در غرفه آرایی نمایشگاهی مهم نکات چیست

1398/03/08 | تعداد نظرات :0

این مقاله در رابطه با غرفه آرایی نمایشگاهی است. حتما می دانید که نمایشگاه همواره یکی از مکان هایی ااست که برای صاحبان بیزینس بسیار حائز اهمیت می باشد. کسانی که در یک نمایشگاه به عنوان یک غرفه دار شرکت می کنند، اغلب به دنبال ارتباطات بیشتر و جذب بازدیدکنندگان بیشتر در غرفه ی خود هستند و برای رسیدن به این هدف از روش های مختلفی استفاده می کنند. یکی از تاثیرگذارترین روش ها برای دیده شدن در بین تعداد زیادی غرفه در نمایشگاه، طراحی غرفه نمایشگاهی یا به عبارتی دیگر غرفه آرایی نمایشگاهی می باشد. در ادامه به طور خلاصه به نکات مهمی در این باره خواهیم پرداخت.

توجه مخاطب خاص خودتان را جلب کنید!

بهتر است قبل از اینکه اقدام به طراحی غرفه کنید، درباره مخاطبان خود مطالعه کنید و هدف را به خوبی بشناسید. بر اساس نتایج مطالعات، اقدام به ایده پردازی و طراحی خلاقانه در غرفه نمایشگاه نمایید. به عنوان مثال در غرفه ی نمایشگاهی که در تصویر زیر مشاهده می کنید، هدف غرفه در واقع کودکان می باشند؛ یا خود کودکان و یا افرادی که به دنبال خرید برای آن ها هستند. همانطور که در تصویر نیز می بینید، ایده ی به کار رفته در طراحی این غرفه به خوبی هدف را در نظر گرفته و نمایی کامل از یک غرفه مربوط به عرضه ی اسباب بازی کودکان را به نمایش گذاشته است.

غرفه نمایشگاهی

نورپردازی را هوشمندانه انجام دهید!

یک نکته ی بسیار مهم در غرفه آرایی نمایشگاهی توجه ویژه به منابع نوری و نورپردازی است. منابع نوری می توانند کار شما را به خوبی به چشم مخاطب برسانند و جلوه ی ویژه ای به غرفه ی شما دهند. به طور کلی وجود نور کافی در غرفه نمایشگاهی باعث می شود که بازدیدکنندگان احساس راحتی بیشتری کرده و اعتماد آنها نسبت به فضایی که در آن قرار دارند بیشتر شود. علاوه بر تامین نور کافی، نورپردازی موضعی و نمادین باعث می شود که بتوانید به زبان نور تاکید بیشتری در بخش های مهم تر غرفه نمایید و توجه مخاطبان و بازدیدکنندگان را به سمت آن ها جلب کنید. تصویر زیر نمونه بسیار خوبی از جدیدترین غرفه آرایی نمایشگاهی است که اصول طراحی و غرفه آرایی نمایشگاهی در آن به خوبی رعایت شده است.

غرفه آرایی نمایشگاهی

گاهی در غرفه آرایی نمایشگاهی ساختارشکنی کنید!

همیشه هم لازم نیست که درگیر یک چارچوب از پیش تعیین شده بمانید. اگر فکر می کنید که به اندازه کافی خلاق و ایده پرداز هستید و یا کسی را می شناسید که می تواند در این خصوص به شما کمک کند، بد نیست که کمی هم به فکر ساختار شکنی های هیجان انگیز و معنادار باشید. به طور کلی اگر بتوانید یک طرح متفاوت، معنادار و چشم نواز ارائه داده و در غرفه آرایی نمایشگاهی اجرا کنید، بدون شک توجه بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جلب خواهید نمود. اما باید دقت کنید که این کار بسیار حساس می باشد. یعنی به همان اندازه که می تواند نقش بسیار موثری در جذب مخاطب داشته باشد اگر غرفه سازی نمایشگاهی غیر اصولی و غیر حرفه ای ایجاد شود به همان اندازه نیز ممکن است باعث دلزدگی و احساس منفی در مخاطبان گردد.

-غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه های نمایشگاهی، محلی برای جذب بازدیدکنندگان و رونق کسب و کار به حساب می آیند. بنابراین غرفه آرایی نمایشگاهی از این نظر بسیار حائز اهمیت می باشد. به منظور طراحی جدید غرفه نمایشگاهی لازم است که با منابع بروز در این زمینه در ارتباط باشیم و از آن مهم تر این که از افراد متخصص و خبره برای طراحی و غرفه آرایی نمایشگاهی مشورت و کمک بگیریم. در این مقاله به طور خلاصه به نکات بسیار کاربردی و مهمی درباره غرفه آرایی نمایشگاهی اشاره کردیم. توجه به این نکات می تواند تاثیر بسیار زیادی در طراحی غرفه شما داشته باشد. پیشنهاد می کنیم که نکات اشاره شده در این مقاله را مورد توجه قرار دهید، منابع بیشتری را مطالعه کرده و عکس های زیادی از غرفه های نمایشگاهی معتبر تماشا کنید. این کارها باعث می شوند که در نهایت برای طراحی غرفه خودتان دید بسیار بازتری داشته باشید.

دیدگاه ها
0
ثبت دیدگاه
آخرین پست ها
برچسب ها
تبلیغات متنی
تجهیزات نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان ارئه دهده بهترین تجهیزات نمایشگاهی در ایران

غرفه سازی رایکا
شرکت غرفه سازی رایکا سازان بهترین طراح غرفه های نمایشگاهی در کشور

دکوراسیون غرفه نمایشگاهی
شرکت غرفه سازی رایکا سازان طراح و مجری ساخت و اجرای دکوراسیون غرفه نمایشگاهی در ایران