه سازی هم درست مانند طراحی هر فضای دیگری بخش هایی را باید در هنگام طراحی در نظر گرفت. طراحی و دکوراسیون غرفه ی فروشگاهی درست مانند یک مجموعه ی فرهنگی از بخش هایی مانند اطلاعات، پشتیبانی، آموزش، فضای پذیرایی از مهمان، فروش و انبار می باشد اما در ابعاد بسیار کوچکتری طراحی می شوند. نکته ی قابل توجه در هنگام طراحی غرفه ی تجاری یا فروشگاهی فضای محدودی می باشد که در اختیار داریم. زمانی که قصد طراحی یک غرفه را برای یک نمایشگاه داریم باید جزئیات مساحت را با دقت و وسواسی زیادی طراحی و محاسبه کنیم زیرا باید بخش های متعددی را در یک فضای کاملا محدود جانمایی کنیم. شاید غرفه های فروشگاهی تنها فضاهایی باشند که هر متر آن احتیاج به طراحی داشته و وجود فضاهای پرت در آن هیچ گونه توجیهی ندارد.

طرح غرفه نمایشگاهی

نکات کلی در طراحی غرفه ی نمایشگاهی

زمانی که می خواهیم غرفه ی فروشگاهی را طراحی کنیم باید موارد زیادی را در نظر بگیریم اینکه غرفه در یک فضای باز ساخته خواهد شد یا یک فضای کاملا محصور شده. همچنین باید اطلاعاتی نیز در مورد ماهیت کلی کمپانی و محصولاتی قصد معرفی و فروش آن را دارند در اختیار داشته باشیم. اینکه محصولات بهداشتی و آرایشی به فروش می رسند یا نمایش یک اتومبیل باشد طراحی کاملا متفاوت از یکدیگر دارند. طراحی غرفه ی فروشگاهی در چهار الی پنج دسته ی کلی تقسیم بندی می شوند که هر کدام برای معرفی و نمایش محصولات خاصی مناسب می باشد.

انواع غرفه های فروشگاهی

غرفه های ردیفی یا خطی: این دسته از غرفه ها که جزء ساده ترین غرفه ها می باشد از سه طرف با دیوارهای موقت محصور شده و یک طرف آن به سمت راهرویی می باشد که بازدید کنندگان از آن دیدن می کنند.

غرفه های فروشگاهی نبشی: غرفه های نبشی همانطور که از نام آن مشخص است از دو سمت دارای دیوار می باشد و از دو طرف باز بوده و امکان جذب مشتری آن نسبت به حالت قبل بیشتر می باشد.

غرفه های انتهایی: غرفه های انتهایی که به آنها غرفه های شبه جزیره ای نیز گفته می شود از سه طرف امکان ورود بازدید کنندگان وجود دارند. این غرفه جزء غرفه های پر هزینه و گران می باشد که طراحی آن مستلزم خلاقیت و مهارت بالایی می باشد.

غرفه های جزیره ای که هیچ گونه دیواری ندارند و بیشتر برای محصولات غول پیکری مانند ماشین آلات مناسب می باشد که از نظر جذب مشتری در اولویت قرار دارد، اگر طراحی مناسبی برای آن صورت بگیرد.

دکوراسیون غرفه نمایشگاهی

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
آخرین پست ها
برچسب ها
تبلیغات متنی
تجهیزات نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان ارئه دهده بهترین تجهیزات نمایشگاهی در ایران

غرفه سازی رایکا
شرکت غرفه سازی رایکا سازان بهترین طراح غرفه های نمایشگاهی در کشور

دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان طراح و مجری ساخت و اجرای دکوراسیون غرفه نمایشگاهی در ایران